Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-07, 19:08   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

I morgen er det 5 uker siden jeg starta her. Kom i ketose etter to døgn og jublet. Men vekten rikket seg ikke. Etter to uker gikk jeg ned 1,5 kg. Så stille. For halvannen uke siden kuttet jeg juksesukker og fløte. Fortsatt inget resultat. Trodde jeg hadde gått ned et kilo i helgen, men hadde glemt at jeg tok noen reseptfrie vanndrivende på lørdag, så den kiloen kom tilbake. Så er fortsatt på stedet hvil. Og kan vel ikke kalle det et platå heller siden jeg aldri kom i gang. Økte aktivitetsnivået i forige uke også, og har trent hver dag siden søndag. Fortsatt null. Blir ikke sliten engang.

Hadde jo trodd at med min historie, og starvekt skulle kg renne av, men den gang ei. Min første slankekur, med start på 100 kg burde jo være et bra utgangspunkt. Nå har jeg bare lyst til å droppe alt, det hjelper jo ikke hva jeg enn gjør! Hva pokker er det jeg gjør galt

Her er dagen min:
Tar tablettene til stort sett riktig tid, med noen glipper.
Forsøker å få inn en halvtime/time trening: sykling, tur, step.

Spiser 3-4 mål for dag. Taklet ikke brødet jeg bakte (smakte rå eggehvite), så det blir stort sett varm mat til måltidene.

Frokost: 170 gr makrell i tomat, 100 gr agurk, en neve nøtter. Eller 200 gr kalde lakseskiver/kyllingfilet med agurksalat og rømme. Eller egg og bacon som jeg kommer til å hate etter dette.

Lunch: Kjøttboller med rømmedip, kyllingvinger, salat, eggesalat og laks.

Middag: kjøttdeig og ost, taco, løvstek, seibiff, laks, kylling, koteletter ol, med salat/grønsaker.

Mellommål/kvelds: litt nøtter, agurk med rømme, osteskiver.

Ligger etter mine beregninger stortsett på mellom 12 og 20 karber for dag. Steker i mye fett, og sauser/dressinger er fett/majonesbaserte. Er redd for å måtte kutte rømme og ost, det er liksom livlina mi det.

Hva mer? Tjo. Har en 7 dl drikkeflaske jeg fyller opp minst tre for dag, det gir en vanngjennomstrømmning på minst 2,1 liter, oftest over tre liter i døgnet.

Freias eventyrsjokolade, mine grovbrød og iskald melk står i et stadig mer fristende lys for meg nå... Jeg gikk jo hverken ikke opp eller ned før, så er jo nesten så jeg ikke ser vitsen lengre...

Huff, høres jo nesten suicidial ut her. Men jeg har lest og lest og finner ikke hva jeg gjør galt. Og jeg som er sta som pokker liker ikke å bli stående på stedet hvil! Håper på noen trøstens ord i det minste.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:18   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Så kommer jeg og sier:
Tålmodighet... Det har jeg lært meg på denne kuren. Være tålmodig og ikke stresse seg opp. Jeg tror (det er min mening altså) at viss man stresser for mye i topplokket, så jobber kroppen imot en...

Vet at når det gjerlder makrell i tomat, så skal man unngå sausen. (Har lest det et sted her. Jeg spiser ikke det, liker det ikke)
Nøtter er for mange en vektbrems. Jeg bruker det som litt lørdagssnacks.

Ellers ser det vel greit ut. Spiser du næringsrike grønnsaker som blomkål/brokkoli? Agurk er nesten bare vann. Hva består en salat av?

Det er i vertfall veldig viktig å få i seg nok fett. Fett fordriver fett og vannet skyller det ut.

Dette kommer til å løsne, det er jeg sikker på.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:25   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Ikke gi opp.. det er noen som sliter i starten, men vær tålmodig og ha troen.

Jeg synes det er smått med grønnsaker, som Gerd sier, agurk er vann og ikke en grønnsak. Dropp nøttene en stund og se hva som skjer.

Noen må dessverre skjære helt inn til beinet på hva de kan spise, vi er alle forskjellige og det er direkte urettferdig at det er slik forskjell, men slik er det bare.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:28   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Ellers har jeg god erfaring med et kosttilskudd som heter Kelp som skal hjelpe på forbrenningen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:37   #5
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Takk for svar! Har ikke gitt opp enda, og stresser vel ikke så mye til vanlig, bare toppet seg litt i dag.

Når det gjelder grønnsaker spiser jeg en god del wokede ting, som blomkål, brokkoli, sqash, løk, paprika. Salatene består for det meste av isbergssalat, tomat, champignon, agurk, løk, vårløk, purre, med reker, ost, kjøtt. Knasker litt nepe innimellom. Unngår mais, gulrot ol.

Kunne sikkert fått i meg mer grønt ja når jeg tenker meg om. Men er stort sett rå eller stekte grønnsaker jeg får i meg. Dampede, kokte eller moste grønnsaker er ikke min ting, så det skorter kanskje litt på variasjonen.

Spiser minst mulig av sausen i makrell i tomat, men noe får jeg jo i meg. Er ikke veldig glad i det, men er så dårlig på å spise fisk ellers, så er liksom et kompromiss for meg for å få i meg fisk.

Får forsøke å kutte nøtter også da.

Hva står jeg igjen med da? Kjøtt og fisk er ok.
Blomkål, brokkoli, agurk, salat, paprika, løk? Hva med rømme, ost og majones?

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:39   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Takk for svar! Har ikke gitt opp enda, og stresser vel ikke så mye til vanlig, bare toppet seg litt i dag.

Når det gjelder grønnsaker spiser jeg en god del wokede ting, som blomkål, brokkoli, sqash, løk, paprika. Salatene består for det meste av isbergssalat, tomat, champignon, agurk, løk, vårløk, purre, med reker, ost, kjøtt. Knasker litt nepe innimellom. Unngår mais, gulrot ol.

Kunne sikkert fått i meg mer grønt ja når jeg tenker meg om. Men er stort sett rå eller stekte grønnsaker jeg får i meg. Dampede, kokte eller moste grønnsaker er ikke min ting, så det skorter kanskje litt på variasjonen.

Spiser minst mulig av sausen i makrell i tomat, men noe får jeg jo i meg. Er ikke veldig glad i det, men er så dårlig på å spise fisk ellers, så er liksom et kompromiss for meg for å få i meg fisk.

Får forsøke å kutte nøtter også da.

Hva står jeg igjen med da? Kjøtt og fisk er ok.
Blomkål, brokkoli, agurk, salat, paprika, løk? Hva med rømme, ost og majones?

Det er tillatt på ketolysekuren det. Jeg har alltid spist masse rømme og ost. Litt majo, men det er jeg ikke så glad i...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:41   #7
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Ellers har jeg god erfaring med et kosttilskudd som heter Kelp som skal hjelpe på forbrenningen.

Mener du Kelpasan? Hvilken erfaring har du?

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:51   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Mener du Kelpasan? Hvilken erfaring har du?

Det heter bare Kelp og er tang.

Jeg er varmere når jeg tar kelp og de periodene hvor jeg ikke har tatt det har jeg enten stått stille eller det har gått ufattelig tregt ned.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:10   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det heter bare Kelp og er tang.

Jeg er varmere når jeg tar kelp og de periodene hvor jeg ikke har tatt det har jeg enten stått stille eller det har gått ufattelig tregt ned.

Åj, så spennende!!! Kjøpes på helsekosten eller??

(Jeg har brukt noe som heter kelpasan, tang det òg. Men jeg merket nada av det. Så kanskje jeg skulle prøve denne Kelp heller.)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:19   #10
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Åj, så spennende!!! Kjøpes på helsekosten eller??

(Jeg har brukt noe som heter kelpasan, tang det òg. Men jeg merket nada av det. Så kanskje jeg skulle prøve denne Kelp heller.)

Oioi, spennende greier!!
Where to buy sa du??

  Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:22   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Kjøpes på helsekosten ja.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:23   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Thanx!!! *Løper og kjøper*

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:24   #13
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Thanx!!! *Løper og kjøper*

Me to

  Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:35   #14
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Får prøve Kelp da...

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:52   #15
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Uff, så fortvilende, SS! Jeg har ingen gode råd, siden jeg er ganske ny på ketolyse selv.

Men kanskje du spiser for mye? Det er viktig å skille mellom å spise fordi man er sulten og fordi man har lyst på.

Håper virkelig det løsner for deg snart.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 09:04   #16
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

tenker du bygger muskler, jeg , dersom du har trent hver dag .
Du bør måle deg i tillegg.
Har opplevd laaaaangt tid uten vektendring , men cm forsvant.

Måle bør du gjøre rundt om på hele kroppen. En uke er det magen som har skrumpet , en annen uke er det rompa eller rundt brystet.

opplever det svært viktig for motivasjonen.

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:49   #17
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Ikke fortvil, jeg er rimelig sikker på at dette er forbigående. Du har endret på så mye på kort tid, så kroppen trenger litt tid på seg...eller egentlig tror jeg det har med treningen din å gjøre.
Har lest at "vann%" går opp når du starter brått å trene fordi musklene er uvant med dette...Har tom lest at det produseres mere blod en periode pga dette.

Alt dette taler for at jeg vil anbefale deg å bruke målbånd. Da ser du endringene på en annen måte. Greit at vekt er vekt, men i tider hvor fortvilelsen tar overhånd er det gansker positivt å se at målene minker ihvertfall. Vekta endrer seg ofte i "trappetrinn" ikke alltid at du går ned fast 1 gram i timen...om du skjønner.

Lykke til videre...

PS. Jeg er en av de som må begrense meieriprodukter som fløte og rømme, samt nøtter...dessverre. Tacokrydder samler vann hos meg....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:53   #18
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Må bare mase litt til, for nå sliter jeg!

Jeg sto stille fra uke tre og fire uker!!!
MEN målene minka sakte men sikkert. Nå etter 10 uker har jeg gått ned 7 kilo og minka 17 ca rundt midjen!

Ikke gi opp, her er mange som viser at det nytte å holde ut!
Lykke til!!!

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no