Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-10, 18:46   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Jeg VIL trene, men klarer liksom ikke sette igang.
Har jo egentlig veldig lyst..

Det er ikke så lett å motivere seg med 100% mammastilling, (helst) 100% kjærstestilling, 100% jobb, 75 % studier, fra onsdag av nytt hus å pusse opp osv, Men det må vel gå ann å få skvisa inn en halvtime på Elixia sånn et par ganger i uka?

Hvordan skal jeg få motivert meg?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:42   #2
Ulvemor
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 67
Ulvemor er ny på veien

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Dørstokkmila er lang. Jeg må enten 1) ha en fast treningstid som legges i kalenderen når vi går gjennom ukas planer på søndagskvelden, eller 2) legge inn trening underveis (gå i stedet for å ta bussen o.l.), eller 3) trene med ungene.

Nå kommer jeg f.eks rett fra en kveldstur med niåringen. Jeg har terapimaster, matte, strikk og ball på "lekeloftet" til ungene og kan trene mens jeg småprater med femåringen som bygger lego.

__________________
~Ulvemor
Ulvemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen LCMF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:50   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Det er nok lurt.. samboeren min er treningsfreak.. står opp kvart på seks for å trene før jeg drar på skolen og sånn.. Han maser på meg med den treninga, for han vet hvor glad og fresk jeg blir av den. Men har jo liksom ikke noe respekt for han når han prøver å få meg igang

Denne uka har jeg nattevaktjobbing, så har tid til å trene før skolejobbing på mandag og tirsdag.. på torsdag hvis mamma kan passe Emma litt.. også har jeg jo fri i helgen da.. tar over huset på onsdag, så har nok å gjøre etter det... men trening bør jo liksom prioriteres.

Få til noe i morgen kanskje?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 20:59   #4
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Etter ikke å ha trent de to siste årene, bestemte jeg meg for å trene tilsvarende 30 min per dag - da Torkil skriver i sin bok at best resultat av kuren har vært blant de som har trent. Motivasjonen var utelukkende vektnedgang, og jeg gledet meg ikke til å sette i gang. Etter å ha fått treningsrus etter en tur var plutselig trening i seg selv interessant. Så ble jeg plutselig opptatt av slagvolum, 4*4 og helse - og vips; nå trener jeg fordi jeg synes det er gøy og deilig. Jeg står gjerne opp kl 0530 4 dager per uke for å rekke å jogge eller sykle før jobb. Vekten har kommet helt i bakgrunnen. Teorien er altså: Trening motiverer til mer trening. Tren 1 gang og se om du kanskje har lyst til å trene en gang til..?

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:50   #5
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Motivasjon må til for å komme over dørstokkmila, men det er ikke alltid lett. Jeg har av erfaring lært meg at selv om det av og til er tungt å ta den planlagte økten, så sitter jeg aldri i sofaen etter endt økt å angrer på det jeg har gjort. Det er alltid en positiv opplevelse, en opptur, en erfaring rikere og man føler seg sååå bra!

Ett par eksempel, forrige uke, det bøtter ned ute men jeg tar fram gummistøvler og tar med hundene mine tre timer ut i marka. En fantastisk tur selv om det var kaldt og vått. I dag, sliten etter en uke med oppussing og jobb, jeg sykler 2,5 timer i Drammensmarka, som bader i høstens vakreste farger. Jeg kommer hjem til ferdig middag, jeg er sliten, men får en mental opptur etter en nok en flott treningsøkt.

Det er ALLTID lettere å bli sittende hjemme i sofaen, men det føles ALLTID bedre når du har tatt den økten som du skal ta, ALLTID. Det slår aldri feil.

Kombinert med den viten at du aldri angrer etterpå, gjelder det å planlegge kortsiktig og langsiktig. Kortsiktig kan være å gjennomføre etter planen denne uka, ned 1 kg, x antall mil på sykkel etc etc. Langsiktig er sykkelrittet i mai neste år, skirennet i januar, ned 5 kg, bli 10% sterkere etc.

Dørstokkmila er til for å brytes, kom deg ut, sett deg nye mål )

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:52   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Det er nok lettere om alternativet er å sitte i sofaen og gjøre ingenting Må nok bare droppe litt skolearbeid i morgen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:20   #7
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Jeg synes ikke trening er noe gøy
Jeg trener ikke bare for treningen skyld. Jeg driver aktiviteter som er gøy som tilfeldigvis gjør meg svetten også. Trening er noe vi sier, for å være sosial tilpasselige.

Foreslår kanskje mer på en hobby eller fritidsaktivitet som tvinger deg til å svette litt?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:47   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Skvise inn en hobby tror jeg rett og slett blir for mye. Selvom det helt klart er den beste måten..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 09:08   #9
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Hva med å prøve å kombinere noen av tingene? Kan du ikke prøve å skvise inn litt styrketrening mens du leker med datteren din? Vet ikke hvor tung hun er jeg, men hun kan vel brukes som en vekt? Sikkert veldig moro å være med mamma med rockering og styrketrening på ball også. Så kan du jo gå tur med henne i vogna eller i bæremeis. Masse fint du kan gjøre med henne i skogen hvis hun er så stor også. Opp og ned bakker og velta trær noen knebøy og armhevninger mot trær her og der
Kanskje du kan bruke lunsjpausene dine til noe, ihvertfall en omgang med rask gange rundt kvartalet? Hva med å ta med hele familien i svømmehallen, da får dere gjort noe sammen? Lykke til i hvertfall

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 20:43   #10
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Du får få typen din til å lage ett liknende skilt som dette!!

Kanskje ikke like givende for kvinnfolk som for oss menn, men kan det hjelpe til med å få dørstokkmila til å bli litt kortere, så burde det vurderes

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:37   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvordan skal jeg få motivert meg?

Gjør det til en avtale, med en viss straff for å skulke. Du ville vel ikke droppet et jobbmøte bare fordi det var litt kjedelig/slitsomt? Programmer hjernen til å se på treninga som like viktig (eller viktigere), og sett opp faste tider. Dropper du ut må du f.eks betale summen det tilsvarer på treningssenteret. Hvis du som meg har et abonnement som koster 599 or mnd, og har tenkt å trene 3 ganger i uka blir det 15ganger i mnd. Vi kan jo runde det ned til 10 ganger. Da koster hver skulk omtrent 60 kr, disse puttes på et glass.
Eller gjør en avtale med samboer, at han f,eks tar husvasken de ukene du klarer å trene mer enn 2 ganger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 01:35   #12
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Har man først begynt å trene så er det MYE lettere å fortsette med det etterhvert enn når man først skal motivere seg til det. Man vil også merke at alle de andre oppgavene i livet går mye lettere

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 07:57   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Er rene treningsfreaken i perioder og elsker det, men så tar moroa slutt og da er det alltid vanskelig å komme i gang igjen.. men ikke så vanskelig som nå gitt. Har aldri hatt så mye å gjøre heller da.. Hjelper nok ikke at treningssenteret "mitt" er crap heller. Gleder meg til å bytte..

Skal nok komme i gang, men sette penger på det skal jeg ikke.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 08:04   #14
Catsy
Juniormedlem
 
Catsy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 10
Catsy er på en erverdig vei

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Godt det ikke bare er meg.... Jeg er medlem på Sats, men er lenge siden jeg har vært der nå.... Tenker jo hele tiden at jeg skal dra, men drar jeg??? Neida... Jeg vet jo at det er greit når jeg først har kommet dit, og ikke minst når jeg er ferdig. Så problemet mitt er jo faktisk å dra...

__________________


Catsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:05   #15
siljeand
Medlem
 
siljeand sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 94
siljeand er på en erverdig vei

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Har nettopp kommet i gang med trening, og i motsetning til mange andre, trives jeg med å trene alene. Vel, alene er jeg jo ikke siden jeg trener på senter, men jeg trener ikke med venner.

Terskelen for å trene var for min del utrolig høy, men nå som jeg er kommet i gang, er det egentlig veldig greit. Har riktignok ikke trent så lenge, men jeg håper jeg klarer å holde treningslysten oppe.

Jeg trener på et veldig ujålete sted (Torggata treningssenter i Oslo), og trives godt med mangelen på fancy treningsklær, enorme muskler og høy musikk

Lykke til

siljeand er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 07:13   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av Catsy, her.

Godt det ikke bare er meg.... Jeg er medlem på Sats, men er lenge siden jeg har vært der nå.... Tenker jo hele tiden at jeg skal dra, men drar jeg??? Neida... Jeg vet jo at det er greit når jeg først har kommet dit, og ikke minst når jeg er ferdig. Så problemet mitt er jo faktisk å dra...

SATS i Sarpsborg?? vi flytter tilbake til Sarp nå og da skal jeg rett tilbake på SATS. Har trena på Elixia på Kråkerøy nå og det er et drittsenter med helt ræva kundeservice. Blir irritert når jeg kommer dit.. men SATS er fantastisk Sååå hyggelige folk.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:53   #17
Catsy
Juniormedlem
 
Catsy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 10
Catsy er på en erverdig vei

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Sats sarpsborg ja
Er egentlig veldig fornøyd der, bra tilbud og flinke, hyggelige folk.

__________________


Catsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:57   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Jaa. Trena der fra jeg var 16 til 24.. Er liksom der hjertet mitt ligger
På Elixia her virker det nesten som det er tidenes ork for dem at man kommer inn.
De har liksom aldri tid til å lese kortet og hvertfall ikke til å si hei.
Alltid opptatt med et eller annet og har aldri noe smil eller noe å komme med.
Veldig koselig å komme inn der. Not.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 10:00   #19
Catsy
Juniormedlem
 
Catsy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 10
Catsy er på en erverdig vei

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Hehe. Kjipt =) Hjelper jo ikke akkurat på motivasjonen det heller.

__________________


Catsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:06   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

På Elixia her virker det nesten som det er tidenes ork for dem at man kommer inn.
De har liksom aldri tid til å lese kortet og hvertfall ikke til å si hei.
Alltid opptatt med et eller annet og har aldri noe smil eller noe å komme med.
Veldig koselig å komme inn der. Not.

Det er stor forskjell på sentrene. Jeg trener på Elixia og ELSKER det! Kune aldri tenkt meg å bytte tilbake til Sats (eller definitivt ikke Vallhal! Kvapsete enga supportere er ikke mye inspirerende ).
Men CC Vest har nok gått på samme kundeservice-kurset som de der nede

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:55   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er stor forskjell på sentrene. Jeg trener på Elixia og ELSKER det! Kune aldri tenkt meg å bytte tilbake til Sats (eller definitivt ikke Vallhal! Kvapsete enga supportere er ikke mye inspirerende ).
Men CC Vest har nok gått på samme kundeservice-kurset som de der nede


Jaa, jeg tror at det er mye bedre på den andre Elixiaen her i området Har inntrykk av at Elixia generelt er et fint senter.
Der jeg trener er det sykt dyrt og ille gammelt, slitt og stygt, så de burde absolutt smile så bredt de bare kan for å beholde kunder.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan komme i gang? LivM Dr Lindbergs 7 01-03-13 08:36
Sliter med å IKKE komme i ketose! Megvel Stoffskifte / hormonproblemer 10 15-09-09 07:00
Bare for å komme i gang ... Hvordan regner jeg dagens mat? Sense Ketolysekuren 2 10-06-08 20:41
Hjelp til å komme i gang.... Elink Spørsmål og svar 3 09-08-06 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no