Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bløtekakebunn med soyaprotein?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-08, 22:48   #1
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Bløtekakebunn med soyaprotein?

Noen som har prøvd det?
Resultat?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 07:08   #2
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

Noen som har prøvd det?
Resultat?

Hei
ei jeg har ikke prøvd det, men... Du har ikke lyst til og prøve og lage MIN bløtkakebunn da, som jeg fant opp selv? Uten mel, nøtter eller soyaprot pulver, og med en konsistens som ligner VELDIG på vanlig bløtkakebunn i smak og konsistens??
Har fått myyyyyyyyyye skryt for denne!!

http://forum.lavkarbo.no/showthread....111#post287111

Ville bare tipse deg om den tilfelle du hadde lyst til og prøve den da. Har laget marsipankake og bløtkake OG rullekake med denne, og alle ble kjempegoooooode!
Mener IKKE og skryte, men er så glad jeg greide og finne opp noe uten nøtter... Er litt lei det etter og ha konsumert bøttevis av dem... Hehe ;-)

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 08:05   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av Pc-snuppa, her.

Hei
ei jeg har ikke prøvd det, men... Du har ikke lyst til og prøve og lage MIN bløtkakebunn da, som jeg fant opp selv? Uten mel, nøtter eller soyaprot pulver, og med en konsistens som ligner VELDIG på vanlig bløtkakebunn i smak og konsistens??
Har fått myyyyyyyyyye skryt for denne!!

http://forum.lavkarbo.no/showthread....111#post287111

Ville bare tipse deg om den tilfelle du hadde lyst til og prøve den da. Har laget marsipankake og bløtkake OG rullekake med denne, og alle ble kjempegoooooode!
Mener IKKE og skryte, men er så glad jeg greide og finne opp noe uten nøtter... Er litt lei det etter og ha konsumert bøttevis av dem... Hehe ;-)

tullemor! Er vel ikke skryt dette her?
Viktig at når man har fått noe til, å kunne spre det, vi er vel alle her inne opptatt, at selv om maten er lavkarbo så skal det være godt

Så denne oppskriften var genial, trodde at jeg måtte bruke noe soyagreier jeg, mmmm, rullekake høres kanongodt ut

Tuuusen takk for flott tips, nå skal det bakes.

mange gode klemmer fra sandnes

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:39   #4
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Tusentusen takk for de koselige ordene! Ja helt enig, flott og kunne spre gode oppskrifter! Jeg liker tanken om at andre kan ha nytte av det jeg har nytte av eller finner på selv, enn og sitte med kortene tett opp til brystet uten og dele med andre... Er liksom ikke noe moro det for meg.

Bare et lite tips hvis du skal lage rullekaken: Jeg lot den avkjøle til den akkurat var blitt kald (tok den av bakebrettet og lot bakepapiret med kaken ligge på bordet til den var akkurat blitt avkjølt, tar ikke mange minuttene). Hvis den er varm og du tar på fyllet og ruller den sammen (slik man egentlig skal gjøre med ORDENTLIG rullekake med mel, for at den ikke skal sprekke), da faller den sammen mye mer... Men det visste du sikkert! Ville bare si ifra for jeg selv har vært litt for kjapp ute første gangen det ble rullekake... hehe, den ble litt flat...
Så tok jeg på fyllet (sukkerfri bringebærsyltetøy eller mitt hjemmelagede jordbærsyltetøy. Har også brukt sjokoladesmørkrem.... Uhummmmmmm!)
og rullet den tett sammen. Det ble så godt med krem ved siden av! Nam, nei nå skal det bli rullekake til helgen!
Tenk og spise noe sååå godt med sååå få karber?
Masse lykke til
Klem herfra også!

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:45   #5
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

nam, hvordan lager du den sjokoladekremen snuppa? lavkarbs?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 06:00   #6
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

nam, hvordan lager du den sjokoladekremen snuppa? lavkarbs?

Hei:-)
Juppjupp, lavkarbs seff... (nytt ord jeg lærte av min 11 år gamle niese nylig... Oversatt skal seff visstnok bety <<selvfølgelig>> )
Hmm, slikt sa jeg ikke i min ungdom... (* sa hun og følte seg litt over middels eldre... )

Jeg tar romtemperert smør og søtstoff (splenda el. Natreen, alt ettersom) og pisker det HVITT til det er helt som fluffy "skum". Deretter tar jeg smeltet og avkjølt mørk sjokolade, (men før det blir hardt igjen) og tilsetter forsiktig i smørkremen litt etter litt slik at den ikke smelter. Bruker ikke mål, tar det bare på `gefylen`og etter hvor sterk sjokoladesmak jeg vil ha på kremen. Smak den til slik du vil ha den og smør den over rullekaken. Synes kaken smaker best ikke iskald, men slik at smørkremen er litt myk.
Uhmm, *huske og kjøpe inn sukkerfri sjokolade...*

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:47   #7
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av Pc-snuppa, her.

Hei:-)
Juppjupp, lavkarbs seff... (nytt ord jeg lærte av min 11 år gamle niese nylig... Oversatt skal seff visstnok bety <<selvfølgelig>> )
Hmm, slikt sa jeg ikke i min ungdom... (* sa hun og følte seg litt over middels eldre... )

Jeg tar romtemperert smør og søtstoff (splenda el. Natreen, alt ettersom) og pisker det HVITT til det er helt som fluffy "skum". Deretter tar jeg smeltet og avkjølt mørk sjokolade, (men før det blir hardt igjen) og tilsetter forsiktig i smørkremen litt etter litt slik at den ikke smelter. Bruker ikke mål, tar det bare på `gefylen`og etter hvor sterk sjokoladesmak jeg vil ha på kremen. Smak den til slik du vil ha den og smør den over rullekaken. Synes kaken smaker best ikke iskald, men slik at smørkremen er litt myk.
Uhmm, *huske og kjøpe inn sukkerfri sjokolade...*

mm, høres enkelt ut.
har fått fatt i confecta sin kakaopulver. tror du jeg kan bruke litt av denne i røra?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:54   #8
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

vil forresten "dele" denne oppskrifta med deg

http://forum.lavkarbo.no/showthread....397#post504811



har ikke prøvd med den sjokoladekremen, men jaggu meg, nå skal det prøves

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:55   #9
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

må bare spørre, hvilken sukkerfri bruker du?
jEG har nå kjøpt inn anton berg sin, er vel den med minst karbs i

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:56   #10
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

mm, høres enkelt ut.
har fått fatt i confecta sin kakaopulver. tror du jeg kan bruke litt av denne i røra?

Ja, det burde gå kjempefint! Glemte og nevne i stad at når jeg ikke har hatt sukkerfri sjokolade så har jeg brukt kakao i smørkremen, og det har gått fint det også. Og konfekta sitt kakaopulver inneholder jo det. Det blir litt mere "besk" eller bitter smak, om du vil... Ikke mye, men bare så du er obs på det. Prøv (smak) deg frem til hvordan du liker det
Så hvis man ikke kan vente til man har "orntlih" sjokolade så sier jeg bare; sett i gang du.
Lykke til

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 08:06   #11
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

vil forresten "dele" denne oppskrifta med deg

http://forum.lavkarbo.no/showthread....397#post504811



har ikke prøvd med den sjokoladekremen, men jaggu meg, nå skal det prøves

Takk for link! Huff og hu, dette hørtes jo godt ut!! Har lyst til og prøve den jeg! *sikler over tastene...må tørke vekk sikkel...*
Skal du prøve med sjokoladekremen min på kaken din? Blir nesten Tropisk aroma det da! Eeeelsker den kaka! Tar alltid romdråper i kremen jeg, for det er bare såååååå godt!!!! (for de som liker det da..) Skal jammen prøve oppskriften din jeg! Kanskje det blir dèt i stedet for rullekake!

Når det gjelder den sukkerfrie sjokoladen har jeg alltid brukt Cavalier sin. Trooor det var ca 9 karber i en heeeeel plate, så den er ikke dum... Kjøper den på helsekosten.
Anton Berg sin er jo også sukkerfri så den er godkjent! Jeg prøvde den en gang som godt til kaffen, men fikk litt mageknip av den. Reagerer ikke slik på Cavalier sin, men det er jo maltitol i begge så skjønner ikke helt hvorfor jeg reagerte på Anton B. sin og ikke cavalier sin... ???? Kanskje forskjellige mengder av maltitolinnholdet...
Jaja

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 08:13   #12
mum
Juniormedlem
 
mum sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 62
Innlegg: 40
mum har en fantastisk aura rundt segmum har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

anbefaler Pc snuppas bøtkakebunn på det sterkeste
vi skal ha selskap neste helg og jeg skal bake en del kaker neste uke.
Vil bruke denne oppskriften som basis for div. kaker. Det blir bløtkake,sjokoladekake og kanskje rullekake(hørtes så godt ut) + litt annet.

__________________






mum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 08:33   #13
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

hmm, og dette var et slankeforum



__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 08:35   #14
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av Pc-snuppa, her.

Takk for link! Huff og hu, dette hørtes jo godt ut!! Har lyst til og prøve den jeg! *sikler over tastene...må tørke vekk sikkel...*
Skal du prøve med sjokoladekremen min på kaken din? Blir nesten Tropisk aroma det da! Eeeelsker den kaka! Tar alltid romdråper i kremen jeg, for det er bare såååååå godt!!!! (for de som liker det da..) Skal jammen prøve oppskriften din jeg! Kanskje det blir dèt i stedet for rullekake!

Når det gjelder den sukkerfrie sjokoladen har jeg alltid brukt Cavalier sin. Trooor det var ca 9 karber i en heeeeel plate, så den er ikke dum... Kjøper den på helsekosten.
Anton Berg sin er jo også sukkerfri så den er godkjent! Jeg prøvde den en gang som godt til kaffen, men fikk litt mageknip av den. Reagerer ikke slik på Cavalier sin, men det er jo maltitol i begge så skjønner ikke helt hvorfor jeg reagerte på Anton B. sin og ikke cavalier sin... ???? Kanskje forskjellige mengder av maltitolinnholdet...
Jaja

ja, tenkte på å bruke din krem ja. Skal lage 2 kaker nå så....
den ene bløtekake og så sjokoladekaken min, kan jo være at jeg må bake flere, for det er stort besøk i morra og på mandag.

Ja, det var rart med den sjokoladen, men jeg spiste en hel plate av cacalier sin igår ogjeg ble uggen,,men herlighet, en hel plate sier jo sitt.

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 18:04   #15
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Opprinnelig lagt inn av mum, her.

anbefaler Pc snuppas bøtkakebunn på det sterkeste
vi skal ha selskap neste helg og jeg skal bake en del kaker neste uke.
Vil bruke denne oppskriften som basis for div. kaker. Det blir bløtkake,sjokoladekake og kanskje rullekake(hørtes så godt ut) + litt annet.


Hihi, ja denne oppskriften er visst litt som poteten gitt, den kan brukes til så mye! Jeg har brukt den masse etter at jeg fant den opp, og når jeg har servert den til ikke-lavkarbo folk har ingen visst at den var lavkarbo! Når jeg sa den var uten mel, uten nøtter og uten sukker eller fett bare måpte de og sa; "Hva i alle dager er den laget av DA, da??? Luft??? "
så ser ut som denne kan "lure" mange, hehe

Jeg har prøvd maaaange av kakene her inne som folk har funnet opp selv, eller har gjort om oppskrifter fra fullkarbo til lav-karbo (og det er like godt gjort), og jeg MÅ SI; Jammen mange (alle) flinke kokker her inne!!! Så takk til dere som har laget noe JEG har hatt glede av!!!!
Her er en blomst til dere!
Klems

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 00:42   #16
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

åååhhhh dere da

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 10:37   #17
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

har lyst på mer kake jeg

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 08:50   #18
majama
Seniormedlem
 
majama sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.579
majama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt av

Sv: Bløtekakebunn med soyaprotein?

Nam, rullekake skal jeg jammen lage i dag

__________________


Startdato 170408 Min journal


majama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Trenger sårt forslag til meny jente77 Ketolysekuren 20 06-06-08 18:18
Ukesmeny musikeren Lavkarbo generelt 0 04-11-07 23:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no