Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke grønnsaker kan jeg spise fritt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 10:05   #1
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Hvilke grønnsaker kan jeg spise fritt?

Sliter med å spise variert for jeg prøver å holde meg til 15kh og mange av grønnsakene inneholder en del karber.. Jeg har sett på matvaretabellen og har kommet frem til at sopp, isberg, gressløk og agurk er gode alternativer. Fins det flere som en kan spise tilnærmet ubegrenset av? Så i en annen tråd at noen skrev at en kunne fint spise opptil en kg krønnsaker dersom en ønsker det, og flere skriver at en må spise grønnsaker til hvert måltid. Jeg VIL gjerne men skjønner ikke hvordan jeg skal få det til?

Spiser jo litt fløte hver dag og er karber i dette også så det baller fort på seg.

Nå har jeg stått helt stille i en uke og selv om jeg IKKE stresser med det så lurer jeg på om jeg setter måltidene mine sammen feil? Blir gjerne en del småspising merker jeg.

Fenalår
Kjøttdeig, rå
Synnøve Finden Gulost, Skivet
pitabrød lavkarbo
blåbærmuffins lavkarbo
Fløte, kremfløte, 38%
krom-kalium, ketolyse
selen-sink, ketolyse
Paranøtter
Buko små oster (2)
Egg, kokt
Hamburgerdressing, Idun (første gang jeg har hatt dette)
Kjøttdeig, rå
Norvegia original, skivet


En annen dag ser sånn ut:
Fløte, kremfløte, 38% 2.9
Storfe, ytrefilet, stekt
Ekte Meierismør TINE 0.1
blomkålmos melissas 5.81
Paprika, rød, rå 0.46
Squash, Zucchini, rå 0.44
Fenalår 0
Paranøtter 0.87
krom-kalium, ketolyse
selen-sink, ketolyse
Vitamineral, vitaplex
Magnesium (Gevita)
Kalsium, Weifa
Jordbær, rå 2.97
Fløte, kremfløte, 38%

Dagen før:
Egg, rå 0.41

Fløte, kremfløte, 38% 1.39

tacosalat lavkarbo 4.21

Seterrømme TINE 1.89

salsa lavkarbo 2.35

Fenalår 0

krom-kalium, ketolyse

selen-sink, ketolyse

Magnesium (Gevita)

Kalsium, Weifa

Vitamineral, vitaplex

krom-kalium, ketolyse

100 % appelsin, ferskpresset juice, Bama 4.15

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:09   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker kan jeg spise fritt?

Hei,
Det finnes ingenting som man kan spise fritt…
Isbergsalat og agurk har liten næringsverdi, så det er viktig og variere med grønnsakene.
Grønnsakts tips og inspirasjon finner du her, Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd)

Småspising/fysing kan være et symptom på at du får i deg for lite fett. I tillegg er det mange som anbefaler at man tenker over og skriver ned hvorfor man småspiser for mange er dette en mental greie.

Bare noen kjappe punkter:
Salt mat binder vann i kroppen.
Noen opplever meieriprodukter, brøderstatninger, lavkarbo bakevarer, meieriprodukter og nøtter som partystoppere.
Appelsinjuice er ikke noe du bør bruke dersom du heller mot ketolyse, for mye fruktsukker.

Jeg må være veldig forsiktig med nøtter og bær, selv i moderate mengder – vekta står bom stille.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 18:27   #3
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke grønnsaker kan jeg spise fritt?

Takk for svar!
Så da ser det ut til at jeg må helt styre unna frukt..? har unnet meg selv tre jordbær her og der, samt jus den ene gangen men kanskje det er tingen?

Eller kanskje det er at jeg har prøvet flere oppskrifter her inne med fiberhusk, mandelmel, jbkm i det siste? Det er noe å tenke på...

Småspising ja, det er nok den største synderen min. Ante meg det.. Kanskje fettforbrenningen ikke komer ordentlig i gang fordi jeg småspiser så ofte?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 18:28   #4
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke grønnsaker kan jeg spise fritt?

Hva annet fett kan jeg spise som ikke inneholder mye kn? Fløte er det jeg bruker mest, har gjerne litt creme fraish, ekte majones, steker i smør der det passer seg men enda er jeg fysen. Er det galt å drikke mye fett? Så noen skrev det i eggemlktråden at det ikke er så lurt å drikke fettet, men aner ikke hvorfor..?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 18:42   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker kan jeg spise fritt?

Søk opp fett på forumet, så finner du mange tips.

Mange bruker cocosa, kokosolje som de blander i maten. Den smaker lite og inneholder fett som trigger god fettforbrenning i kroppen din
Olje på salaten, majones i dressingen...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke grønnsaker kan jeg spise? Ju9ta Ketolysekuren 1 14-03-11 23:38
Hvilke grønnsaker? Almyrida Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 21-02-10 20:44
Hvilke grønnsaker? Rooogern Ketolysekuren 9 06-05-09 15:20
Grønnsaker (hvilke er best?) froken Spørsmål og svar 10 04-01-09 23:03
Hvilke grønnsaker?? tullann Lavkarbo generelt 9 19-07-07 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no