Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fra ketolyse til Lindberg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-10, 08:54   #1
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Fra ketolyse til Lindberg?

Jeg vurderer å bytte kostholdsfilosofi fra ketolyse til Lindberg. Grunnen til det er at på Lindberg kan man spise både brød, frukt og melk - og det er de tre tingene jeg savner aller mest på ketolysekuren.

Jeg er kjempelei av å alltid måtte lage meg noe mat, som f.eks å steke kjøtt/egg etc til frokost, istedenfor å bare ta meg litt frokostblanding eller ei brødskive. (Tenker her på fedon sin frokostblanding og brød..)

Jeg lurer på om det kanskje er fettet som gjør at jeg ikke går så mye ned i vekt på ketolysekuren. Jeg er jo normalvektig, så tenker at kanskje ketolysekuren går imot sin hensikt på meg siden det er en kur for overvektige?

Noen som har noen synspunkter? Fedon Lindberg er kanskje litt mer tilpasset for alle enn ketolysekuren er tilegnet overvektige?

Kommer jeg til å gå opp i vekt når/om jeg bytter over?

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:00   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fra ketolyse til Lindberg?

Nå er lavkarbo vektregulerende. Og er du normalvektig, så vil du nok mest sannsynligvis ikke går ned i vekt.

Vet at det er flere som har byttet fra ketolyse til lindberg, og gått ned litt etterpå.

Når man skal leve lavkarbo er det viktig å finne et kosthold som man kan leve med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:13   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fra ketolyse til Lindberg?

Du kan ikke spise masse brød, frukt, melk, frokostblanding osv på Lindberg
Du KAN spise ett C-måltid om dagen, men må ikke.. Du KAN spise to porsjoner frukt sammen med nøtter om dagen (det vil IKKE si to hele epler) Men du må ikke.. Og bør ikke.. Spesielt ikke hvis du skal ned i vekt.

Jeg hadde IKKE bytta til Lindberg bare fordi at det er "enklere", for det er det ikke. Spiser du Lindbergsk er det mye enklere å si at "Jaja, nå har jeg jo spist frokostblanding til frokost så da kan jeg likegjerne spise fullkornspasta til middag en sjokolade til kvelds" Veien til sprekker og utskeielser er mye kortere og da er det ingenting som er enkelt med det.

Du er jo ikke så veldig overvektig, så rent fysisk klarer du deg sikkert bra. Du tåler nok karber endel bedre enn noen som er veldig overvektig. Hvis ikke du har PCOS eller noe da..

Men Lindberg er et mye mer levbart kosthold for mange, i lengden, tror jeg. Så hvis du klarer å holde deg på matta, så funker det sikkert kjempebra Jeg gikk ikke opp noe når jeg bytta fra Ketolyse til Lindberg, men nå spiser ikke jeg en masse karber til daglig heller. Og det vil nok være enklere for deg å gå ned på Lindberg, i og med at du ikke finnes overvektig Men da må det mindre energiinntak til.

Men den enkle løsningen er det ikke.

__________________

Sist redigert av nellie : 27-09-10 kl 09:18.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gå over fra ketolyse til Lindberg? Littforbreianita Lavkarbo generelt 5 26-03-10 16:29
Fra ketolyse til Lindberg scartz Dr Lindbergs 2 02-11-08 19:52
Fra ketolyse til lindberg. Offshoreberta Spørsmål og svar 1 23-09-08 12:32
Fra ketolyse til lindberg ... men? ~Rosa Skydått~ Dr Lindbergs 6 21-09-08 13:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no