Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Terrengsykkelrittet

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-08, 09:47   #1
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Terrengsykkelrittet

Da er det kun en dag igjen, årets første sykkelritt, det første siden Birken i august i fjor. Jeg er veldig spent på egen form! Kostholdet er lagt om og jeg har trent godt i hele vinter. Nå kommer den ultimate testen på om det jeg gjør er riktig. Det blir to runder i en løype som går for å være den tøffeste noen gang i ritt-sammenheng i Norge.

Jeg er godt i gang med en dag som blir preget av MYE mat og en kort treningsøkt. Har hatt hvile hele uka pga en liten strekk, så jeg håper og tror at jeg er stinn av krefter på start om temmelig nøyaktig 24 timer.

Det blir vann og en dose shake med cocosa og honning underveis i rittet, så får vi se om det holder helt inn

Gru/gleder meg, for dette blir vondt

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 09:56   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Terrengsykkelrittet

Lykke til! JEg er full av beundring og MISUNNELSE!!! Neste år skal jeg være megasprek og skadefri...
Blri utrolig spennende å høre hvordan det går og hvordan kroppen kjennes! Stå på!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:21   #3
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Terrengsykkelrittet

Rittet er over og jeg er temmelig kjørt, selv 2 døgn etter målgang, men du verden dette var artig!! En utrolig krevende løype som krevde sin mann og kvinne til fulle fra start til mål. Det ble mye trilling av sykkel i terrengpartiene tidlig i løpet, pga mye folk, men dette løste seg opp utover.

Dagen startet litt over klokka 06.00 med en egg og bacon-frokost. Jeg sliter med å spise så tidlig på dagen, men fikk trøkt i meg det aller meste. Det ble ellers mye drikke fram mot start 9.30. Jeg åpnet kontrolert med visshet om at 2. runden kom til å bli langt tøffere. 1. runde var ca en time gammel da en rytter ble funnet livløs i løypa, jeg om like bak. Han ble lagt i stabilt sideleie og jeg stakk avgårde og fikk tilkalt lege. Heldigvis hadde alt gått bra med den uheldige.

Jeg var selv over styret en gang og hadde ellers ett par tre småvelt i de tekniske partiene. Full av adrenalin, er jo smerten totalt fraværende Runde 1 ble unnagjort på respektable 1 time og 50. Ved runding slukte jeg en halvliter med shake med cocosa og honning oppi. Kjente at kroppen våknet litt, før jeg fikk en velt igjen. Dette førte til problemer med sykkelen og jeg var av og på flere ganger for å prøve å finne feilen. Til slutt fikk jeg heldigvis hjelp og kunne samtidig ta 5 minutter i skogen, jeg var helt kjørt Fikk også en veldig sultfølelse på siste runden og jeg måtte ty til en banan på siste matstasjon. Det kunne tyde på at jeg spiste for lite mat før start i dag...

Uansett, kreftene holdt helt inn og 2. runde gikk 17 minutter saktere inkludert stopp og tekniske problemer og sluttiden ble 3.58, 2 minutter under mitt eget mål Det var ufattelig deilig å se "MÅL" ved enden av stadion og min tøffeste fysiske utskeielse noen gang, var historie. Men så skjer det som alltid skjer, uansett hvor vondt det var, 5 minutter etter målpassering er jeg 100 % overbevist om at jeg stiller igjen neste år, bedre trent enn noen gang.

Mål neste år: 3.30

Til slutt noen bilder fra en heftig nedkjøring underveis:

http://www.facebook.com/album.php?ai...7&id=529816735

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:54   #4
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Terrengsykkelrittet

Well done!!!!
Stilige bilder og

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 16:44   #5
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Terrengsykkelrittet

Gratulerer med vel gjennomført, og lykke til med nytt mål for neste år! Tøft gjort!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 17:12   #6
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Terrengsykkelrittet

Kanonbra! Du ser jo knallsterk ut! Kult!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:17   #7
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Terrengsykkelrittet

Tøft! Gratulerer med godt løp!

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 23:52   #8
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Terrengsykkelrittet

Takk for fine tilbakemeldinger

Jeg fortsetter å eksperimentere utover sommeren. Oppladningen til dette rittet, ble litt urelevant da jeg sliter med en liten strekk-skade og dermed måtte hvile mer enn normalt før rittet. Dette slår ofte ikke positivt ut for meg, da jeg blir litt sløv av det rett og slett.

Under oppladningen spiste jeg også rellativt mye karbo de to siste dagene. Til neste ritt som går siste helga i mai, skal jeg prøve med en karbodag, dagen før rittet og ellers spise som vanlig. Rittet er også betydelig kortere (i tid) og skal gjennomføres uten påfyll av mat, kun vann for å se responsen på kroppen.

Nok en gang, gru/gleder meg

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 16:58   #9
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Terrengsykkelrittet

Gratulerer

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 17:57   #10
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Terrengsykkelrittet

Er du fornøyd med sykkelen? Klarer så vidt å se hva det er på bildene... Siden du nå har terrengerfaring, er det noe du ville hatt annerledes?
Jeg sitter her og gremmer meg av misunnelse, og gleder meg sykt til neste sesong... Her har gubben meldt seg på nordsjørittet, som er vår store happening her vest, og jeg sitter hjemme med operasjoner og sykdom... Men jeg har en lekker sykkel som venter på meg da!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 18:50   #11
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Terrengsykkelrittet

Oi, den så fin ut. Du må gi meg en rapport hvordan det er å sykle på 29" dekk

Jeg sykler fulldemper i år, Scott Spark 20. Jeg er super-fornøyd så langt. Rittet på lørdag var veldig teknisk og den sparte meg for mye juling på stipartiene og i utforkjøringene. Har tidligere syklet på hard-tail, men det skal veldig mye til for at jeg bytter tilbake. Okey, den veier litt mer, men jeg veier jo mindre, så da spiller det liten rolle Jeg kommer til å bruke denne på grus-ritt i år også, type Birken, Aursjørittet etc. Hardtailen er solgt til fordel for en leken stisykkel som jeg skal bruke på koseturer i skogen

Angående Nordsjørittet har jeg faktisk vært inne på tanken selv i år, da jeg har en kompis i Stavanger som kan besøkes i samme slengen. Når er det?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 00:29   #12
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Terrengsykkelrittet

elsker min twentyniner ja... er sååå bra! litt ballongdekkfølelse, men det veies opp av skikkelig tight følelse på gir, og høyden på fartøyet gir og lille meg både høyde og ekstra selvtillit er kjempefornøyd og gleder meg til å prøve den på ritt! til nå har det blitt landeveisturer på fire-fem mil, og bare snille ting. Gjett om indibitchen skal ta det igjen

nordsjørittet er 14 juni, 5000 på startstreken i år! bare komma te osser vett du!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no