Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nannahs supergode knekkebrød!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-11, 11:07   #576
dollie76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 19
dollie76 er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Lagde disse idag, kjempegode! Stekte de ikke like lenge som det står i originaloppskrifta, syntes de virket mørke "nok" etter allerede 50-55 minutter så tok dem derfor ut.

"problemet" med disse er egentlig bare at jeg allerede har bakt kjempegode knekkebrød i et par år. Bortsett fra det som disse inneholder, har "mine" havregryn og mel...melet har jeg erstattet med malte mandler. TROR det er havresmaken jeg savner litt..og mandelsmaken..men skal gi disse en real sjanse!

dollie76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lav-karbo med vekt på naturlige ingredienser Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 11:56   #577
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Mmmm.. ny vri:
Jeg byttet ut 50 gram kli med 50 gram kokosmel. I tillegg så klinte jeg hele smørja ut på ei plate i stedet for to.
Først stekte jeg den 1 time på ca 170 grader i vanlig ovn. De var litt myke da jeg tok ut brettet og tok de fra hverandre. Jeg hadde delt dem inn i 20 biter.
Etterpå så tørket de hele natta på 70 grader med døra på gløtt.

Herlige sprø kjeks i grei størrelse

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 19:23   #578
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Nå står disse i ovnen. Har aldri laga knekkebrød før, så det blir spennende. Lagde de sikkert litt større enn deg, Nannah, for det ble tilsammen 24 "ruter". Gleder meg til lunsj i morgen
Tusen takk for oppskrift

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 19:34   #579
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Mannen synes disse er kjempegode og knasker i veg, jeg derimor synes det ble litt lite eh... vet ikke helt men "noe" mangler... Liker ikke å bare knaske frø.
Også synes jeg de ble for tynne rett og slett, de gikk jo istykker for ingenting.

Hvordan få litt mer konsistens på dem?
Får alle dem slik, løvtynne?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:25   #580
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Mannen synes disse er kjempegode og knasker i veg, jeg derimor synes det ble litt lite eh... vet ikke helt men "noe" mangler... Liker ikke å bare knaske frø.
Også synes jeg de ble for tynne rett og slett, de gikk jo istykker for ingenting.

Hvordan få litt mer konsistens på dem?
Får alle dem slik, løvtynne?

Du får "mer konsistens" på dem hvis du kliner ut hele deigen på ei pate, men du må tørke dem noen timer etterpå med døra på gløtt.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:38   #581
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Lagde på to plater. Ruta opp så det blei 24 stk. tilsammen. Supergode er rette ordet. Spiste noen biter med en gang med godt meierismør på
Blir ikke siste gangen disse lages, nei.
Med min ovn var det nok å steike 1 time, og satte ned tempen til 150 grader.
Alle ovner er forskjellige, så må nok prøve seg litt fram.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 01:06   #582
bentegirl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: København
Innlegg: 4
bentegirl er på en erverdig vei
Thumbs up

Nannah....tusen takk!!!!

det er ikke helt riktig emne, men.....min mann er HELT brødmann...for å si det sånn....han har fått diabetes og klar beskjed om å tape seg....det ble lavkarbo...han ble sur og grinete.
I dag laget jeg ditt brød....det lyse....det smaker vidunderlig.....og han er totalt forandret.....helt med på alt lavkarbo....så tusen takk, Nannah

Kos,
Bente

bentegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 08:14   #583
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Tok meg den friheten å legge disse inn på Diett.no. Håper det er ok. Satte til 24 servings. Synes det blei den greieste oppdelingen 3x4 så ble det litt størrelse på dem.
Takk for oppskriften nok en gang, Nannah

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:23   #584
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Kjæresten har nå smakt disse knekkebrødene og digger dem han og, selv om han spiser høykarbo. Tommel opp

Jeg har forresten regnet ut næringsinnholdet i disse knekkebrødene på FitDay, ved å skrive inn alle ingrediensene manuelt å regne sammen. Hvis noen vil dobbeltsjekke disse tallene er det supert, men jeg tror det skal stemme.

Per 100 g

Kcal: 484 g
Protein: 20,5 g
Fett: 43 g
Karbohydrater: 14 g
Kostfiber: 21 g
Natrium: 17.4 mg

Per 100 g, prosentdel av RDA

Kalsium: 3%
Vitamin B6: 260%
Jern: 58%
Vitamin E: 230%

EDIT: Jeg har brukt linfrø, solsikkefrø og sesamfrø fra merket GoGreen, og kruskakli fra Regal.


Sist redigert av Bokhylle : 13-09-11 kl 13:04.
  Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:51   #585
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Kjæresten har nå smakt disse knekkebrødene og digger dem han og, selv om han spiser høyklarbo. Tommel opp

Jeg har forresten regnet ut næringsinnholdet i disse knekkebrødene på FitDay, ved å skrive inn alle ingrediensene manuelt å regne sammen. Hvis noen vil dobbeltsjekke disse tallene er det supert, men jeg tror det skal stemme.

Per 100 g

Kcal: 484 g
Protein: 20,5 g
Fett: 43 g
Karbohydrater: 14 g
Kostfiber: 21 g
Natrium: 17.4 mg

Per 100 g, prosentdel av RDA

Kalsium: 3%
Vitamin B6: 260%
Jern: 58%
Vitamin E: 230%

Samme her!

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:04   #586
Skriblerier
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 32
Innlegg: 37
Skriblerier er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Noen som har opplevd mugg på disse? Bakte de for en knapp uke siden, oppdaget nettopp at det hadde mugna til
Mulig det er fordi jeg ikke får boksen helt igjen... får prøve å tynne de litt mer ut kanskje.

__________________
Delmål 1: 80 kg | Delmål 2: 75 | Delmål 3: 70 | Delmål 4: 65 | Hovedmål 5: 60


Skriblerier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 00:27   #587
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Skriblerier, her.

Noen som har opplevd mugg på disse? Bakte de for en knapp uke siden, oppdaget nettopp at det hadde mugna til
Mulig det er fordi jeg ikke får boksen helt igjen... får prøve å tynne de litt mer ut kanskje.

Haha, jepp! Har ikke metallboks så oppbevarer dem i en plastboks. De hadde vel ligget ca en uke hos meg og, og da jeg åpnet boksen var det masse mugg. Ikke sånn typisk mugg man får på vanlig brød eller ost, men sånn superfluffy mugg som hadde vokst seg mange cm over knekkebrødene NAM!

  Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 00:41   #588
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Skriblerier, her.

Mulig det er fordi jeg ikke får boksen helt igjen...

Når jeg har de i åpen boks blir de tørrere... Tror kanskje det motsatte er problemet, for tett boks. Var de helt avkjølte da du la dem i boksen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 06:40   #589
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg lar de rett og slett ligge i en åpen kurv på kjøkkenet. Blir tørre og sprø, og holder seg sikkert mye lenger (kan ikke bevise siden de aldri blir særlig gamle her i huset ).

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 18:40   #590
Skriblerier
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 32
Innlegg: 37
Skriblerier er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Ikke sånn typisk mugg man får på vanlig brød eller ost, men sånn superfluffy mugg som hadde vokst seg mange cm over knekkebrødene NAM!

Det var akkurat slik hos meg også! Så ut som veldig tettvevd spindelvev, trodde det nesten var et kryp som hadde hatt en heftig arbeidsøkt der i løpet av kvelden

Carisma; det er mye mulig de ikke var helt avkjølt når jeg la de oppi. Husker faktisk det la seg litt kondens der også, så det er mye mulig det er dette. Dessuten tror jeg de ble litt tykke

Får bare prøve igjen, gode var de så lenge de ikke viste tegn til mugg iallfall

__________________
Delmål 1: 80 kg | Delmål 2: 75 | Delmål 3: 70 | Delmål 4: 65 | Hovedmål 5: 60


Skriblerier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 18:50   #591
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Har laget dem i dag! Og de er fantastisk gode, har gitt bort noen til en venninne også!

Lurer på 1 ting, dere som har komfyr uten varmluft, hvor lenge i ovn, og 1 eller 2 plater samtidig?
Jeg hadde to plater, og tror at dette ble for mye fukt i ovnen på grunn av dette, og de trengte mer tid inn der for å tørke

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:43   #592
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Emy, her.

Har laget dem i dag! Og de er fantastisk gode, har gitt bort noen til en venninne også!

Lurer på 1 ting, dere som har komfyr uten varmluft, hvor lenge i ovn, og 1 eller 2 plater samtidig?
Jeg hadde to plater, og tror at dette ble for mye fukt i ovnen på grunn av dette, og de trengte mer tid inn der for å tørke

Jeg kliner ut hele deigen på 1 plate og steker den i 1 time på 175 grader. Så deler jeg dem opp og legger inn på rist. tørker med ovnsdøra på glætt i 2-4 timer 70-100 grader. namnam... har ikke varmluft i stekovnen jeg...

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 12:01   #593
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Her blir boksen med disse kjempegode knekkebrødene stadig vekk tom og det uten at det er jeg som spiser så mange av dem... hehe. En ny vending er laget i dag og boksen er igjen klar for sultne mager!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 12:58   #594
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Her blir boksen med disse kjempegode knekkebrødene stadig vekk tom og det uten at det er jeg som spiser så mange av dem... hehe. En ny vending er laget i dag og boksen er igjen klar for sultne mager!

Tror dette er noe alle liker. Heldivis lette å lage. Skal også lage en ladning i kveld

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:28   #595
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Nå står ikke verden til påske! Til og med KK har lagt ut denne oppskrifta på nett: http://www.kk.no/878722/slik-lager-du-knekkebrod

Men uten å kredittere oppfinneren åff kårs...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:01   #596
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå står ikke verden til påske! Til og med KK har lagt ut denne oppskrifta på nett: http://www.kk.no/878722/slik-lager-du-knekkebrod

Men uten å kredittere oppfinneren åff kårs...

Hm... Det der var faktisk ganske frekkt!!!

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:11   #597
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hm... Det der var faktisk ganske frekkt!!!

Jeg reagerer også på det.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:20   #598
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Sendte en mail til artikkelforfatteren jeg. Tipper at jeg aldri får noe svar, det pleier jeg nemlig ikke å få når jeg sender mail til journalister

Jeg fant oppskriften på disse knekkebrødene lenge før jeg "fant" resten av forumet, for en journalist burde det være en selvfølgelig sak å undersøke hvem som var opphavet til oppskriften.

Jeg oppbevarer forresten knekkebrødene i en kakeboks av metall og har aldri opplevd at de mugner. Jeg lar dem alltid ligge på kjøkkenbenken over natten sånn at de er 100 % kalde før jeg har dem over i boksen.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 23:40   #599
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Takk for engasjementet dere

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 29-09-11 kl 07:46.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 23:42   #600
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Mailen kom i retur med beskjeden "Finner ikke mottakerens e-postadresse i mottakerens e-postsystem"

Det frister ikke å kjøpe KK med det første

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supergode muffins Cornelia Kake/dessert og snacks 35 14-01-13 18:51
Supergode lavkarbo knekkebrød Gunhild Bakst 31 22-09-11 10:41
Knekkebrød? Ramboline Ketolysekuren 12 13-09-10 12:45
Knekkebrød AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 19:35
Enids supergode biffsalat Enid Middag 0 23-05-07 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no