Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Now what?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-11, 10:50   #26
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Now what?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har nok ikke fått med meg at du har forsøkt en større reduksjon i kalorier på et lavkarbokosthold, my bad


Generelt sett, etter min egen erfaring og en del andre som har delt sin erfaring på forumet blir man ikke sur og gretten med energiunderskudd på lavkarbo, dvs om man får i seg nok fett. Beklager om dette kom fram som om jeg påsto at du ikke snakket sant i dette tilfellet. Poenget mitt var nok og prøve og finne ut om du hadde forsøkt energiunderskudd på en lavkarbofordeling av næringsstoffer, og som jeg sier så hadde jeg nok ikke helt fått med meg hvordan dette var med deg For å avklare, for jeg ser det ser litt uklart ut - med energiunderskudd i dette tilfellet mener jeg nok radikalt mer enn og ligge på basalforbrenningen, siden jeg personlig må ligge på 1000 kalorier under beregnet basalforbrenning for å få vektnedgang.


Du er slett ikke frekk, jeg tror bare jeg har pratet litt uklart og ikke helt fått med meg hva utgangspunktet ditt var. Jeg beskylder deg vel egentlig ikke for noe, jeg prøver og kommentere utifra den informasjonen du har delt - og som jeg sier - jeg har nok ikke helt fått klart for meg hele bildet du prøver og formidle

Uten at det har noe med deg og din situasjon og gjøre - må jeg si at man "sulter seg ikke slank på redusert kaloriinntak på lavkarbo" - det er så langt fra MIN erfaring og virkelighet etter 8 uker på spisdegslankmat. JEG var stappmett hver dag og opplevde at det var vanskelig og få i seg maten, DU kan selvfølgelig ha en annen erfaring uten at den er mindre riktig enn min.

Ingen problem, jeg håper du finner en løsning på de utfordringene du sliter med.

Nok et bevis på at de er veldig fort gjort å missforstå hverandre på nett, hehe. Takk for svar og forklaring.


I første omgang nå skal jeg ta en ny runde hos legen og teste for følgende:
- PCOS
- Insulinresistens
- Candida Albicans

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:55   #27
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Now what?

Sitat:

Jeg kan alltids gå «en ny runde» på kytolyse. Problemet mitt er at så fort jeg detter ut av ketose, begynner jeg å legge på meg igjen. Altså må jeg velge å leve i ketose resten av livet for å forsikre meg om å ikke gå opp i vekt igjen. (slik det ser ut nå)

Det stemmer ikke nødvendigvis. Ofte slipper insulinresistensen (om det er problemet) når man kommer ned i normal vekt. Du vil da kunne spise mer karbohydrater (men ikke høykarbo!) og ha en stabil vekt.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 18:54   #28
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Now what?

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Det stemmer ikke nødvendigvis. Ofte slipper insulinresistensen (om det er problemet) når man kommer ned i normal vekt. Du vil da kunne spise mer karbohydrater (men ikke høykarbo!) og ha en stabil vekt.

Det kan i alle fall jeg skrive under på at stemmer

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:48   #29
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Now what?

Ahh. Det var jo litt godt å høre

Da har jeg det som neste forsøk etter å ha testet for det overnevnte. Regner med at jeg må leve i ketose i litt over 12 måneder for å oppnå normalvekt. Så får jeg håpe at kroppen min har samme virkning og at jeg ikke går opp igjen så fort jeg detter ut av ketosen.

Når det er sagt kommer det til å bli et langt og tungt år. Håper jeg klarer det.

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:58   #30
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Now what?

Opprinnelig lagt inn av Coockie, her.

Ahh. Det var jo litt godt å høre

Da har jeg det som neste forsøk etter å ha testet for det overnevnte. Regner med at jeg må leve i ketose i litt over 12 måneder for å oppnå normalvekt. Så får jeg håpe at kroppen min har samme virkning og at jeg ikke går opp igjen så fort jeg detter ut av ketosen.

Når det er sagt kommer det til å bli et langt og tungt år. Håper jeg klarer det.

Lykke til!
men vær oppmerksom på at om du tester deg for insulinresistens hos en vanlig lege, så er referanseområdene veldig misvisende i skolemedisinen. Man sjekker C-peptid nivået, og normalverdiene går helt opp til 1400 om jeg husker rett. Lindberglegen operere med andre tall, opp til 700. Jeg hadde 12-1300 og var veldig dårlig.
Jeg hadde meget god effekt av Metformin som fikk insulinet mitt igang. Måtte opp i ganske store doser i begynnelsen, men uten dette rikket ikke vekten seg nedover, kun oppover.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no