Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er jeg på rett spor? Ny her

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-11, 20:32   #1
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Er jeg på rett spor? Ny her

Jeg prøver å holde meg under 50g karbohydrater om dagen, ligger på 50-60% fett, 30-35% proteiner, 10-15% karbohydrater.
Ser dette OK ut? har mye vekt å tape, fibromyaligi og dette er helt nytt for meg.

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 20:56   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Er jeg på rett spor? Ny her

Hei du

Jeg ville kutta ned på karbohydrater og proteiner og økt på med fett. 20% protein, 75% fett og 5 % karbohydrat er et sted å begynne.

Lykke til!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 21:44   #3
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg på rett spor? Ny her

Hva kan jeg fylle måltidene med dersom jeg skal under 5? Hva slags fettprodukter er tingen? Bør ikke være meieri da magen ikke tåler det spesielt bra..

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 21:52   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg på rett spor? Ny her

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Jeg prøver å holde meg under 50g karbohydrater om dagen, ligger på 50-60% fett, 30-35% proteiner, 10-15% karbohydrater.
Ser dette OK ut? har mye vekt å tape, fibromyaligi og dette er helt nytt for meg.

Jeg må si meg enig - 30-35% proteiner er ganske mye. Feks av et inntak på 1800 kalorier pr dag vil proteiner utgjøre ca 160 gram.
Anbefalt inntak av proteiner er omdiskutert - staten sier 0.5-1 gram pr kilo kroppsvekt - så du kan forsøke med 1 gram pr kilo kroppsvekt og prosentandelen om du veier 80 kilo blir da 80 ganger 4=320 kalorier som blir ca 18% proteiner.
Proteiner gir LITT økning av blodsukker og med det noe insulinutskillelse - noe som ikke er ønskelig da det kan gi fettlagring om du spiser mer enn kroppen forbruker.

Det er også vanskelig for noen og spise 160 gram protein pr dag - jeg ligger glatt på under 70 om jeg ikke fokuserer på å spise protein

Jeg ville startet med generell lavkarbo etter denne - og se hvordan det fungerer den første mnd. Har du ingen nedgang etter en mnd, kan du legge inn det du spiser over et par dager på www.diett.no så ser du om du har ok fordeling av næringsstoffer

Det er greit og starte uten å regne og telle alt mulig - spis når du er sulten og stopp når du er mett. Husk og drikk mye rent vann - og hold deg gjerne unna lettbrus mm de første ukene. Dette fordi jeg av egen erfaring vet jeg drikker mindre vann om jeg drikker lettbrus, og rent vann er viktig for fettforbrenningen på lavkarbo.

Sjekk også ut nybegynnertråden til arnakristin, der finner du den informasjonen du trenger i starten - og du får svar på spørsmål som helst sikkert vil dukke opp underveis de første par ukene

Vær obs på abstinenser etter karbo de første par ukene - ikke bli bekymret, bare ta det litt med ro, ingen hard trening eller utfordringer i denne perioden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 22:13   #5
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg på rett spor? Ny her

Takk for tips! Foreløpig så er de tingene som står ting som jeg spiser (egg, kjøtt, cottage cheese, fisk, reker, kylling, bacon) men jeg ser at det er proteiner så det holder i disse tingene.. må altså pøse på med fett i tillegg? Hvordan gjør jeg det uten meieriprodukter som hovedkilde? Er veldig forvirret over grønnsaker som er ok, trodde alt over bakken er ok men så får jeg høre at bl.a. mais er en uting å spise likevel.. Så blir jeg forvirret igjen..

Er inne på diett og skriver inn det jeg spiser, veldig nyttig program det der!
Skal sjekke nybegynnertråden jeg =)

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 22:43   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg på rett spor? Ny her

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Takk for tips! Foreløpig så er de tingene som står ting som jeg spiser (egg, kjøtt, cottage cheese, fisk, reker, kylling, bacon) men jeg ser at det er proteiner så det holder i disse tingene.. må altså pøse på med fett i tillegg? Hvordan gjør jeg det uten meieriprodukter som hovedkilde? Er veldig forvirret over grønnsaker som er ok, trodde alt over bakken er ok men så får jeg høre at bl.a. mais er en uting å spise likevel.. Så blir jeg forvirret igjen..

Er inne på diett og skriver inn det jeg spiser, veldig nyttig program det der!
Skal sjekke nybegynnertråden jeg =)

Sjekk ut pdf'en jeg linket til - der står det litt mer info. Mais inneholder mye stivelse derav ikke særlig lavkarbovennlig

www.matvaretabellen.no kan være en god hjelp når man skal lære seg om dette - vi har de fleste her inne brukt mye tid i butikken med og sjekke innhold i matvarer - og søk på matvaretabellen for å lære om hvilke matvarer som har minst karbo
Husk du må ikke kunne ALT på en gang!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 22:56   #7
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg på rett spor? Ny her

Takk for tips! Ser frem til å komme mer inni dette.. Tar en dag av gangen her, har kuttet ut det viktigste så langt: åpenlyse karbs så er på rett spor i det minste =)

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er jeg på rett spor? only39 Ketolysekuren 24 08-10-10 20:43
Er jeg på riktig spor? Tonje85 Dr Lindbergs 1 08-09-10 22:29
Noen som kan få meg på rett spor? gulrotklara Spørsmål og svar 16 07-03-10 11:42
Er jeg på riktig spor? Hubabuba Spørsmål og svar 8 03-03-10 23:20
På rett spor? Graphicjunkie Ketolysekuren 3 15-01-09 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no