Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldeman noe for meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-07, 19:01   #1
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

Skaldeman noe for meg?

Heisann!

Det kvier meg litt å skrive her, men jeg fant ut at jeg skulle ta sjansen.

Jeg er 29 år, veier ca 73kg og er 176 høy. Jeg lider av hjertesvikt (skade) som oppstod grunnet cellegift behandling som 1-2 åring. Jeg går idag på medisiner (cozar, burinex). Tilstanden har vært stabil og god hele tiden.

De siste 2-3 årene har jeg spist veldig usunt..dvs masse snop/godteri, chips, junkfood og den slags. Som resultat av dette føler jeg nå at jeg er tung og sliter mer enn det jeg burde. Jeg har "øl-mage" som plager meg veldig (estetisk) og jeg husker at jeg pleide å veie 60kg i mine "glansdager".

Jeg vil så veldig gjerne miste ca 10kg (som ser ut til å ligge rundt livet/magen). Jeg har begynt på skaldeman diett (kuttet ut karbo/snop/chips etc). Er foreløpig på dag 2.

Er dette helt feil for meg eller kan jeg ta fatt på dette? Sist jeg var hos legen var mitt kolesterolnivå 6.0. Jeg er redd at det skal skyte i været når jeg pøser på med fett.

Setter stor pris på tips og meninger.

Vennlig hilsen,
Galleren

galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:07   #2
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Skaldeman noe for meg?

Hei! Jeg er ganske så fersk her selv, så jeg kan ikke komme med noen råd enda... Ville bare ønske deg velkommen hit

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:19   #3
La luna hermosa
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman noe for meg?

(jeg synes vekten din ser riktig ut i forhold til høyden jeg )

Men det er bare å se på Skaldeman selv så ser man jo hva kostholdet gjør med en kropp

I Lutz/Allan sin bok "bedre uten brød" ser man før og etter bilder av personer med over og undervekt. Dette kostholdet er ganske likt Skaldeman (skaldeman henviser også til at man bør lese denne!) Og Jeg tror at uansett hvordan man er så lønner det seg for kroppen å spise lavkarbo. Dokumentasjon finner du i tidligere nevnte bok!

Uansett hva du velger å gjøre;

Vennlig hilsen Luna

  Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:56   #4
ZonkTheBear
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 7
ZonkTheBear er på en erverdig vei

Sv: Skaldeman noe for meg?

Det er bare å sette i gang og se om det passer for deg. Det er ikke primært vektproblem som gjør at man bør endre kosthold til "Skaldemankost" men at det gir en generell helseforbedring, se f.eks mitt innlegg her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....777#post260777. Vektreduksjonen er en meget hyggelig følgeeffekt av endret kosthold.

Se bl.a. delen ang kolesterol... Jeg kan også på det varmeste anbefale Skaldemans bok, den er både morsom og opplysende å lese.

Lykke til!

Mvh
ZonkTheBear




Sist redigert av ZonkTheBear : 19-04-07 kl 10:07.
ZonkTheBear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 16:07   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman noe for meg?

Jeg er også "tynnfeit" og hadde skikkelig dårlige blodverdier før jeg begynte på lavkarbo diett( Atkins). Vær bare oppmerksom på at en omlegging er for livet. Hvis du hadde tenkt skaldemann som en kjapp slanke kur så vil jeg faktisk fraråde deg å begynne på dietten.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok Ziggy Optimal Ernæring 60 10-01-09 01:19
noen som har noe tips til hva jeg kan spise til lunsj? Aadna Lavkarbo generelt 6 10-08-06 15:11
Har begynt på Skaldeman ekstrem... HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 25-01-06 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no