Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Raske panerte kyllingfileter

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-09, 22:51   #1
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Raske panerte kyllingfileter

beregn en kyllingfilet pr person-det er ikke mange som klarer å spise mer enn det. kyllingfileten legger du inn i en blank plastpose, eller mellom to lag med glad-pack, og banker jevnt flat uten at fileten går i fillebiter. poenget med å gjøre dette er at fileten steker raskere, og blir jevnere stekt.
lag paneringsblanding i kjøkkenmaskin/blitzer- jeg har brukt mye forskjellig-feks mandler, sesamfrø, pecannøtter, solsikkefrø, gresskarkjerner, valnøtter... finn opp en miks som du synes er god. blitz blandingen fint, men ikke til mel. (jeg blitzer ofte ett fedd hvitløk sammen med nøttene, men det er jo en smakssak) ha så i fint revet ost- jeg synes faste oster som parmesan eller den svenske superosten västerbottenost fungerer best, men jeg har også brukt cheddar. det er bare å prøve seg fram. jeg bruker ca en god tredjedel ost sammenlignet med mengden nøtter og frø. til slutt tilsetter du de krydderiene du liker- jeg har ofte i paprikapulver, chili, cummin, men ulike utrekrydder er oxo veldig fint. det går med ganske mye panering pr kyllingfilet, så lag mye.

visp opp ca 1 egg pr 2 kyllingfileter med litt salt og pepper, og dypp de bankede filetene i dette før de paneres i blandingen.

stek de panerte kyllingfiletene i olje på middels varme til de har fin farge på begge sider. pass på at de ikke blir brent-det kan gå fort. siden de er banket ut trenger du ikke vokte over stekepannen mange minuttene.

server med det du liker. filetene er mektige, så dette er tvilsomt stunden for smørsaus. grønnsaker er selvfølgelig et must- gjerne en salat, eller feks blomkål skåret i skiver stekt i wok.

rømme med litt hvitløk, pepper, salt, en anelse søtningsstoff, litt revet sitronskall og sitronsaft er kjempegodt til. det aller aller viktigste tilbehøret er noen kløfter sitron som man kryster over til slutt. dette er virkelig godt! håper retten faller i smak hos dere andre oxo!

antall karber og slikt kan kanskje noen som er mer bevandret i matematikken enn meg regne ut?

vel bekomme!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 23:28   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: raske panerte kyllingfileter

Fantastisk, takk for god oppskrift. Denne skal jeg prøve.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 23:37   #3
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: raske panerte kyllingfileter

så bra! let me know hvordan det gikk og om det falt i smak

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 00:33   #4
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Raske panerte kyllingfileter

Ser deilig ut, har klippa og lima.....

Må det med ting jeg vil prøve for jeg finner dem ofte ikke igjen

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:49   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Raske panerte kyllingfileter

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Ser deilig ut, har klippa og lima.....

Må det med ting jeg vil prøve for jeg finner dem ofte ikke igjen

Dersom du klikker på Trådverktøy på den grønne linjen rett over teksten, kan du abonere på tråden uten å skrive i den. Da vil du finne den igjen i ditt eget kontrollpanel senere uten å lete gjennom hele forumet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Raske fiskekaker Abbe Middag 4 17-07-10 07:00
Saftige kyllingfileter hanne42 Middag 0 01-09-08 21:55
Raske tomater med god ånde tommygutt Lunsj 3 01-04-08 11:08
Yoghurtmarinerte kyllingfileter Aadi Middag 2 22-02-06 02:24
De er jammen raske Maz Generell diskusjon 1 29-03-04 22:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no