Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tilbehør til mølje?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-14, 19:17   #1
Ruggleif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 22
Ruggleif er på en erverdig vei

Tilbehør til mølje?

Nå er det sesong for ferskfisk, lever og rogn. Jeg er nordlending, og dette er et must. Problemet er at potetene spiller og har alltid spilt en essensiell rolle som tilbehør til denne herlige matretten. Men på ketose vil jeg jo unngå potet. Noen som har ideér til hva man kan erstatte potetene med, som passer? ser liksom ikke for at dette er en rett som passer med salat attåt.

Ruggleif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 19:17   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til mølje?

Hva med jordskokk?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 19:23   #3
Ruggleif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 22
Ruggleif er på en erverdig vei

Sv: Tilbehør til mølje?

Takk for godt forslag. Men ser at mens vanlig kokte poteter har et karbohyderatinnhold på 17.5, så ligger jordskokk på 11.1 ..fortsatt ganske karbohyderatrikt. Kanskje jeg bare skal skippe tilbehør

Ruggleif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 19:31   #4
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tilbehør til mølje?

Sellerirot kanskje?

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 19:33   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til mølje?

Tradisjonelle matretter som liksom fordrer poteter er som regel like greit uten. Her går det i rakfisk uten poteter, f.eks., som man jo ellers "må" ha.

Jordskokk skal forresten, i likhet med f.eks. løk, ha en del inulin, som ikke påvirker blodsukkeret i særlig grad, så det totale fordøyelige karbohydratinnholdet er visstnok lavere. Man kan dog få en del luft i magen ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 20:14   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til mølje?

Jeg har aldri spist poteter til mølja, hverken pre eller post lavkarbo. Eggesmør og flatbrød har holdt i massevis som tilbehør. Skjønt flatbrød bør nok droppes på ketolyse. Men eggesmør til mølje altså

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 20:58   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til mølje?

Opprinnelig lagt inn av Ruggleif, her.

Takk for godt forslag. Men ser at mens vanlig kokte poteter har et karbohyderatinnhold på 17.5, så ligger jordskokk på 11.1 ..fortsatt ganske karbohyderatrikt. Kanskje jeg bare skal skippe tilbehør

Krakk fisken sammen med rogn, lever og smør. Det er snadder! Fordel det gjerne på et flak med mors flatbrød. Ikke mange karber siden et flak er ganske lett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 21:01   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til mølje?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tradisjonelle matretter som liksom fordrer poteter er som regel like greit uten. Her går det i rakfisk uten poteter, f.eks., som man jo ellers "må" ha.

Jordskokk skal forresten, i likhet med f.eks. løk, ha en del inulin, som ikke påvirker blodsukkeret i særlig grad, så det totale fordøyelige karbohydratinnholdet er visstnok lavere. Man kan dog få en del luft i magen ...

Som visstnok lavkarbopastaen består av, men som mange er skeptiske til.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 23:39   #9
Ruggleif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 22
Ruggleif er på en erverdig vei

Sv: Tilbehør til mølje?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har aldri spist poteter til mølja, hverken pre eller post lavkarbo. Eggesmør og flatbrød har holdt i massevis som tilbehør. Skjønt flatbrød bør nok droppes på ketolyse. Men eggesmør til mølje altså

Eggesmør til mølje hørtes interessant ut. Det har jeg aldri prøvd eller hørt om, men kanskje verdt et forsøk.

Ruggleif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 19:25   #10
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilbehør til mølje?

Hva med et lite sammensurium av rosenkål, blomkål og brokkoli?

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 19:52   #11
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbehør til mølje?

Åååå, jeg har aldri smakt mølje i det hele tatt, men lysten er stor :-) må bare finne inspirasjon og ork til å komme meg til fiskebutikken

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tilbehør Dolsi Dr Lindbergs 4 30-04-13 12:10
Tilbehør limala Middag 7 25-02-09 06:50
Tilbehør Hege_ Generell diskusjon 5 28-03-07 10:05
Tilbehør Traxior Oppskrifter 1 10-02-07 16:18
Hva ha som tilbehør? michelle_a Spørsmål og svar 12 28-01-07 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no