Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

[Slank] Kan jeg kombinere lavkalori og lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-05, 23:59   #26
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg flytter det heller ikke.... du er så flink til å formulere og diskuterer på en saklig måte. Denne tråden skal vel ligge under Spørsmål & svar greia, - og da er det mulig diskusjonspostene blir skilt ut i egen tråd en gang, men ikke pga av ditt innlegg !!

.....dessuten er jeg enig med deg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 01:11   #27
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Har lest litt meir om south beach og har forstått at det har hjelpt mange. Eg var nok litt vel krass, og det sikkert at SB er bedre enn norsk gjennomsnittskosthold(grandis og cola). Trengte sikkert den saklige kritikken din zen.

Men han anbefaler margarin og er redd for metta fett.
Masse undersøkelser som bekrefter at både smør og kokosolje er gunstig for helsa, altså metta fett.

Folk på sydhavsøyer hadde kjempegod helse før dei blei råda til å ete på vestleg vis.Dei bytta kokosfett med karbohelvetet.

Det samme gjeld eskimoane som åt mykje reinsdyr og "ost" frå magen til reinsdyrkalvar dei slakta. Levde ofte til dei var hundre og bar gjerne 2-3seler over isen, nå er gjerne cola begynnelsen på alkohelvetet.

Dersom metta fett er så farlig ville vel folk som slanka seg daua som fluer,men dei fleste får vel bedre helse allerede mens dei forbrenner sitt eget metta fett.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 01:29   #28
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Har lest litt meir om south beach og har forstått at det har hjelpt mange. Eg var nok litt vel krass, og det sikkert at SB er bedre enn norsk gjennomsnittskosthold(grandis og cola).

Men han anbefaler margarin og er redd for metta fett.
Masse undersøkelser som bekrefter at både smør og kokosolje er gunstig for helsa, altså metta fett.

Folk på sydhavsøyer hadde kjempegod helse før dei blei råda til å ete på vestleg vis.Dei bytta kokosfett med karbohelvetet.

Det samme gjeld eskimoane som åt mykje reinsdyr og "ost" frå magen til reinsdyrkalvar dei slakta. Levde ofte til dei var hundre og bar gjerne 2-3seler over isen, nå er gjerne cola begynnelsen på alkohelvetet.

Dersom metta fett er så farlig ville vel folk som slanka seg daua som fluer,menneske kroppen lagrer kun metta fett.
Er det naturen som tar feil?

Uansett hvilken teori man har valgt vil man finne forskningsresultater og beviser for at den dietten er den rette. Noen snakker om eskimoer, noen snakker om steinaldermennesket, mens andre snakker om våre nærmeste slektninger i apefamilien (de er vegetarianere). Hva slags mat man kombinerer med er uansett viktig. Kinesere og japanere er kjent for sin lave andel av overvekt, og de har et kosthold rikt på karbohydrater og med lite mettet fett. Tilhengerene av noe viser til undersøkelser, tilhengere av det andre viser til undersøkelser som sier noe helt annet.

Det eneste alle ser ut til å være enige om er at grandis og cola ikke er sunt.

Jeg er ikke interessert i å ta noen debatt om hva slags kosthold som er best. Det var ikke det jeg mente med innlegget mitt. Mitt budskap er at vi skal ha respekt for diettene andre har valgt. Ingen av oss her på forumet kan påberope oss å vite alt. Vi kan godt argumentere for hvorfor vi har valgt vårt kosthold. Men vi må gjøre det på en ordentlig måte, og være åpne for at det er en mulighet for at vi tar feil, vi også.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 01:34   #29
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Formulerte meg på ein utruleg teit måte.

"South Beach kan umulig vere sundt i det heile"

Burde heller sagt at eg meiner at south beach ikkje er det beste alternativet.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 02:48   #30
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Bare en liten situasjonsrapport som kanskje belyser noe:

2 dager siden, første korøvelse etter sommeren.

"Å GUUD, så tynn du er blitt! Nå må du ikke gå ned mer! Du må ikke forsvinne helt! Hva er det du egentlig går på?"
"Arkins."
"Å jaa, den har jeg jo lest om. Men gjør du det hele tiden? Skeier du aldri ut?"
"Ja, jeg gjør den hele tiden. Det er en varig kostomlegging. Nei, jeg pleier ikke skeie ut. Har ikke behov for det."
"Men SPISER DU MYE FETT!!!???"
"Ja...?"
"Men ER DU IKKE KLAR OVER HVOR FARLIG DET ER? HAR DU IKKE VELDIG ØKT KOLESTEROL?"
"Emnn.. Nei, atte altså - alle forskningresultater viser at det gode kolesterolet øker, og det dårlige kolesterolet minker når man går på Atkins. Sånn er det med den saken."
"Men DET KAN DA IKKE STEMME! FOR VI VET JO AT FETT ER FORFERDELIG FARLIG! HAR DU VÆRT HOS LEGE?"
(Her måtte jeg jo - litt beskjemmet - inrømme at jeg ikke konsulterte legen min i det hele tatt før det var gått et år og han kunne se resultatene selv...)
Men da var det at min søster trådte til for å hjelpe.
Hun kjørte et 5-minutters foredrag om at hun overhodet ikke trodde på at det fettet du spiser, legger seg i blodårene. Hun sa at det fettet du spiser, som alt annet du spiser, må uansett omdannes til monosakkarider. Hun sa at fettet går jo ikke over i blodet som FETT. Hun sa at det er ikke hvor mye fett du spiser, men hvor mye - inkl hvor mye karber - du spiser SOM DU IKKE HAR BRUK FOR, som gjør at du legger på deg.
Og jeg stod og lyttet med et halvt øre mens jeg svarte på spørsmål om Atkins, og nok en korvenninne sa "Jeg må visst gå og kjøpe den boken!"

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-05, 03:43   #31
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karin

Og jeg stod og lyttet med et halvt øre mens jeg svarte på spørsmål om Atkins, og nok en korvenninne sa "Jeg må visst gå og kjøpe den boken!"

Flott situasjonsrapport, så oppmuntrende at noen faktisk lyttet og ble nysjerrige på Atkins.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no