Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-11, 13:02   #5376
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Muggluft?

Har dere tatt å sjekka under gulvet? At ikke det er fuktighet i isolasjonsmattene?

Eddik eller sitronvann kan hjelpe Men bare viss problemet er luft som sitter igjen, og at selve problemet er borte....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 26-01-11, 13:04   #5377
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kitteknuppen!

Sambo tror av en eller pussig grunn at alt ordner seg med grønnsåpe, selv er jeg litt tvilende til at grønnsåpe tar mugg

Da fortsetter vi i å vaske og tørke den skikkelig.

Bilen står nå i en garasje med varme og blir stående under tak fremover, da burde den i allefall ikke bli fuktig innvendig igjen

Mugglukt er intens og uggen, yæyks!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Muggluft?

Har dere tatt å sjekka under gulvet? At ikke det er fuktighet i isolasjonsmattene?

Eddik eller sitronvann kan hjelpe Men bare viss problemet er luft som sitter igjen, og at selve problemet er borte....

Har revet ut de mattene vi har kunnet, blant annet bak i lasterommet, løsnet på matter etc foran og lagt innunder noe slik at det har kommet til luft

Tror søren meg jeg forsøker en runde med eddikvann også jeg, får jo uansett ikke gjort noe skade
Tusen takk!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-01-11, 13:10   #5378
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eddik fjerner ikke bare røyklukt. Eddik fjerner de fleste lukter vel? Lillebror fant en gang ut at han skulle hadde lyst på rå kjøttdeig, men så var det ikke så godt og så gjemte han den i veggseksjonen. Etter en stund luktet det helt forferdelig i rommet! Råtnende kjøtt lukter ikke mye godt... Det skapet luktet helt forferdelig selv om vi fjernet kjøttdeigen. Så lot jeg en bolle med eddik stå der, og nå er all lukten borte. Jeg bruker også eddik i vaskevannet hvis jeg skal vaske noe som lukter kattepiss.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 26-01-11, 13:25   #5379
Amel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 9
Amel er på en erverdig vei

hjertebank

andre som opplever urytmisk hjertebank og høyere puls?

__________________
Ha en fin dag
Amel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen variant :)
Gammel 26-01-11, 13:55   #5380
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: hjertebank

Opprinnelig lagt inn av Amel, her.

andre som opplever urytmisk hjertebank og høyere puls?

Fra tid til annen går hjertet litt løpsk ja, men det er visstnok vanlig på lavkarbo. Skyldes altså ikke tanken på Lille Gubben.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-01-11, 13:58   #5381
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er NAV så trangsynte?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 26-01-11, 14:16   #5382
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor er NAV så trangsynte?

Hadde vi visste det, hadde verden blitt et så mye bedre sted for mange av oss!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 26-01-11, 21:00   #5383
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hvordan er det når en butikk skifter sjef/eier? Hva med de tidligere ansatte? De har jo rettigheter.. men feks.. søstern min tar over en butikk.. og da kan hun jo jobbe så mye hun vil.. men hva med familie? har ikke hun lov å ansette familie også fremfor dem?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 26-01-11, 22:16   #5384
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Min plan: bli frivillig kattekoser på dyreomplasseringen. Den dagen jeg gidder å reise helt ut til Nordstrand, vel og merke.

Koselig, og en god gjerning. :-)
Tror desverre jeg hadde tatt med meg alle sammen hjem. Hundene også.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 26-01-11, 22:19   #5385
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

* Hva kan jeg bruke for å beskytte kinnene mine mot sterk isende kulde når jeg er ute. Surrer meg inn med skjerf og lue, men det er grusomt kaldt øverst på kinnene (under øynene blir det vel)?

* Kan jeg på ketolysekuren spise hermetiske champinjonger? eller må de være ferske?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 26-01-11, 22:42   #5386
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

* Hva kan jeg bruke for å beskytte kinnene mine mot sterk isende kulde når jeg er ute. Surrer meg inn med skjerf og lue, men det er grusomt kaldt øverst på kinnene (under øynene blir det vel)?

* Kan jeg på ketolysekuren spise hermetiske champinjonger? eller må de være ferske?

Jeg vil tro det, men ikke anbefale det. Steker du frisk sjampinjong på middels varme i smør så smaker den bedre, gir deg mer næring (fett) og metter bedre.

Ang vinterproblemet så kan du skydde deg med briller eller fly til varmere strøk

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det)
Gammel 26-01-11, 23:51   #5387
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

* Hva kan jeg bruke for å beskytte kinnene mine mot sterk isende kulde når jeg er ute. Surrer meg inn med skjerf og lue, men det er grusomt kaldt øverst på kinnene (under øynene blir det vel)?

* Kan jeg på ketolysekuren spise hermetiske champinjonger? eller må de være ferske?

Hermetiske champinjonger inneholder ikke noe galt, karbohydratmessig går det greit. Så blir det der med hermetisk vs friske grønnsaker en annen diskusjon, kanskje.

Jeg sliter også med kinnene i kulda - det gjør skikkelig vondt, og jeg får sår i huden der. Tror det hjelper litt med en skikkelig kuldekrem, hør på apoteket!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 27-01-11, 00:05   #5388
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jojobaolje er super som kuldekrem! Jeg bruker den som hudkrem gjennom vinterhalvåret, og er veldig god som det også . 80 spenn for en flaske på helsekosten, og den er drøy!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-01-11, 00:50   #5389
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan jeg gjøre for å komme på koden til bankkortet mitt??? !!! Helt krise. Stod og skulle ta ut penger for et par dager siden, og den var som slettet fra minnet. og jeg har enda ikke kommet på den. Helt blankt.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 27-01-11, 09:03   #5390
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Pæra har gått i symaskina mi, helt standard type sånn liten komfyr/kjøleskapspære med liten sokkel, og for alt jeg vet har den stått i siden sekstitallet . Problemet er at jeg ikke er i stand til å skru den ut! Den sitter DØNN fast! Er det noen hendige triks for å få ut en lyspære som er stucked uten å knuse den eller kaste symaskina i veggen i ren frustrasjon?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-01-11, 09:09   #5391
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Moglegvis brent fast? Vi har samme problem med lyspæra i bakaromnen... Kul umogleg å få den ut.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 27-01-11, 09:19   #5392
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hva kan jeg gjøre for å komme på koden til bankkortet mitt??? !!! Helt krise. Stod og skulle ta ut penger for et par dager siden, og den var som slettet fra minnet. og jeg har enda ikke kommet på den. Helt blankt.

Om du ikke kommer på det igjen, skal det være rimelig fort gjort å ringe banken og be dem sperre det gamle kortet og sende deg et nytt - med ny kode. (Og om du har vært på flyttefot de siste årene, pass på å dobbeltsjekke hvilken adresse de sender kortet til... sukk )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 27-01-11, 09:21   #5393
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har kommet frem til at jeg bør ha en symaskin så jeg kanskje kan legge opp buksene mine selv, og ikke gå og tråkke dem i stykker før jeg overbringer dem til forelderets symaskin sånn ca to ganger i året. Det jeg lurer på er, lønner det seg å kjøpe en ny billigmaskin til typ 700 kr, eller skal jeg heller holde utkikk etter en brukt husquarna? (Dette med tanke på at jeg på noe tidspunkt kaanskje vil bruke den til mer enn bare bukseforkortning...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 27-01-11, 10:00   #5394
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

J Det jeg lurer på er, lønner det seg å kjøpe en ny billigmaskin til typ 700 kr, eller skal jeg heller holde utkikk etter en brukt husquarna? (Dette med tanke på at jeg på noe tidspunkt kaanskje vil bruke den til mer enn bare bukseforkortning...)

Jeg tror at du vil ha mye mer glede av en dyrere maskin selv om den måtte være brukt og noen år gammel!
Jada, du kan legge opp bukser med billigmaskinen også, men som du sier, det kan komme tider da du har lyst til å prøve deg på andre ting og da kan det være veldig bra å ha en bedre maskin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 27-01-11, 11:41   #5395
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har kommet frem til at jeg bør ha en symaskin så jeg kanskje kan legge opp buksene mine selv, og ikke gå og tråkke dem i stykker før jeg overbringer dem til forelderets symaskin sånn ca to ganger i året. Det jeg lurer på er, lønner det seg å kjøpe en ny billigmaskin til typ 700 kr, eller skal jeg heller holde utkikk etter en brukt husquarna? (Dette med tanke på at jeg på noe tidspunkt kaanskje vil bruke den til mer enn bare bukseforkortning...)

Enig med Kitt - gå for en skikkelig maskin selv om den er brukt.
Ta kontakt med butikker som selger maskiner, flere har brukte maskiner som er overhalt til en rimelig penge.
Selv kjøpte jeg en brukt Singer-maskin til 500kr for 2-3 år, funker som ny fortsatt

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 27-01-11, 11:54   #5396
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei!
Jeg søkte etter matvarer som inneholder magnesium og på denne siden fant jeg dette:

Sitat:

Matvarer med magnesium
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe og fullkorn er rike kilder til magnesium. Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder.

Mye av dette er jo absolutt lavkarbovenlige matvarer, så lurer på hvorfor det anbefales å ta magnesiumtilskudd når man kan få det gjennom så mange ulike matvarer?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 27-01-11, 11:57   #5397
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Pæra har gått i symaskina mi, helt standard type sånn liten komfyr/kjøleskapspære med liten sokkel, og for alt jeg vet har den stått i siden sekstitallet . Problemet er at jeg ikke er i stand til å skru den ut! Den sitter DØNN fast! Er det noen hendige triks for å få ut en lyspære som er stucked uten å knuse den eller kaste symaskina i veggen i ren frustrasjon?

Har akkurat samme problem. Og mørkesynet mitt har blitt dårligere de siste årene så jeg skulle svært gjerne fått løsnet den h****** pæra!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-01-11, 12:41   #5398
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Pæra har gått i symaskina mi, helt standard type sånn liten komfyr/kjøleskapspære med liten sokkel, og for alt jeg vet har den stått i siden sekstitallet . Problemet er at jeg ikke er i stand til å skru den ut! Den sitter DØNN fast! Er det noen hendige triks for å få ut en lyspære som er stucked uten å knuse den eller kaste symaskina i veggen i ren frustrasjon?

Hva med å sette symaskinen på hodet...uten strømmen i Og dryppe en dråpe symaskinolje ned rundt sokkelen? Vente litt... Vrikke litt...Så kanskje

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 27-01-11, 12:58   #5399
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Hei!
Jeg søkte etter matvarer som inneholder magnesium og på denne siden fant jeg dette:



Mye av dette er jo absolutt lavkarbovenlige matvarer, så lurer på hvorfor det anbefales å ta magnesiumtilskudd når man kan få det gjennom så mange ulike matvarer?

Mange klarer seg fint uten magnesiumtilskudd på sikt, men ofte er det sånn at mineraler skylles ut av kroppen i omleggingsfasen, da man både gjerne er litt ekstra først, og kroppen kvitter seg med vann.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har akkurat samme problem. Og mørkesynet mitt har blitt dårligere de siste årene så jeg skulle svært gjerne fått løsnet den h****** pæra!

Jeg holder på å klikke! Mpf! Ikke det beste nattsynet jeg heller, har en lampe over symaskina, men det hender jeg syr bittesmå detaljer, og da nytter det lite .

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Hva med å sette symaskinen på hodet...uten strømmen i Og dryppe en dråpe symaskinolje ned rundt sokkelen? Vente litt... Vrikke litt...Så kanskje

Ah, det var lurt! Det skal jeg prøve på NÅ!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-01-11, 13:33   #5400
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Hva med å sette symaskinen på hodet...uten strømmen i Og dryppe en dråpe symaskinolje ned rundt sokkelen? Vente litt... Vrikke litt...Så kanskje

Hvis ikke det går, ville jeg prøvd det motsatt...dryppe noe som løser opp størknet fett, for det kan også hende at det er ... Eller varme opp området rundt pæra....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no