Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Croissant-oppskrift?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-14, 02:37   #1
Eria
Nytt Medlem
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 9
Eria er på en erverdig vei

Croissant-oppskrift?

Har lett litt på nettet, men ikke funnet noen god oppskrift på croissanter. Er det noen som har en?

Fant denne, men den så ut til å være litt fjernt fra det jeg ønsker meg.

Vurderer å eksprimentere med soyamel/mandelmel, egg, fiberhusk og smør, men tenkte å spørre her først?

Eria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 11:40   #2
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Croissant-oppskrift?

Jeg er ikke særlig skilled på kjøkkenet, men jeg er heller sikker på at at alle forsøk på lavkarbo-croissaneter vil bli VELDIG langt fra det du er ute etter, hvis det du er ute etter er noe i nærheten av smak, konsistens etc på vanlige croissanter. Beklager, men fra det jeg vet om lavkarbobakst tipper jeg at du aldri vil finne noe i nærheten av tilfredsstillende akkurat der.


Denne måten å spise på handler ikke om å bytte ut alle varer du elsker med lavkarbo-alternativer. Enkelte ting må du ofte lære deg å unnvære- hvis du er heldig, som endel av oss er, så kan du spise "ekte vare" nå og da etter nådd målvekt og føle deg og se helt ok ut likevel. Og jeg tror egentlig at å holde deg unna og så kunne virkelig NYTE ekte vare en gang i blant vil være MYE mer tilfredsstillende enn å forsøke å etterligne og lage ALT av erstatningsvarer.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 15:34   #3
Eria
Nytt Medlem
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 9
Eria er på en erverdig vei

Sv: Croissant-oppskrift?

Jeg bruker lavkarbo fordi jeg vil føle meg bedre og friskere, ikke på grunn av forsøk på vekttap, så jeg tror ikke jeg blir å ta sukker, hvete eller stivelse inn i kosten igjen i det hele tatt.

Så da får det heller være med croissantene.

Eria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 16:19   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Croissant-oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Har lett litt på nettet, men ikke funnet noen god oppskrift på croissanter. Er det noen som har en?

Fant denne, men den så ut til å være litt fjernt fra det jeg ønsker meg.

Vurderer å eksprimentere med soyamel/mandelmel, egg, fiberhusk og smør, men tenkte å spørre her først?

Jeg kan love deg, det der er oopsier, det er kjempegodt. Men også langt, langt, langt og lengere enn langt fra croissanter. Men prøv de, de er kjempegode med pålegg!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 16:36   #5
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Croissant-oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg bruker lavkarbo fordi jeg vil føle meg bedre og friskere, ikke på grunn av forsøk på vekttap, så jeg tror ikke jeg blir å ta sukker, hvete eller stivelse inn i kosten igjen i det hele tatt.

Så da får det heller være med croissantene.


Om målet er bedre helse og du ikke er dødelig allergisk mot hvete og sukker så er det da helt ok å unne seg noe du savner veldig en gang i blant- jeg har aldri vært sånn innmari stor, og selv om det ikke føles sånn VELDIG godt hvis jeg går amok på alt av junkfood en dag, så hadde jeg følt at det ble heller fanatisk og unødvendig å bannlyse all "dårlig" mat til evig tid, om målet er å holde vekt eller helse.

Livskvalitet og en sunn livsstil har for meg veldig mye med å kunne ha et avslappet forhold til det hele- å være fanatisk opptatt av å være sunn er IKKE sunt.

Jeg skrev jo ikke "ta inn i kosten igjen i små mengder", jeg skrev "unne seg nå og da". Hvis man ikke kan unne seg noe man virkelig er glad i en sjelden gang, men som ikke er sunt, selv om det ikke har noen alvorlige konsekvenser for ens helsetilstand, da blir det i mine øyne litt trist.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 14:21   #6
Eria
Nytt Medlem
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 9
Eria er på en erverdig vei

Sv: Croissant-oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg kan love deg, det der er oopsier, det er kjempegodt. Men også langt, langt, langt og lengere enn langt fra croissanter. Men prøv de, de er kjempegode med pålegg!

Ah, så fint! Da skal jeg prøve. Har du en norsk oversettelse av oppskriften for hånden? Må innrømme jeg er litt usikker på hva Mrs. Dash er, for eksempel.

Eria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 14:30   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Croissant-oppskrift?

Hvis du søker på lavkarbo butterdeig får du flere oppskrifter og tips.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 14:30   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Croissant-oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Ah, så fint! Da skal jeg prøve. Har du en norsk oversettelse av oppskriften for hånden? Må innrømme jeg er litt usikker på hva Mrs. Dash er, for eksempel.

Søk på oppsie her inne, så finner du oppskrift.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 14:36   #9
Eria
Nytt Medlem
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 9
Eria er på en erverdig vei

Sv: Croissant-oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis du søker på lavkarbo butterdeig får du flere oppskrifter og tips.

Tusen takk! Synes det er fantastisk gøy å eksprimentere med lavkarbomat, men her har jeg som sagt ikke funnet noe bra enda.

Eria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrift 1979 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 20-06-10 19:06
Pai-oppskrift? mokki Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-09-09 16:21
Oppskrift? buttegull Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 16-02-09 18:58
Oppskrift på pai, anyone? Karbokarbo Ketolysekuren 2 21-12-08 20:30
En oppskrift? Tusta85 Oppskrifter 18 18-01-08 10:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no