Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dere som trener en del

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-13, 10:45   #1
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Dere som trener en del

Lurer på om det er flere her som opplever at de raser opp i vekt etter hver styrketrening til tross for at glykogen lagrene ikke akkurat blir fyllt opp med 15 -20 karbs daglig...?
Jeg går som sagt alltid opp to tre kg og disse forsvinner etter et par dager,så er det pån igjen ikkesant..

Jeg skjønte jo hvordan dette skjedde før på et kosthold med mye mer karbs men nå sm jeg ikke har karbs omtrendt ,..hvordan er dette mulig?
Har hørt mange flere sier de heller går ned etter en styrkeøkt...mens jeg raser opp...på mine 90 kg pluss så har jeg ikke behov for det for å si det mildt.

Så med andre ord så lurer jeg på en flere her sliter med at vekta flyr opp og ned flere kg,opptil 5 kg opp og ned hver uke ? Jeg synes det er skikkelig plagsomt ,spesielt når jeg endelig har gått ned litt igjen så flyr de på igjen liksom Og det etter jeg har gjort noe bra=trent...Så med andre ord jeg kan aldri veie meg hvis jeg har trent dgen før..da veier jeg garantrert mer..

Har trent styrke i mange år nå og trives med det..så er ikke noe jeg føler for å slutte med nå bare fordi jeg har lagt om til ketogent kosthold liksom,..men dette vekthoppet er jeg frustrert over

Jeg merker jo at de ukene jeg for eksempel ikke har trent styrke,bare gått turer,trent andre ting så holder den seg mer stabil...

Har også merket at jeg ikke kan veie meg en dag i uka slik ganske mange gjør...for jeg går ikke ned hver uke..jeg går ned ,så går jeg opp 5 kg så går jeg de ned igjen og litt til..helt sjukt...dette skjer omtrendt hver 3 uke..så med andre ord bør jeg ha avstand fra vekta utenom hver 3 uke ...

Jeg trodde jo at det var glykogen som gjorde at man gikk opp så mye ..når man spiser mye karbs sant og trener attpåtil..det er jo normalt det..men nå..forventer jeg at ting er annerledes...så hva alle de kgene som kommer av og på er altså..skulle likt å visst...

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:49   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener en del

2-3dager opp etter trening høres ut som muskler som samler vann. Jeg opplever alltid det ved uvant belastning, alt fra de første turene i slalombakken, på vårens første turer der jeg bruker kroppen annerledes og blir støl av å sove på liggeunderlag osv.

Det er definitivt ikke fett, så ikke bry deg om vekta. Prøv å fokuser på riktig mat og trening og IKKE på hva vekta viser.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:52   #3
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som trener en del

Hvis du ser nederst på denne siden så finnes det mange tråder om trening. Kanskje du finner svar der? Det er veldig bra å bruke søkefunksjonen da det å ha mange tråder om samme emne gjør det vanskelig å finne svar på sine spørsmål .

Og, hvis du mister de kiloene etter en dag eller to så er det sannsynligvis bare at de holder på vann etter hard trening. Og det gjør vel ingenting. Slapp av og nyt at du spiser god og sunn mat!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:55   #4
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Dere som trener en del

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

2-3dager opp etter trening høres ut som muskler som samler vann. Jeg opplever alltid det ved uvant belastning, alt fra de første turene i slalombakken, på vårens første turer der jeg bruker kroppen annerledes og blir støl av å sove på liggeunderlag osv.

Det er definitivt ikke fett, så ikke bry deg om vekta. Prøv å fokuser på riktig mat og trening og IKKE på hva vekta viser.

Ja,men når kroppen min er vandt med belastningen..skjønner ikke hvorfor den holder på slik Nå er jeg jo i en fase der jeg ikke øker noe spes heller,mest også fordi å gå inn i ketose har gjort meg svakere...men jeg er ikke støl..noe som ikke tilsier så mye vann heller i teorien...jeg føler liksom at slik jeg holder på nå så går jeg opp og ned som en jojo og går bare rundt i en sirkel og kommer aldri av flekken...orker jo ikke å holde på slik i flere år ...føler ikke at vekta vil rikke på seg slik jeg holder på nå og raser opp og ned som en jojo

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:58   #5
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Dere som trener en del

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Hvis du ser nederst på denne siden så finnes det mange tråder om trening. Kanskje du finner svar der? Det er veldig bra å bruke søkefunksjonen da det å ha mange tråder om samme emne gjør det vanskelig å finne svar på sine spørsmål .

Og, hvis du mister de kiloene etter en dag eller to så er det sannsynligvis bare at de holder på vann etter hard trening. Og det gjør vel ingenting. Slapp av og nyt at du spiser god og sunn mat!

Ja det vet jeg,jeg søker alltid før jeg skriver en tråd

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 11:05   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener en del

Vann, vann og atter vann gir disse svingningene i vekta. Vi reagerer alle ulikt på trening, mat, syklus osv, men jeg er en av de som binder vann veldig lett i kroppen og vekta kan fort variere med 3-4 kg i løpet av få dager.

Jeg kan nevne de faktorene som binder mye vann hos meg:
Salt mat, styrketrening, varme, vin, for mye ost, stress, mensen osv osv. Legg et par av disse oppå hverandre så er jeg skikkelig stinn i kroppen og må ta av ringer, bruke breier sko osv.

Trening, og spesielt tung styrke, binder en del vann i kroppen. Det finnes tråder om det her på forumet og du kan finne en del info om det på nettet. Min opplevelse var at jeg bandt mest vann i begynnelsen men ettersom kroppen vendte seg til treninga og jeg ble sterkere, bandt jeg ikke så mye vann. Jeg er en av de som lett binder vann i kroppen, men har lært å kjenne igjen hva som skjer med kroppen da, så jeg holder meg laaaangt unna vekta når jeg merker at jeg holder mye vann.

At vekta fyker opp og ned (kun vannvekt)er helt vanlig for de aller fleste, for noen er det verre enn andre og hva vi reagerer på er helt individuelt. Det er derfor det kan være hensiktsmessig å bare veie seg av og til, bruke heller målebånd eller klær som mål og ikke minst lære å kjenne på kroppen når man binder vann.

Jeg har lest flere av innleggene dine her og det virker som om du stresser noe helt fryktelig med kosthold og trening. Jeg forstår deg veldig godt for jeg har vært i akkurat samme situasjon selv og man vil så gjerne rase ned i vekt, for man tror at sånn er det for alle.

Så lenge du spiser "riktig" (etter den filosofien du har valgt) så fortsett bare å tren, det er bra for både kropp og sjel. Ikke bry deg så mye om at den der forbaska vekta svinger i hytt og pine - det er bare vann. Prøv å len deg tilbake, nyt den gode maten og vær stolt over deg selv for at du trener regelmessig. Husk også at dette tar tid, kroppen må venne seg til både kosthold og trening på lite kh. Fortsett som du har gjort, så vil resultatene komme etterhvert, du bør gi det minst 2-3 mnd før du begynner å endre noe.

Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 12:05   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener en del

Har ingenting med glykogenlagre å gjøre. Kun vann i muskler og sånt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 12:06   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener en del

Ikke noe med belastning heller forresten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 13:14   #9
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Dere som trener en del

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Vann, vann og atter vann gir disse svingningene i vekta. Vi reagerer alle ulikt på trening, mat, syklus osv, men jeg er en av de som binder vann veldig lett i kroppen og vekta kan fort variere med 3-4 kg i løpet av få dager.

Jeg kan nevne de faktorene som binder mye vann hos meg:
Salt mat, styrketrening, varme, vin, for mye ost, stress, mensen osv osv. Legg et par av disse oppå hverandre så er jeg skikkelig stinn i kroppen og må ta av ringer, bruke breier sko osv.

Trening, og spesielt tung styrke, binder en del vann i kroppen. Det finnes tråder om det her på forumet og du kan finne en del info om det på nettet. Min opplevelse var at jeg bandt mest vann i begynnelsen men ettersom kroppen vendte seg til treninga og jeg ble sterkere, bandt jeg ikke så mye vann. Jeg er en av de som lett binder vann i kroppen, men har lært å kjenne igjen hva som skjer med kroppen da, så jeg holder meg laaaangt unna vekta når jeg merker at jeg holder mye vann.

At vekta fyker opp og ned (kun vannvekt)er helt vanlig for de aller fleste, for noen er det verre enn andre og hva vi reagerer på er helt individuelt. Det er derfor det kan være hensiktsmessig å bare veie seg av og til, bruke heller målebånd eller klær som mål og ikke minst lære å kjenne på kroppen når man binder vann.

Jeg har lest flere av innleggene dine her og det virker som om du stresser noe helt fryktelig med kosthold og trening. Jeg forstår deg veldig godt for jeg har vært i akkurat samme situasjon selv og man vil så gjerne rase ned i vekt, for man tror at sånn er det for alle.

Så lenge du spiser "riktig" (etter den filosofien du har valgt) så fortsett bare å tren, det er bra for både kropp og sjel. Ikke bry deg så mye om at den der forbaska vekta svinger i hytt og pine - det er bare vann. Prøv å len deg tilbake, nyt den gode maten og vær stolt over deg selv for at du trener regelmessig. Husk også at dette tar tid, kroppen må venne seg til både kosthold og trening på lite kh. Fortsett som du har gjort, så vil resultatene komme etterhvert, du bør gi det minst 2-3 mnd før du begynner å endre noe.

Lykke til

Vi er alle forskjellige ser jeg jeg har trent styrketrening aktivt i snart ti år og jeg binder fremdeles mye vann

Jaja,jeg må vel bare tåle det..jeg og ser jo at jeg ser bedre ut..men det er irriterende når vekta ikke er med...jeg kommer ikke til å greie å stresse ned ang dette føler jeg fordi jeg automatisk blir så frustruert hver gang den har gått så mange kg opp når jeg akkurat hadde g¨tt ned en del..det er liskom s¨nederlag.

Jeg vet at jeg bare må være tolmodig og fortsette og heller gjemme vekta..jeg vet at jeg ikke kan veie meg hver uke for eksempel..jeg blir bare skuffa og stressa...men det er også en slags tvangstanke på en måte forid jeg må liksom se hvordan ting går underveis..og vekta er en pekepinn for meg uten tvil..mye mer enn målebåndet..også fordi det overhodet ikke forandrer seg omtrendt..

Men jeg får kanskje prøve hardere da...veie meg sjeldent og måle samme dag ...også glemme det resten av månden..hadde sikkert vært greit...jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gjøre det..skulle hatt veie politi

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 13:34   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener en del

Helt ærlig: Kast ut vekta og ikke vei deg på minst 2 måneder. Du fokuserer så mye på vekta at du stresser deg selv.
Muskler som blir brukt binder vann, slik er det bare. Vi binder vann av div. årsaker, det går opp og ned og spesielt med oss damer.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 13:52   #11
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som trener en del

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Helt ærlig: Kast ut vekta og ikke vei deg på minst 2 måneder. Du fokuserer så mye på vekta at du stresser deg selv.
Muskler som blir brukt binder vann, slik er det bare. Vi binder vann av div. årsaker, det går opp og ned og spesielt med oss damer.

Signerer Imse!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 15:34   #12
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Dere som trener en del

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Helt ærlig: Kast ut vekta og ikke vei deg på minst 2 måneder. Du fokuserer så mye på vekta at du stresser deg selv.
Muskler som blir brukt binder vann, slik er det bare. Vi binder vann av div. årsaker, det går opp og ned og spesielt med oss damer.

Vet,men hvordan jeg skal greie dette..kan bli utfordrende..jeg tror jeg må kaste vekta mi for å greie det liksom..det er jo litt dyrt..huff,hehe:P Kan jo få samboeren til å gjemme den selvsagt..et eller annet må jeg finne på...eneste måten ejg ikke har veid meg på er når jeg var bortreist en uke for eksempel i ferie og ikke hadde vekt der ikkesant..

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:16   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener en del

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Vet,men hvordan jeg skal greie dette..kan bli utfordrende..jeg tror jeg må kaste vekta mi for å greie det liksom..det er jo litt dyrt..huff,hehe:P Kan jo få samboeren til å gjemme den selvsagt..et eller annet må jeg finne på...eneste måten ejg ikke har veid meg på er når jeg var bortreist en uke for eksempel i ferie og ikke hadde vekt der ikkesant..

Få samboern til å gjemme vekta

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:47   #14
glitter80
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: vestlandet
Innlegg: 157
glitter80 er ny på veien

Sv: Dere som trener en del

Jer trener mye og har derfor nappa batteriene ut av vekten. Ble lei av å se det samme tallet tiltross for lavkarbo og trening. Nå aner jeg ikke hva jeg veier. Så lenge klærne blir løsere og formen blir bedre så er jeg fornøyd.

Skal fjerne tickeren i kveld.

Jeg ble helt besatt av veiing en periode og målte meg morgen og kveld. Ikke bra for pshyken min .

__________________
If you can dream it, you can do it



glitter80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 20:18   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener en del

Opprinnelig lagt inn av glitter80, her.

Jer trener mye og har derfor nappa batteriene ut av vekten. Ble lei av å se det samme tallet tiltross for lavkarbo og trening. Nå aner jeg ikke hva jeg veier. Så lenge klærne blir løsere og formen blir bedre så er jeg fornøyd.

Skal fjerne tickeren i kveld.

Jeg ble helt besatt av veiing en periode og målte meg morgen og kveld. Ikke bra for pshyken min .

Bra

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:46   #16
glitter80
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: vestlandet
Innlegg: 157
glitter80 er ny på veien

Sv: Dere som trener en del

;-)

__________________
If you can dream it, you can do it



glitter80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 21:08   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som trener en del

Kanskje litt på siden, men her er en artikkel av Pål Jåbekk om ketose, karbs og trening.
http://paljabekk.blogspot.no/2013/08...ohydrater.html

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor? Peppa Gris Trening 9 31-08-11 14:32
Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere? Tiril77 Lavkarbo generelt 30 05-04-11 14:55
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no