Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hva gjør jeg galt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-09, 18:04   #1
Pombagirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 27
Pombagirl er på en erverdig vei

Hva gjør jeg galt?

Jeg har gått på ketolyse i 2,5-3 uker og gikk da ned ca. 4, 5 kg. Fant så ut at jeg var gravid, så følger Lindberg's i stedet.. Problemet er at nå, på en ukes tid, så har jeg gått opp 2,5 av de kg igjen!!! Det var ikke det som var meningen!!!
Dette er sånn ca. hva jeg spiser:

Frokost:
1 Youplait 0,1 yoghurt, 2 ss cottage cheese, 1 ss firkorn, 1 ts solsikkefrø, 1 ts linfrø, 25 blåbær og kanel.

Lunch:
I mama lupes tortilla (3 g kh), 3 skiver skinkepålegg, grønn salat, 1/4 paprika, 1/4 agurk, 2 stenger stangselleri, 1 tomat og kesam med litt holiday dipmix.

Mellom:
1 eple og noen mandler

Middag:
laks, ørret, torsk og amerikansk blanding (erter, mais og gulrot) i sursøt saus... ( vet ikke kh da gubben hadde det med hjem fra jobb)

Kvelds:
kylling og kokot blomkål og brokkoli..

I tillegg har jeg spist noe sukkerfritt godteri....



Off... når jeg ser på dette lurer jeg på om det er veldig mye i løpet av en dag? Kanskje det er det som er feil?
Hva tror dere??

Jeg trenger hjelp

__________________
04.01 -start
11.01 - minus 2 kg
18.01- pluss 500 gram
Første delmål: 10 kg!!
Totalt: minus 1,5 kg
Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 18:10   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Mais, gulrot og sukkerfritt godteri er i alle fall noe som gir meg bråstopp i vektnedgangen. Ofte virket godteriet lakserende i tillegg - usj...

Stå på!

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 18:16   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør jeg galt?

Jeg ville nok f.eks bytta ut tortillaen i lunsjen med et egg eller tre også.. mindre karber - mett lenger pga egget! Er du sulten hver gang du spiser?
Den sursøte sausen kan godt være omtrent sukkerlake, vel? Hvis det er sånn kinesiske greier? Ellers spiser jeg kun babymais om jeg skal ha mais, sukkerfritt godteri spiser jeg ikke..

Edit: også er du jo gravid? Er jo ikke dermed sagt at det er fettvekt hos deg som får nåla til å krype oppover

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv

Sist redigert av Marita : 27-01-09 kl 19:19.
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 18:34   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Eh.. Du er jo gravid...!?

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:44   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Eh.. Du er jo gravid...!?

I tillegg vil kroppen binde litt mer vann når du går ut av ketose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:39   #6
Pombagirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 27
Pombagirl er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Eh.. Du er jo gravid...!?

Joda, jeg er jo det.. Men er bare 6 uker på vei, og kan da ikke fortsette å legge på meg 2-3 kg i uka fremover?? Da hadde jeg jo veid et halvt tonn innen jeg var ferdig da...:/
Skal sies at jeg aldri har kommet så langt iet svangerskap før, så når det er normalt å legge på meg vet jeg ikke, men trodde ikke det skulle være så fort...

Får håpe det er litt vann som kroppen "samler" på, og som kan forsvinne igjen.. Men leste på Lindberg at de første ukene skal vann forsvinne, så hadde ikke trodd det kom på igjen...

Misforstå meg rett; jeg skal ikke drive med noe helsefarlig slanking her, skal til legen til torsdag og diskutere dette med han... Men hadde jo håpet på å kanskje slippe å legge på meg da... Noe som pr. dags dato ser ganske dårlig ut...

Men er det jeg spiser okej utenom sursøt saus (var klar over den), og kanskje tortillaen (selv om den kun har 3 KH)...

Til deg over her som spurte om jeg var sulten når jeg spiste.. Jeg er ikke alltid det, men prøver å spise jevne små måltider med mye grønnsaker... Er det feil?

__________________
04.01 -start
11.01 - minus 2 kg
18.01- pluss 500 gram
Første delmål: 10 kg!!
Totalt: minus 1,5 kg
Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt? Summergirl Ketolysekuren 30 17-01-09 02:36
Hva gjør jeg galt? michij Ketolysekuren 6 01-02-08 23:53
Hva gjør jeg galt da...? Pipp Spørsmål og svar 12 07-02-07 21:56
Gjør du noe galt (av og til)? Sugarpill Generell diskusjon 20 05-06-06 02:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no