Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketoseånde og proteiner

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-13, 00:23   #1
Gnom
Nytt Medlem
 
Gnom sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 8
Gnom er på en erverdig vei

Ketoseånde og proteiner

Stemmer det at man kan minske/unngå ketoseånden ved å spise mindre proteiner?

Gnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nysgjerrig på paleo Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 09:27   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketoseånde og proteiner

Nei

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 10:30   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketoseånde og proteiner

Du kan jo prøve rådene her:
http://www.phlaunt.com/lowcarb/19063904.php

Ellers så forsvinner ketoseånden etter en tid og den ser ikke ut til å komme tilbake på meg i alle fall.
Jeg ligger på moderat lavkarbo og er ofte i ketose og like ofte ute av ketose.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 10:50   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ketoseånde og proteiner

Den går over etter noen uker, dette er bare en fase du må gjennom. Så bit tennene sammen og ikke pust noen i ansiktet den neste måneden;-))

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 12:32   #5
Gnom
Nytt Medlem
 
Gnom sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 8
Gnom er på en erverdig vei

Sv: Ketoseånde og proteiner

Har en jobb hvor jeg omgås mennesker en god del, så det blir nok umulig. Hjelper tyggegummi og slikt?

Har forøvrig hørt at for noen, så går ketoseånden aldri over?

Gnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nysgjerrig på paleo Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 12:45   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketoseånde og proteiner

Hvor har du hørt at ketoseånden aldri går over? Jeg kan ikke huske å ha hørt om noen her inne som opplever at den aldri gir seg.

Jeg får den kun om jeg inntar veldig få kalorier, type halvparten at vedlikeholdsbehov eller mindre. Jeg har spist ketogent strikt siden september 2011 og av og på før det. Ånden gir seg veldig fort.

Prøv feks mentolatum munnsparay el.l. Men saken er at ånden kommer fra lungene og ikke munnen..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 22:12   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ketoseånde og proteiner

Opprinnelig lagt inn av Gnom, her.

Har en jobb hvor jeg omgås mennesker en god del, så det blir nok umulig. Hjelper tyggegummi og slikt?

Har forøvrig hørt at for noen, så går ketoseånden aldri over?

Vi omgås alle mennesker, ingen problem det selv med ketoseånde. Du trenger vel ikke blåse dem i ansiktet fra 10cm avstand? Bare du er bevisst selv vil ingen merke det. Det er vel en grense for hvor intim du må være med de du omgås i jobben?

Hvis noen aldri blir kvitt ketoseånden så må det være noe galt et sted. Alle jeg har hørt med har blitt kvitt den etter få uker. max to måneder. Deretter kan man være i ketose så mye man bare vil uten at noen merker noe som helst.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 22:35   #8
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Ketoseånde og proteiner

Jeg bekymrer meg litt for denne ketoseånden. Hvordan kan dere være så sikre på at dere ikke går rundt og har dårlig ånde?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 23:36   #9
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Ketoseånde og proteiner

Min søster sier jeg lukter tequila hver gang jeg går inn i ketose. Det er skikkelig fænsi, gitt. Haha.

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 08:21   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ketoseånde og proteiner

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Jeg bekymrer meg litt for denne ketoseånden. Hvordan kan dere være så sikre på at dere ikke går rundt og har dårlig ånde?

Ketoseånden kjenner du smaken av selv, garantert! Den er ganske vemmelig, men går heldigvis fort over.

Hvis du er usikker på om du har dårlig ånde, hvorfor ikke bare spørre noen?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteiner tjeldberg Spørsmål og svar 5 07-08-10 17:24
ketoseånde i høgkarbo camryn Ketolysekuren 1 28-12-09 17:37
Hvilke pastiller/tyggegummi bør man velge for å skjule ketoseånde? Lollypop! Ketolysekuren 10 14-09-07 10:52
OE og proteiner mofe Optimal Ernæring 7 22-01-06 19:22
Proteiner i egg des65 Lavkarbo generelt 13 10-10-05 12:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no