Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 21:19   #51
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

heihei alle sammen..
Jeg å spise ketolyse i dag( offisielt) men har spist lavkarbo nonstop siden 26 des, begynte med streng lavkarbo på mandag og er allerede i ketose

Kommer ikke til å legge inn det jeg spiser foreløbigt, veit sånn ca hvor mye det er i de forskjellige tingene jeg spiser da jeg har spist lavkarbo i snart to år.

Skal ned 23kg og har gitt meg selv 90 dager oppstart på, vil gjerne komme ordentlig igang føre sommer jobben begynner og det blir mye stress der

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:41   #52
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Takk for tips Stressguri Blir spennende og komme igang, sanker oppskrifter for livet Synes det er litt vanskelig å finne oppskrifter til "begynnelsen" av kuren..Hmm

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:46   #53
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Takk for tips Stressguri Blir spennende og komme igang, sanker oppskrifter for livet Synes det er litt vanskelig å finne oppskrifter til "begynnelsen" av kuren..Hmm


Bare hyggelig
fikk veldig god starthjelp av ei venninne, og fikk smake på ulike ting før jeg begynte, og tror nok det hjalp veldig mye Det var ihvertfall med på å avgjøre om det var ketolyse jeg skulle prøve

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 10:15   #54
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av vann123, her.

Jeg er på fjerde dagen uten karbohydrater nå Har ikke bestilt noen startpakke, og kommer ikke til å teste på stix - bare innta minst mulig karbohydrater er min plan. Målet mitt er å bli kvitt en sukkeravhengighet, så jeg skal introdusere de "gode" karbohydratene igjen om et par uker, og da prøve å styre unna de dumme

Jeg forsøger som du - har eller ikke købt startpakke (vidste ikke det fandtes ) - har dog være på apoteket og købe stix, var så usikker på om jeg var langt ned i karber - jeg tæller dem nemlig ikke - men forsøger at indtage færrest muligt. Men jeg kan vist ikke nøjes med et par uger .

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:17   #55
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei!

Da vil jeg også slenge meg på denne tråden. Begynner idag. Startpakken er mottatt og boken er grundig lest. Spent på å se hvordan det går, dette er første gang jeg prøver meg på en slankekur. Har forberedt meg ved å få inn gode treningsrutiner og kutte nesten alt av brød, pasta, ris og poteter. Nå gjenstår det å se om jeg greier å kutte det helt for en lang stund fremover :-)

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:28   #56
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av ram72, her.

Hei!

Da vil jeg også slenge meg på denne tråden. Begynner idag. Startpakken er mottatt og boken er grundig lest. Spent på å se hvordan det går, dette er første gang jeg prøver meg på en slankekur. Har forberedt meg ved å få inn gode treningsrutiner og kutte nesten alt av brød, pasta, ris og poteter. Nå gjenstår det å se om jeg greier å kutte det helt for en lang stund fremover :-)

Velkommen hit. Du kan bake selv. Både brød og knekkebrød. Jeg er ikke så glad i brød, så jeg spiser hjemmebakte knekkebrød. Kjempegodt. Jeg savner ris da...men men

Kjempemasse lykke til.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:34   #57
LilleLinda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Vestnes
Innlegg: 2
LilleLinda er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei hei, kjekt å se det var så mange marsstartere her. Jeg startet for 8 dager siden og har gått ned 3,3 kg. Bare 10 kg igjen da
Har samme problemet som mange andre her, nemlig å få i meg nokk fett. Greit nok når man er hjemme, men vanskelig når man er på jobb. Går døgnvakter og er ofte på jobb i 24 timer og da blir det lite middag osv... Men går seg vel til.
Lykke til alle sammen

Linda

LilleLinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 08:46   #58
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei og god morgen

Jeg har noen småting jeg lurer på og håper noen kan svare meg

Hva er johanneskjernemel (eller noe sånt) og hvor får jeg tak i det?
Går det an å spise fiskepudding?

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:23   #59
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Takk for hyggelig velkomst :-)

Jeg kjøpte ikke med bakemiks i startpakken. Ser noen oppskrifter inneholder bakepro. Noen som vet hvor jeg får tak i det, evt erstatning?

(har leitet i tidl. poster uten å finne svar)

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 16:40   #60
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av ram72, her.

Jeg kjøpte ikke med bakemiks i startpakken. Ser noen oppskrifter inneholder bakepro. Noen som vet hvor jeg får tak i det, evt erstatning?

(har leitet i tidl. poster uten å finne svar)

Bakemiks/bakepro finner du forhandlere av på ketolyse.no. Vet at endel Centra-butikker i oslo og endel meny-butikker rundt om selger det. Jeg kjøpte hvertfall min boks på Centra på Blommenholm. De har alle produktene til Ketolyse. Vet at Meny ved Collosseum (majorstua) også har produktene, de ligger i tillegg litt under Centra i pris (5-10kr).

  Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 21:51   #61
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei, melder meg inn her jeg også. Startet i går og målte i kveld lilla på sticsen. Alt godt så langt
Jeg har delmål på 10 kg, men da skal jeg egentlig ned 7 til. Puh!
Kjekt å se så mange marsstartere her. Det er godt å være flere i samme situasjon.

LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 14:50   #62
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Her hører jeg hjemme ser jeg Jeg begynner ketolysekuren på torsdag, sett at boken er kommet til onsdag. stix er bestilt, men de kan bare ta seg god tid da jeg ikke kommer til å teste med det første allikevel. Boken og storhandlerunden på onsdag er det viktigste. Godt å se at det er fler nybegynnere her!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 14:58   #63
mirha
Juniormedlem
 
mirha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 16
mirha er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Noen marsstartere her?

Hei!
Jeg er nybegynner på dette med ketolysekur.
Startet tirs.15. så dette er 6.dagen. Går egentlig ganske greit, men savner veldig å spise brød. Har bakt et eget ketolysebrød, men er ikke helt det samme....
Ellers er jeg slapp og småsvimmel. Hadde utslag på stix etter 3 dager, rosa, men har lest her at det betyr at man er i ketose selvom fargen ikke blir lilla.
Sliter mest med at jeg er SULTEN! Særlig i dag. Er veldig nøye og fokusert på dette, så jeg teller karbohydrater og spiser mye etter boka.
Men det hjelper vel etterhvert. Tror dette kan være løsningen for meg som skal ned ca 40 kilo.
Ønsker oss alle lykke til!!

mirha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:47   #64
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Aranel: Takk for tips!

Da har jeg gjennomført mine to første dager på kuren. Føler meg litt sulten stort sett hele tiden (bortsett fra rett etter måltid), litt vondt i hodet og litt slappere enn vanlig. Ser av boken at dette er helt normalt og håper det kommer seg etterhvert.

Greide ikke å dy meg og tok test igår kveld om jeg var i ketose. Prøven viste positivt utslag! Syntes det var veldig tidlig - allerede etter første dag. Tok ny prøve i kveld og den viste litt mørkere utslag. Så håper det er riktig. Virker ihvertfall motiverende etter to dager med intens fokus på telling av kalorier og utforskning i forhold til hva jeg kan spise eller ikke :-)

Det største problemet nå er å få i seg nok fett.

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:02   #65
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av ram72, her.

Aranel: Takk for tips!

Da har jeg gjennomført mine to første dager på kuren. Føler meg litt sulten stort sett hele tiden (bortsett fra rett etter måltid), litt vondt i hodet og litt slappere enn vanlig. Ser av boken at dette er helt normalt og håper det kommer seg etterhvert.

Greide ikke å dy meg og tok test igår kveld om jeg var i ketose. Prøven viste positivt utslag! Syntes det var veldig tidlig - allerede etter første dag. Tok ny prøve i kveld og den viste litt mørkere utslag. Så håper det er riktig. Virker ihvertfall motiverende etter to dager med intens fokus på telling av kalorier og utforskning i forhold til hva jeg kan spise eller ikke :-)

Det største problemet nå er å få i seg nok fett.

Velkommen, og flott start på deg.
Jeg har bestilt meg et sånn glass med kokosfett på Iherb. Det skal visst kunne spises med skje.En om dagen. Jeg sliter og litt med å få i meg fett.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:50   #66
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har min første dag i dag.
Håper å klare 14 kg på 12 uker. Veit det skal godt la seg gjøre, men jeg må virklig gjøre alt jeg kan for å klare det.
Så jeg har ikke tid til å bli slapp for her skal det trenes 4 ganger på Elixia + 3 lengere gå turer i uka. Jeg skal nemlig gifte meg den 28. mai og har til nå tenkt at jeg er som jeg er. Men nei; jeg gidder ikke gifte meg smell feit. Det får jaggu holde med feit. Så nå har jeg en stor jobb forann meg. Har prøvd meg på lavkarbo før men da kuttet jeg bare ut brød, ris poteter og pasta. Nå skal jeg være super streng å telle alt av karber.

Det værste for meg er å gi slipp på gjærbakst og godteri. Neste gang jeg kan tillate meg å smake på noe sukker i det hele tatt er desserten i mitt eget bryllup!

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 16:30   #67
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Supert, stinemarie! Ser at du er motivert, bestemt og klar for dette og det smitter
Men husk at mange blir dårlige i magen av å begynne å spise mye karbs igjen, og hadde jeg vært deg så hadde jeg vært forsiktig med å begynne igjen i mitt eget bryllup! Ikke ment som kritikk, bare en tanke

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 16:41   #68
Lubbeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Drammensjente
Innlegg: 1
Lubbeline er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Startet opp for en uke siden. -3.6kg og optimist av rang! Har ca. 25kg igjen, men en kilo om gangen.

Sliter med litt hodepine, men det er vel som det skal. Har lest litt her og der. Har skrevet lavkarbo/skalderman som filosofi, men kan like gjerne være ketolyse. Det er jo der jeg har havnet uansett.

Håper jeg kan følge denne tråden og møte sommeren med et smil om munnen og tøy som glidelåsen går igjen på!

Lubbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Skalderman Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 19:49   #69
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Hei og god morgen

Jeg har noen småting jeg lurer på og håper noen kan svare meg

Hva er johanneskjernemel (eller noe sånt) og hvor får jeg tak i det?
Går det an å spise fiskepudding?

det får du kjøpt på helsekostbutikker har selv ikke brukt det enda. har kun laget mat som skulle være fiberhusk i.

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 19:52   #70
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Ja, da var uke 1 unnagjort, med en vanlig lavkarbo i helgen. Vanskelig å holde ketolyse på hyttetur med 9 andre som også skal bruke et lite kjøkken, så da ble det bare sånn.. Men har startet opp på nytt idag, og skal ikke havne i samme fella igjen Så resultatet for uke 1 ble -1.5 kg. Må si meg fornøyd med det

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 21:48   #71
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Supert, stinemarie! Ser at du er motivert, bestemt og klar for dette og det smitter
Men husk at mange blir dårlige i magen av å begynne å spise mye karbs igjen, og hadde jeg vært deg så hadde jeg vært forsiktig med å begynne igjen i mitt eget bryllup! Ikke ment som kritikk, bare en tanke

Takk for tipset; det var ett godt ett

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 21:57   #72
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Takk nok en gang stressguri
Nå har jeg da endelig startet og første dagen har gått utrolig greit egentlig Havnet selvfølgelig i et kakeselskap idag med MASSE gode kaker men klarte å holde meg til vann bare *stolt*

Har nok fått litt for lite fett i meg men håper jeg klarer å finne på noe mer "fettete" å spise etterhvert

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 10:09   #73
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Så har jeg vejet mig - har nu været igang 3 uger.
Efter 1 uge + 700 gram, 2 uge + 300 gram 3 uge + 300 gram .
Jeg startede med at træne samtidig med jeg gik på ketolysekuren - tror det er derfor, træner løbebånd og crosstrainer 4-5 x om ugen.
Er der nogen herinde der har erfaring med at tage på i vægt når de starter med at træne ?? - hvormeget ?? og hvor længe ???.

Fortsætter stædigt - men det er lidt demotiverende - men føler min krop forandres, så noget sker der.

Men tillykke til alle de som er godt i gang og har tab sig

/Helle

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 10:09   #74
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Har nok fått litt for lite fett i meg men håper jeg klarer å finne på noe mer "fettete" å spise etterhvert

Jeg pleier å lage meg noen osteknekk på kvelden dersom jeg ser at fettprosenten er litt lav. Mye fett i ost, og tilnærmet 0 karber. Pluss; de smaker himmelsk!!!


Ellers har jeg opplevd en uke nå med bronkitt. Karbohungeren har vært ENORM!!! Seriøst holdt på å sprekke flere ganger ved å tylle nedpå en stor godispose, men har klart å holde det i sjakk med litt holidaydip og gulerøtter. Holidaydip er vel strengt tatt ikke lov, men bedre enn smågodis i mengder!
Har klart å spise stort sett normalt, med unntak av enorme mengder med sukkerfrie halstabletter, hvilket har resultert i flere dager med diare og mageknipe + 200gr vektøkning siden forrige uke! Man kan kanskje skylde på de sukkerfrie halstablettene i karbohungeren, men karbohungeren kom før jeg begynte å ta halstabletter. Halstabletter var uungåelig, da jeg har hatt problemer med hoste hvis jeg ikke har noe å suge på.

Håper jeg er back to normal raskt nå hvertfall. Skal prøve ei uke nå uten så mye som en sukkerfri pastill, så får vi håpe det hjelper! At vekta står stille er helt greit, men vektøkning nekter jeg å godta!

  Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:24   #75
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av HelleV2, her.

Så har jeg vejet mig - har nu været igang 3 uger.
Efter 1 uge + 700 gram, 2 uge + 300 gram 3 uge + 300 gram .
Jeg startede med at træne samtidig med jeg gik på ketolysekuren - tror det er derfor, træner løbebånd og crosstrainer 4-5 x om ugen.
Er der nogen herinde der har erfaring med at tage på i vægt når de starter med at træne ?? - hvormeget ?? og hvor længe ???.

Fortsætter stædigt - men det er lidt demotiverende - men føler min krop forandres, så noget sker der.

Men tillykke til alle de som er godt i gang og har tab sig

/Helle

Har du testet med stix om du er i ketose?
Jeg kuttet ALT av kh fra første dag og testet positivt på ketose neste dag allerede. Jeg antar at det betyr mye å telle karbohydratene. Jeg logger på Diett.no nå i begynnelsen bare for å komme inn i det.
Uansett, så flink som du er til å trene kommer det til å gi resultater. Ikke gi opp

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no