Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-10, 10:52   #51
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Huden min har blitt slitt ut og inn så mange ganger at den er ikke "med" noen vei haha

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 14:27   #52
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hehe. Tror min har gitt opp litt og, den ga opp når jeg var gravid. Målebåndet skal jeg kaste, kan måle meg på samme sted to tre ganger og er forskjellig hver gang. Burde merke meg med sprittusj der jeg måler, så jeg er sikker på å måle på samme sted. Låret mitt er 2 cm mindre enn i går. Haha. Tviler på at det stemmer.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 14:52   #53
Tribal
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Troms.
Alder: 48
Innlegg: 132
Tribal er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hehe ja tror huden min også er blitt vant til denne slankingen min...
Kan eg være med her foresten?? Startet 25 jan...men ser ingen tråd for Januar... Hadde en gedigen sprekk 1 helga(samboerens 40 års dag) masse øl og pizza.......OPP HELE 2 KG..Men tok det igjen i uka som kom...MEN STÅR NÅ HELT TYDELIG FOR MEG AT EG IKKE TÅLER KARBO............
6 UKER NÅ OG HELE 9 KG LETTERE...Ikke til å tro..

__________________
Tribal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 15:27   #54
majanne8
Medlem
 
majanne8 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 34
Innlegg: 60
majanne8 er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Hehe. Tror min har gitt opp litt og, den ga opp når jeg var gravid. Målebåndet skal jeg kaste, kan måle meg på samme sted to tre ganger og er forskjellig hver gang. Burde merke meg med sprittusj der jeg måler, så jeg er sikker på å måle på samme sted. Låret mitt er 2 cm mindre enn i går. Haha. Tviler på at det stemmer.

Jeg bruker å ta målebåndet feks med "nedsiden" inntil kanten til en føflekk eller noe. Tror ikke føflekker beveger på seg, så da måler jeg jo samme plass hver gang

__________________




majanne8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:23   #55
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

smart...jeg har ingen føflekker jeg da, men kanskje jeg kan bruke celulitter i stedet hehe

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:23   #56
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Smart det med føflekk, men har ingen på magen...Får se hva som skjer i morgen, da er det veing etter to fullgåtte uker. Burde ha beveg seg ned noe!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:37   #57
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Tribal, her.

Hehe ja tror huden min også er blitt vant til denne slankingen min...
Kan eg være med her foresten?? Startet 25 jan...men ser ingen tråd for Januar... Hadde en gedigen sprekk 1 helga(samboerens 40 års dag) masse øl og pizza.......OPP HELE 2 KG..Men tok det igjen i uka som kom...MEN STÅR NÅ HELT TYDELIG FOR MEG AT EG IKKE TÅLER KARBO............
6 UKER NÅ OG HELE 9 KG LETTERE...Ikke til å tro..

Klart du kan være her

Og gratulerer med heftig vekttap

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:47   #58
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

0,5-1 kg er "anbefalt" tempo. Jeg brukte å ligge på en halvkilo da jeg trente og spiste lavkalori. Jeg synes det må være såpass for å føle at det nytter. Grunnen til at jeg valgte lavkarbo denne gangen var rett og slett fordi jeg ikke får trent nok. Jeg kan trene, men jeg har bekkenløsning, så det blir bare skånsom trening og ingenting som gjør meg anpusten. Jeg hadde nok håpet å ligge på minimum 0,5 kg på lkhf og helst et kilo i uka i begynnelsen. Det hadde gjort seg med en pangstart for å få opp selvtilliten til våren.

Jeg merket det tydelig på vekten at jeg fikk mensen ja. Gikk opp den uka, men totalen ble ned 200 gram, så jeg er spent hva vekten sier på mandag når jeg har offisiell veiedag. Det føles ikke som om det går særlig nedover nå. Heldigvis hender det at jeg tar feil.

Hvor mange cm har dere gått inn rundt navlen/midjen? Jeg har gått inn 3-4 cm rundt navlen. Jeg måler der fordi det er det tykkeste punktet.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:50   #59
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg skal måle/veie meg i morgen - da skal du få vite nøyaktige mål.... Men det er kanskje en 5-7 cm vil jeg tro

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:51   #60
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

0

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:54   #61
solxxx20
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
solxxx20 er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Tribal, her.

Hehe ja tror huden min også er blitt vant til denne slankingen min...
Kan eg være med her foresten?? Startet 25 jan...men ser ingen tråd for Januar... Hadde en gedigen sprekk 1 helga(samboerens 40 års dag) masse øl og pizza.......OPP HELE 2 KG..Men tok det igjen i uka som kom...MEN STÅR NÅ HELT TYDELIG FOR MEG AT EG IKKE TÅLER KARBO............
6 UKER NÅ OG HELE 9 KG LETTERE...Ikke til å tro..

Wow 9 Kg!!!! Så bra Jeg gikk ned 4 kg de første 10 dagene, men nå har jeg gått opp en kg igjen det er ergelig....må stramme inn på karbene!

solxxx20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 18:02   #62
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Noen suser skikkelig ned i vekt (og gratulerer med det Tribal!), men etter å ha lest her inne så må jeg innrømme at lkhf ikke er en så enkel slankemetode som jeg trodde. Jeg synes det er for tidlig å si hvor effektivt det er for meg selv enda siden ihvf 3 kg av de 3,5 jeg har gått ned er vann, men jeg kjenner at jeg begynner å tvile litt på at 10-12 kilo er realistisk på tre måneders tid for meg. Samtidig så vet jeg jo ikke, og jeg har i grunnen alltid følt at tanken på å gå ned så mye så raskt var både uoppnåelig og urealistisk. Man blir likevel i tvil når man leser om alle andre som gjør det. Det blir veldig spennende å se. Jeg gleder meg ihvf STORT til de første åtte kiloene er borte, for da er jeg tilbake til før-graviditetsvekt for svangerskap nr to. Så er det åtte igjen før jeg er tilbake til før-graviditetsvekt punktum.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 19:23   #63
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Heia! Jeg startet 1.februar og har gått ned 4 kg og 5 cm rundt magen!
Har to små barn på 8 mnd og 2,5 år, så her må det jobbes litt...
Startet på 76 kg, og tenkte jeg skulle ned til 65 eller kanskje enda lavere...? Det ser jeg når jeg kommer dit! Startet på 70 kg før graviditetene, men har i flere år prøvd å komme meg ned til på 60-tallet et sted. Nå har jeg hvertfall funnet noe som fungerer!!

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:00   #64
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hvor høy er du Superteddy?

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:45   #65
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Skulle ønske jeg målte meg før jeg startet, men hadde ikke sånn mykt målebånd. Men får se nå om noen dager om målene fra i går har minket noe.
Håper jeg har gått ned fire kg til i morgen. Da er det fire kg på to uker, og i starten syns jeg det er fint Bra at man ofte går ned litt mer i beg, hvis ikke tror jeg det er lett å gi opp. En halv kilo i uka, som anbefalt etter hvert, tar jo ti uker for fem kg. Litt demotiverende, men vil ikke ha sandposehud. Hååper den j**** vekta er nede i morgen!
Selvfølgelig Tribal, koselig å ha deg her med oss ferskisene. Flink med slankinga har du vært
Og Superteddy, 5 cm rundt magen, det er mye på en mnd! Grstulerer. Får se om jeg får no ordnings på denne målinga mi jeg og.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 15:34   #66
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Superteddy, her.

Heia! Jeg startet 1.februar og har gått ned 4 kg og 5 cm rundt magen!
Har to små barn på 8 mnd og 2,5 år, så her må det jobbes litt...

Hei=) Kjempe flott resultat da Har nett begynt å måle med bånd.

Jeg også starta 1.feb har gått ned 6 kg og er kjempe fornøyd Har dratt på meg en del svangerskapskilo som jeg vil ha vekk
Før graviditeten så var jeg normal vektig med en bmi på ca 23, tror jeg. Så jeg håper det vil gå fort.

Jenta mi er 6 mnd så har ikke vært overvektig lenge, men etter jeg fødte så gikk jeg ikke ned, men OPP!! Huff, ble jo nesten like tung som når jeg var høygravid

Flere som har gått opp i vekt etter fødsel?
Jeg gikk fra 78 som var vekten min etter fødsel, til 87 og DA bestemte jeg meg for at no var det nok

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:04   #67
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Hvor høy er du Superteddy?

Jeg er 167 høy. Har vært på InBody Analyse på treningssenteret mitt for to år siden, og fikk fram at jeg skulle helst veie noen og 60 kg. Der tar man jo hensyn til fett, muskler, vann i kroppen, beinbygning osv.

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:14   #68
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

okay Jeg begynnte på sånn ca. 78kilo men jeg synes det går så sakte. Så jeg lurte på om vi var samme høyde og isåfall hva du gjorde for å gå ned så bra. men jeg er altså 6 cm høyere enn deg så det blir ikke helt samme. Jeg tenkte også at jeg skal ned til 65 kilo, etterhvert ivhertfall. Men jeg må se litt på det, kan hende jeg trives best på 70!

  Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 18:15   #69
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Sånn - februarstartere, hva skal dere kose dere med i helga?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 18:20   #70
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jepp, jeg har også gått opp etter fødsel... Etter begge to faktisk. Men, nå er det slutt på alle mammakiloene her. Nå skal de bort alle 16 - og forhåpentligvis enda noen til.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 18:51   #71
solxxx20
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 9
solxxx20 er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Sånn - februarstartere, hva skal dere kose dere med i helga?


Hei,
Cream Cheese Muffins er veldig godt.
Man blander sammen ca 200 gram cream cheese,2 egg, ca 2ss søtningsstoff og en 'kork' mandel essens. Baker det så i ovnen i ca 20 min. Server gjerne med litt bær ved siden av.
Det blir min helgekos

solxxx20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 19:58   #72
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Sånn - februarstartere, hva skal dere kose dere med i helga?

Jeg var i Oslo i dag på shopping med en venninne, og ikke lett å finne steder å spise lunsj etc. Men ble en salat man kunne komponere selv. Hadde veldig lyst på sushi eller noe kinesisk, men kjipt uten ris og er nok mye karbo i sausene,.
Hadde så lyst til å sprekke litt i dag, i og med at min venninne satt og spiste godteri foran meg :O (hun kunne ikke dy seg =%&€#&!)!))
MEN, jeg har holdt ut. Det har bare gått to uker og jeg er allerede på nippet til å sprekke. Men, jeg klarer meg fint. Det jeg er redd for, er at når jeg har gått ned det jeg skal og begynner å kunne unne meg noe godt igjen, så går alt opp på nytt. Jeg vet jeg burde holde meg til denne livsstilen for alltid, men jeg syns faktisk ikke at det er verdt å gi opp alt jeg liker så godt. Da får jeg sikkert en annen sykdom og dør kvalm på creme fraiche og sukkerlysten
Passende innlegg for å motivere alle her inne. Hehe. Men jeg vil faktisk spise litt det jeg har lyst på etter hvert. Tanta mi har slanket seg hele livet og hun har det ganske kjipt. Vil heller veie to kg for mye og kunne spise en sjokolade.
MEN IKKE NÅ. Nå er det tjue kg som skal vekk, så får jeg se om jeg syns det er verdt det da. Sånn, nå måtte dere høre på alle mine tanker :P
Jeg tror ikke det blir mye kos i helgen. Litt pepsi max og litt bacongull kanskje

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 20:39   #73
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

  Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 09:28   #74
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg tror det er noe galt med meg jeg... Hadde nettopp mensen for første gang på 1,5 år... Var kanonfornøyd fordi vekta gikk så fint nedover likevel. -MEN når mensen var over gikk jeg opp 600 gram igjen!!?? Ikke normalt det vel!? BLÆ!

Val: ikke sikkert du trenger så mye ned når du er 172 cm, men det kommer jo litt an på kroppsbygning også da.

Jeg har også gått opp etter siste fødsel, merker veldig godt at det er verre å gå ned denne gangen ja. Sist greide jeg å komme meg ned på 66 kg før vekta gikk oppover igjen. Nå ble vekta 10 kg over før jeg tok meg sammen.

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 10:33   #75
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det er sant, har store hofter og tung benbygning så må ikke bli for liten heller Men sist jeg veide 70 kilo synes jeg likevel jeg hadde litt stor mage, så kanskje jeg skal teste livet på 65. Så får jeg heller gå opp igjen hvis det føles rart

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no