Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Uteblitt menstruasjon pga Ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-09, 21:26   #1
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Uteblitt menstruasjon pga Ketolyse?

Hei. Jeg har gått på Ketolyse siden tirsdag 28.april, og skulle hatt "tante rød" på besøk mandag 4.mai, og den er enda ikke kommet. Har noen av dere opplevd dette? Min er alltid presis... Så nå lurer jeg sannelig på om jeg er på vei! :-)

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:46   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Aner ikke jeg, men jeg hadde nok testa uansett bare for å være sikker. Jeg har hatt uteblitt/sen mens 4 ganger, 3 av de var jeg gravid og den 4. gangen var i vinter, da kom mensen en uke for sent.

Ellers, søk på mensturasjon, mensen, blødninger, da får du opp maaange tråder om temaet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 22:04   #3
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Tusen takk for svar, skal prøve å søke jeg... Ny her vet du ;-) Rart hvis at det å være i ketose skal vippe hormonene helt av pinnen!

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 23:11   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Ketolyse kan faktisk gjøre ganske mye rart med hormonene våre, som regel stabilisere dem!
Ville dog tatt en test om den er noen mulighet for at du kan være gravid!
Har man vanligvis en normal, stabil syklus, burde ikke ketose ha så mye å si!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 23:23   #5
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Ja, jeg har jo alltid hatt en stabil syklus. Og vi har jo VELDIG lyst på nummer to;-))) Som jeg sa det da jeg hadde bestemt meg for å starte på ketolyse; at nå blir jeg sikkert gravid siden det egentlig "ikke passer" helt... (planen var jo å utsette et event svangerskap i 2-3 mnd! ) Så dette blir jammen spennende! Jaja... Da blir det isåfall en kort kur på meg for denne gang. Får komme tilbake etter et eventuelt svangerskap;-)

Tusen takk for svar Kitt!

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 23:26   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Bare hyggelig!
Du får si i fra hvordan det går!
Nå er det vel snart så mange gravide her at dere evnt får starte egen tråd!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 07:50   #7
Cherie
Medlem
 
Cherie sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Lørenskog
Alder: 41
Innlegg: 77
Cherie er på en erverdig vei

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Søren og, jeg opplever det total motsatte! Jeg bruker p-piller, og siden mensen mellom hvert brett ikke er "ekte", så tar jeg likesågodt tre brett på rad for å slippe å ha mensen så ofte. Dette har fungert fint for meg i mange år, og har ikke hatt noen problemer med det. BORTSETT FRA når jeg er i ketose. Ca halvveis inn i brett nr to får jeg mensen!! Fikk mensen i dag liksom, og jeg er midt inne i et pillebrett.. Nesten skummelt å tenke på at p-pillene ikke funker?? Kan det være noen fare for det?? Utrolig irriterende å få mensen helt uregelmessig. Har også opplevd å få den etter to uker fra forrige mens og slik.. Hmpf..

__________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCok8FH/

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17493
Bare død fisk følger strømmen...
Cherie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse++ Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:24   #8
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare hyggelig!
Du får si i fra hvordan det går!
Nå er det vel snart så mange gravide her at dere evnt får starte egen tråd!

hehe god ide

jeg har vært forsinket et par ganger... men da var det fordi jeg stresset, eller var på reise.. osv

ta en test du jente 1980

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:00   #9
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Hm... testet negativt, så nå forstår jeg fint lite. Men du er gravid ikke sant "Matvraket"? Testet du positivt med en gang?

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:01   #10
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Dette er veldig spennende... Nesten på grensa til å være litt for spennende! ;-)

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:25   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Når du tester, test alltid med morgenurin. Tester skal slå ut med en gang mensen ikke kommer, jeg har aldri opplevd at clear blue og quick response ikke har gitt klart resultat dagen etter uteblitt mens. Men om du er usikker, drikk lite i kveld og ta en ny test i morgen. OG tiss i et beger og ta testen i den, da gjør du det helt sikkert riktig.
Det kan godt være at det er ketosen som gjør det. Jeg blødde nemlig bare 3 dager denne gangen, og jeg er i allefall ikke gravid.. Men siden du er så mye over tiden, så kan det være kjekt å teste en gang eller to til.

Ellers var nok våre urmødre alltid i ketose når de var gravide, så jeg tror ikke det var så farlig. Jeg var i ketose sist jeg ble gravid, og at jeg fikk et barn med et syndrom har ikke noe med det å gjøre, men det er en tilfeldighet pga gener.. Men det er bare 1%sjanse for å få et barn med dette syndromet og ingen har fått to barn med dette, sånn minus tvillinger og trillinger Hadde ikke noe med kostholdet å gjøre, men kostholdet gjorde nok at jeg ble temmelig kjapt gravid..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:36   #12
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Blir man raskere gravid hvis man er i ketose???

Og som svar på om mensen uteblir, så syns jeg heller den kommer for ofte når jeg er på ketolysekur... Jeg har spiral og syns jeg blør nok (minst 7 dager pr gang, noen ganger lengre), og nå kommer det jammen mellomblødninger også... Bør vel begynne å ta litt jernpiller snart, kanskje?

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 14:01   #13
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Nå er jeg ny her men har lest at det er mange som har opplevd at sjansen for å bli gravid øker når man lever slik;-)

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 14:38   #14
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Hm... testet negativt, så nå forstår jeg fint lite. Men du er gravid ikke sant "Matvraket"? Testet du positivt med en gang?

jeg testet negativ første gang.. men så testet jeg meg den dagen jeg skulle hatt mensen da vi var veldig bekymret siden vi var midt i amazonas men da vi var kommet enda lenger inn i jungelen.. så testet jeg positiv..

og nå gleder vi oss veldig begge to til å se resultatet

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 14:42   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Er ikke gravid, nå da, men med første mann testet jeg negativt i 2 måneder!!!

Da snuppa kom, testet jeg positivt bare timer etter at forventet mens ikke dukket opp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:53   #16
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Hehe, idag kom "tante rød" 5 dager for sent! Kan vel konstantere at det MÅ ha med Ketolysekuren å gjøre! Har aldri hendt før... Så vet jeg (og vi! ) det...

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 13:35   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstruasjon pga Ketolyse?

Jeg hadde ganske stabil syklus før jeg la om kostholdet, men opplevde at den ble helt koko de første månedene jeg var i ketose, før det stabiliserte seg i løpet av kanskje en seks måneders periode, og ble ennå mer klokkeren enn før, samt mindre blødning og smerter.
Jeg går på cerazette -minipiller. De fleste får ikke blødninger på disse, men mine er akkurat som de pleier.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 13:53   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstruasjon pga Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

J
Jeg går på cerazette -minipiller. De fleste får ikke blødninger på disse, men mine er akkurat som de pleier.

De fleste jeg kjenner som bruker cerazette har opplevd mye krøll med mensen, noen få opplevde å ikke blø, men de fleste opplevde noe ala det jeg opplevde, jeg blødde kraftig i 3 uker, hver 3.måned.. Stabiliserte seg med en gang jeg sluttet med cerazette, jeg orket ikke å blø så lenge, jeg var så sliten 3. uka.

Nå har jeg vært uten hormonprevensjon siden jul, og da jeg fikk første blødning etter oppstart av keton diett, da blødde jeg skikkelig i to dager, også bråstopp... Lurer på hvordan det blir neste gang. Men nå har jeg akkurat begynt med nuvaring, så da får jeg kanskje blødning av den på riktig tid.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:40   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Uteblitt menstruasjon pga Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

De fleste jeg kjenner som bruker cerazette har opplevd mye krøll med mensen, noen få opplevde å ikke blø, men de fleste opplevde noe ala det jeg opplevde, jeg blødde kraftig i 3 uker, hver 3.måned.. Stabiliserte seg med en gang jeg sluttet med cerazette, jeg orket ikke å blø så lenge, jeg var så sliten 3. uka.

Nå har jeg vært uten hormonprevensjon siden jul, og da jeg fikk første blødning etter oppstart av keton diett, da blødde jeg skikkelig i to dager, også bråstopp... Lurer på hvordan det blir neste gang. Men nå har jeg akkurat begynt med nuvaring, så da får jeg kanskje blødning av den på riktig tid.

Jeg gikk på trionetta da jeg la om kostholdet, og gikk rett fra det til cerazette uten problemer i høst en gang. Men så slutta jeg med alt sammen i et par måneders tid, og da jeg begynte på igjen så krølla ting seg innmari, og jeg hadde mensen i en måned, men jeg liker ellers cerazette så godt i forhold til all annen hormonprevansjon jeg har prøvd -null bivirkninger i motsetning til trionetta, at jeg holdt ut, og nå er alt på stell igjen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 15:48   #20
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Uteblitt menstrausjon pga Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er ikke gravid, nå da, men med første mann testet jeg negativt i 2 måneder!!!

Da snuppa kom, testet jeg positivt bare timer etter at forventet mens ikke dukket opp!

Jeg vet denne tråden er gammel, men blåser litt liv i den igjen!

Hvor mange tester og "hvor hyppig" tok du de, Kitt? Når du testet negativt, men alikevel var gravid...

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCOS, men normal menstruasjon? Devana PCOS og karbohydratkontroll 1 02-01-09 11:39
Forsinket menstruasjon cilemora Ketolysekuren 5 15-09-07 20:42
Menstruasjon og slanking Roxira Fysisk og mental helse 33 08-11-05 08:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no