Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo - sunn livsstil?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 10:18   #1
Qvanti
Nytt Medlem
 
Qvanti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Qvanti er på en erverdig vei

Lavkarbo - sunn livsstil?

Er lavkarbo en sunn livsstil? Jeg søker en livsstil og et kosthold som gjør at jeg (og barna mine) kan føle seg mer opplagt og har god energi som vedvarer hele dagen. Er da lavkarbo et godt alternativ til en sunn og god livsstil?

Jeg er ikke kraftig, men er vel heller slank som det kalles.. I det siste har jeg begynt å trene og føler at jeg begynner å komme i form. Men for å opprettholde kroppen og energien så er jeg avhengig av et kosthold som passer til dette.. Har jeg valgt riktig for meg og mine barn når jeg velger lavkarbo? Og bør jeg være like streng med lavkarbo-"dietten" når jeg ikke velger dette for å gå ned i vekt, men heller opprettholde?..

Takker for svar...

Qvanti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:58   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sunn livsstil?

Du spør vel egentlig på feil sted, for vi er jo alle her fordi vi virkelig tror på lavkarbo som varig kosthold!

Men , ja, jeg tror og mener, at alle har godt av å kutte ned på inntaket av karbohydrater!

Syns du skal lese deg opp om Fedon Lindberg, som er en lavkarbo- retning som fint kan tilpasses barn. Har i tillegg til flere bøker for voksne og så skrevet boken "Barn i balanse".

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo vs normal sunn kost Carburettor Lavkarbo generelt 3 08-06-09 11:28
Lavkarbo livsstil: Stabiliserer vekta seg til slutt? Bærtolina Lavkarbo generelt 2 04-06-09 20:50
Dette med lavkarbo som livsstil ... Hannehk Ketolysekuren 6 18-07-08 15:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no