Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

karbohydrater i Valrhona?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-06, 20:15   #1
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

karbohydrater i Valrhona?

Nå blir jeg frustrert!

Er det noen som kan fortelle meg hva som stemmer her? På Confecta står det 12,6g karbohydrater per 100g, men Valrhona oppgir i "serving size" noe som vil si per 40g er det 18g karbohydrater! betyr ikke det at det er MYE mer karbohydrater i Valrhona?

Og en annen tin mens jeg sitter her å skriver, luere oxo på om det er karbohydrater i esenser, som vaniljeesens?

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 23:33   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: karbohydrater i Valrhona?

Er det sjokolade eller kakao pulver du snakker om nå ?? (Siden det står i Smoothies/drikke tråen).

Om det er sjokolade: Forskjellige sjokolader har forskjellig innhold. Noen har mer sukker i enn andre. Da blir tallene forskjellige !

Å sammenligne Confecta og Valrhona er som å sammenligne champagne og øl. Eller Dior og Cubus..... Det er to vidt forskjellige produkter innenfor samme "gruppe".


Valrhona er gourmet sjokolade med alt fra 45% til 100% kakao i. Karbeinnholdet varierer ut fra hvor mye/lite sukker som er tilsatt. Valrhona har ikke kunstig søtstoff eller lettprodukter.

Confecta har masse lettprodukter og flere er tilsatt kunstig søtsoff og har derved færre karber.

Om det er kakao. Valrhona er rent 100% kakao pulver som du trenger uhyre lite av. Confecta er tilsatt kunstig søtstoff og er klar til å drikkes. Ellers samme sammenligning som ovenfor ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 13:07   #3
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: karbohydrater i Valrhona?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Er det sjokolade eller kakao pulver du snakker om nå ?? (Siden det står i Smoothies/drikke tråen).

Det var kakao jeg mente.. var ikke meningen å uterlate det...

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke karbohydrater teller HP Atkins kosthold 7 12-10-09 17:59
Trekke fra antall karbohydrater ? ajn Atkins kosthold 19 10-06-06 11:56
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Karbohydrater og fettforbrenning silje Lavkarbo generelt 5 10-08-05 20:08
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no