Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Ostelapper

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-14, 14:34   #1
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Ostelapper

Disse er skikkelig gode, og superenkle og raske og lage!
Du trenger:
3 egg
1 ts bakepulver
1 ss fiberhusk
3 dl revet ost

Visp godt sammen egg, bakepulver og fiberhusk. Tilsett den revne osten til slutt. La det få stå litt slik at fiberhusken får godgjort seg.
Legg ut 6 lapper på bakepapir, stek midt i ovnen i 8-11 min på 200 grader (mine var nok nærmere 11). Du ser når de er gyldne

Jeg likte de best når de var litt avkjølte. Her er nok mange muligheter, blande inn skinkebiter, lage de som muffins med div fyll, legge et lag på stekebrettet, ha på pizzafyll og så legge over et nytt lag røre slik at de blir en slags calzone (dette skal jeg teste snart tror jeg ).

Fant oppskriften på Instagram, men fant ikke noen opphavskvinne/mann, så det er altså ikke jeg som skal ha æren for denne

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 14:38   #2
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Ostelapper

Jeg spiste de forresten bare som vanlige "skiver" med pålegg.

(Og de er nok forresten supre som hamburgerbrød også!)

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 22:38   #3
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Ostelapper

[quote=maeve;1479009]Disse er skikkelig gode, og superenkle og raske og lage!
Du trenger:
3 egg
1 ts bakepulver
1 ss fiberhusk
3 dl revet ost

Visp godt sammen egg, bakepulver og fiberhusk. Tilsett den revne osten til slutt. La det få stå litt slik at fiberhusken får godgjort seg.
Legg ut 6 lapper på bakepapir, stek midt i ovnen i 8-11 min på 200 grader (mine var nok nærmere 11). Du ser når de er gyldne

Jeg likte de best når de var litt avkjølte. Her er nok mange muligheter, blande inn skinkebiter, lage de som muffins med div fyll, legge et lag på stekebrettet, ha på pizzafyll og så legge over et nytt lag røre slik at de blir en slags calzone (dette skal jeg teste snart tror jeg ).

Fant oppskriften på Instagram, men fant ikke noen opphavskvinne/mann, så det er altså ikke jeg som skal ha æren for

Lurer på om 1 ss FH og 1 ss xanthan gum blir samme greia, eller om d må mer XG?
Vet du noe om det? ;-)

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 10:16   #4
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ostelapper

Opprinnelig lagt inn av Bonjævel, her.

Lurer på om 1 ss FH og 1 ss xanthan gum blir samme greia, eller om d må mer XG?
Vet du noe om det? ;-)

Det tror jeg blir alt for mye XG. Mistenker at du da vil få en ekkel limklump. Jeg vet ikke hvor mye XG du skal bruke, men ville tippe på et sted mellom en halv og en teskje. Og jeg tror mer på en halv enn en.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no