Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blir litt forvirret av det her ... (ikke trening og grønt på lavkarbo?)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-09, 02:57   #1
Anlin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
Anlin er på en erverdig vei

Blir litt forvirret av det her ... (ikke trening og grønt på lavkarbo?)

Jeg har klart å gå ned 20kg ved å trene og spise lite fett, grovt brød pasta etc. masse grønnsaker og proteiner. Trenger å gå ned mange kilo til og legen min anbefalte meg å prøve lavkarbo.. Så leser jeg her at trening ikke passer så bra med dette kostholdet? Jeg har lagt meg en vane å trene høy-intensitet 3 ganger i uka samt styrke 2 ganger i uka. Det strider imot mitt lille hode å plutselig skulle spise masse fett og ikke trene? Ser også det står steder at man ikke skal spise grønt..

Jeg har nå kuttet ut alt brød, poteter, pasta, ris etc. og spiser masse fett og proteiner og noe grønnsaker. Jeg føler meg trøtt, sliten og uggen. Men det har bare gått 4 dager

Anlin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 03:39   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirret av det her...

Gratulerer med 20 kilo ned!

Jojo, selvfølgelig skal du trene Det er bare den første tiden i ketose at det kan bli litt tyngre å trene. Og grønnsaker er definitivt lurt å spise. Det er mange forskjellige kostholdsfilosofier innen lavkarbo, og noen er litt mer ekstreme enn andre når det gjelder fett og det å kutte karbohydrater (da blir det heller ikke plass til grønnsaker). Men så ekstrem er det ikke nødvendig å være. Selv om du legger deg på et ketose-kosthold (ketolyse, Atkins) med mellom 15 og 20 karber pr dag, så er det plass til mye grønnsaker bare du velger de riktige - dvs velger bort "underjordiske" grønnsaker som f eks gulrot, som det er mye stivelse i. Du kan f eks spise masse broccoli, alle slags salatgrønnsaker, vårløk, squash, aubergine, paprika (mer karber i rød enn grønn), tomat, løk ... (de siste to er det litt karber i, så må begrenses) og masse annet.

Eller om du legger deg på et lav-GI-kosthold som f eks Lindberg - da er det enda mindre restriktivt.

Det å være trøtt, sliten og uggen er forresten veldig vanlig når man har kommet i ketose. Det går over Men det er viktig å få i seg et tilskudd av mineraler, spesielt magnesium, da det skilles fortere ut enn normalt og mangelen kan gi en del ekle bivirkninger.

Litt å sette seg inn i, men les, spør og søk rundt på forumet, og du finner ut av det

(PS: Så nå at du tenker på egenkomponert kosthold. Det er egentlig mer anbefalt å lese om de forskjellige filosofiene og velge en, da er det lettere å ikke bli forvirret )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:18   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirret av det her...

Vil bare føye til at min erfaring tilsier at det er viktig med masse drikke ! Gjerne type Farris/Taffel da kroppen kvitter seg med mye vann og salter.
Drikker jeg for lite kommer gjerne hodepinen snikende...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:41   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirret av det her...

Det med trening er helst for de som er utrente fra før, det er ikke en kur man MÅ trene for at skal fungere. Men for egen del trener jeg spinnig og styrke, og syns det går helt fint. Jeg får motivasjon og fokus av det

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:21   #5
Anlin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
Anlin er på en erverdig vei

Sv: Blir litt forvirret av det her ...

Tusen takk for svar

Jeg skal la det gå et par uker og hvis vekta går opp på dette opplegget blir nok pluggen dratt med en gang.

Anlin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:27   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirret av det her ...

Opprinnelig lagt inn av Anlin, her.

Tusen takk for svar

Jeg skal la det gå et par uker og hvis vekta går opp på dette opplegget blir nok pluggen dratt med en gang.

Vil anbefale deg å gjøre som Frøy anbefaler, finne en lavkarboretning og så følge den. Feks Ketolyse, Aktins, Lutz eller Fedon.
Du kan feks lese her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 og så følge opp den kostholdsfilosofien du føler passer for deg ved å kjøpe eller låne boka. Da får du så mye klarere retningslinjer å følge, tips og råd

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:55   #7
Anlin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
Anlin er på en erverdig vei

Sv: Blir litt forvirret av det her ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vil anbefale deg å gjøre som Frøy anbefaler, finne en lavkarboretning og så følge den. Feks Ketolyse, Aktins, Lutz eller Fedon.
Du kan feks lese her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 og så følge opp den kostholdsfilosofien du føler passer for deg ved å kjøpe eller låne boka. Da får du så mye klarere retningslinjer å følge, tips og råd

Har bestilt bok av Skaldeman

Anlin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 01:03   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirret av det her ...

Trening er alltid positivt!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 01:43   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirret av det her ...

Opprinnelig lagt inn av Anlin, her.

Har bestilt bok av Skaldeman

Det er ekstremvarianten

Det er veldig lurt å gi det mer tid enn bare et par uker ...!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 09:33   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirret av det her ...

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er ekstremvarianten

Det er veldig lurt å gi det mer tid enn bare et par uker ...!

Skaldeman kan være ekstremt, ja. Men har ikke han forskjellige linjer for forskjellig grad av overvekt? Jo mindre overvekt, jo mer karbohydrater. Har ikke lest Skaldeman sine bøker, men mener det er satt opp sånn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:38   #11
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir litt forvirret av det her ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skaldeman kan være ekstremt, ja. Men har ikke han forskjellige linjer for forskjellig grad av overvekt? Jo mindre overvekt, jo mer karbohydrater. Har ikke lest Skaldeman sine bøker, men mener det er satt opp sånn.

Helt riktig

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her og litt forvirret. (tror jeg *S*) hansola Spørsmål og svar 15 13-03-08 14:42
Litt forvirret om bokhvete Pc-snuppa Oppskrifter 11 28-06-07 14:49
Nå er jeg litt forvirret *Tulla* Dr Lindbergs 9 24-04-05 21:38
Litt forvirret her... Tidligere bruker Dr Lindbergs 3 07-03-05 20:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no