Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Lavkarbobrød i induksjonsfasen

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 16:21   #1
ajna11
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
ajna11 er på en erverdig vei

Lavkarbobrød i induksjonsfasen

Vurdere sterkt å begynne med atkins dietten. Hos bakeren her vi bor selger de lavkarbobrød (70kr) som skal inneholde ca2g karb pr skive. Kan jeg spise et eller to av det i løpet av dagen hvis jeg spiser nok grønnsaker(12g karbo) og proteiner, og holder meg under 20 g karb pr dag selv om ikke det er oppskrevet i listen over lovlig mat i første fasen. Det står man kan spise kornprod hvis en posjon tilsvarer under 3 g karb. Bare lurer for er redd for å ødelegge alt hvis jeg spiser en skive om dagen el noe. Ser mange spiser hj laget kn brød så burde kanskje gå for det samme??

ajna11 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:55   #2
sisl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
sisl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød i induksjonsfasen

Planer om å komme i gang. Er ca 25-30 kg som jeg skal ha vekk. Men hvordan starter jeg..? Tips mottas m takk.

sisl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egene kanskje? Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 18:11   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød i induksjonsfasen

Opprinnelig lagt inn av ajna11, her.

Vurdere sterkt å begynne med atkins dietten. Hos bakeren her vi bor selger de lavkarbobrød (70kr) som skal inneholde ca2g karb pr skive. Kan jeg spise et eller to av det i løpet av dagen hvis jeg spiser nok grønnsaker(12g karbo) og proteiner, og holder meg under 20 g karb pr dag selv om ikke det er oppskrevet i listen over lovlig mat i første fasen. Det står man kan spise kornprod hvis en posjon tilsvarer under 3 g karb. Bare lurer for er redd for å ødelegge alt hvis jeg spiser en skive om dagen el noe. Ser mange spiser hj laget kn brød så burde kanskje gå for det samme??

Hei, ajna11!

Det kan godt hende at du vil få god effekt av å prøve atkins induksjon med en skive lavkarbobrød om dagen. Dette er jo avhengig av den enkelte, og det er forsåvidt viktigere at kost-endringen er gjennomførbar for deg enn at det er 100% perfekt i forhold til en regelbok. MEN - det er selvfølgelig et men - det vil sannsynligvis være aller best for kroppen din å la de første 14 dagene med induksjonsfasen være den detoxen/renseprosessen den er ment å være - og det betyr rene og hele matvarer, og ingen kornprodukter/brøderstatninger. Etter de 14 dagene er det fritt frem for å introdusere frø/nøtter igjen - slik at du da virkelig kan kjenne på kroppen hvor godt du tåler det, samt observere om det endrer noe i forhold til eventuell vektnedgang. Det er en god og lærerik prosess det er greit å ha med seg. Men, som sagt - det er ditt liv og ditt kosthold det er snakk om, og til syvende og sist er det du som avgjør om lavkarbobrød skal få være med i hverdagen din eller ikke...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbobrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise baconcrisp i Induksjonsfasen? purple Spørsmål og svar 1 17-12-09 00:28
Er i induksjonsfasen, kan jeg spise ostekaka? søtsaka Ketolysekuren 6 10-06-09 21:25
Tips til mellommåltid i induksjonsfasen? agathe85 Induksjonen 2 15-04-09 15:39
Når man er i induksjonsfasen matitt Spørsmål og svar 7 27-11-08 23:23
Forlenge induksjonsfasen? Minus Induksjonen 2 04-10-07 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no