Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Chiafrø-dessert

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-12, 20:13   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Chiafrø-dessert

En "dæsj" fløte, 1 dl vann, 1-2 ss Walden Farms sjokoladesirup, og chiafrø etter behag...la så en stund og bli gele-aktig= namme!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:30   #2
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Chiafrø-dessert

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

En "dæsj" fløte, 1 dl vann, 1-2 ss Walden Farms sjokoladesirup, og chiafrø etter behag...la så en stund og bli gele-aktig= namme!


Hmmmmm, hva er en stund? 5 min 10 min eller 30 min? Greit å vite om jeg må røre sammen ved frokost og spise den til lunsj eller hva Hørtes litt godt ut dette. Chia frø er jo så godt

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:33   #3
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Chiafrø-dessert

chia frø?

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:34   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Chiafrø-dessert

Dess lengre det står, dess tjukkere blir det. Heller du det nedpå før 30 min, vil det nok svelle videre i magen din

Chiafrø i fun lightsaft er også ok dessert/mellommåltid, om man ellers godtar kunstig søtning

Noen liker ikke den gele-konsistensen chiafrørene får, men jeg synes den er snabla god. Med fløte & stevia ble det nesten litt sagogrynsaktig....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:37   #5
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Chiafrø-dessert

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Noen liker ikke den gele-konsistensen chiafrørene får, men jeg synes den er snabla god. Med fløte & stevia ble det nesten litt sagogrynsaktig....

hmmmm... litt sånn tapioka altså? Skal søke etter hva disse frøene er. men kan noen fortelle meg er de å finne i dagligvaren eller helsekost eller nett?

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:50   #6
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Chiafrø-dessert

chia frø kjøper man på helsekost, eller på nettet

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:00   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Chiafrø-dessert

Er liksom litt mindre og mykere enn linfrøene....og enda mere gele! Og de er fulle av omega 3, proteiner , fiber m.m.

Sitat:

Litt mer chia frø fakta:

- Chia frø er veldig næringsrike frø, fulle av antioksidanter, fiber, protein, kalsium og andre vitaminer og mineraler.

- Chia frø er den rikeste kilden til omega 3 i planteriket.

- Det finnes både hvite og sorte chia frø og det er ingen forskjell på dem bortsett fra fargen.

- Chia frø har mer omega 3 enn laks og mer kalsium enn melk, samt mer fiber, protein og kalsium enn linfrø.

- Chia frø er et fullverdig protein og inneholder alle de essensielle aminosyrene.

- Chia frø kan absorbere opp til 12 ganger sin egen vekt i vann og hjelper dermed å hindre dehydrering.

- Chia frø gir deg mer langsom blodsukkerstigning, altså kan de hjelpe deg dersom du ofte sliter med at du får lyst på mat mellom måltider.

- Chia frø gir deg mer styrke, energi og gjør deg mer utholdende.

- Chia frø trenger ikke å bli knust for at du skal kunne fordøye dem (i motsetning til linfrø). De kan lett fordøyes av menneskekroppen. De inneholder også 38 g. kostfiber, så de hjelper fordøyelsen.

- Innholdet av langkjedede triglyserider bidrar til reduksjon av kolestrolinnholdet i blodet.

- Chia frø gir også en metthetsfølelse som varer, så de kan være et sunt og effektivt hjelpemiddel om du skal gå ned i vekt.

Hentet fra: http://superlivsstil.blogspot.com/20...e-chia-fr.html

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:26   #8
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Chiafrø-dessert

Disse må man jo prøve ut. Rart de ikke reklameres med for når de er så sunne

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 22:30   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Chiafrø-dessert

Jeg er ihvertfall hekta!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:45   #10
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Chiafrø-dessert

Oi takk... disse må jeg prøve. Er smaken en egen smak eller minner de litt om linfrø? Elsker linfrø

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 20:43   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Chiafrø-dessert

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Dess lengre det står, dess tjukkere blir det. Heller du det nedpå før 30 min, vil det nok svelle videre i magen din

Chiafrø i fun lightsaft er også ok dessert/mellommåltid, om man ellers godtar kunstig søtning

Noen liker ikke den gele-konsistensen chiafrørene får, men jeg synes den er snabla god. Med fløte & stevia ble det nesten litt sagogrynsaktig....


Takk,takk skal prøves imorgen til lunsj, lages klar ved frokost og så nytes senere på dagen med en kopp kaffe og fløte. Jeg bruker kun soyafløte, men regner med at det er det samme

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chiafrø susasa_s Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 27-04-12 10:19
dessert Line L Kake/dessert og snacks 0 18-09-11 16:37
Søt og god dessert MissPivotal Kake/dessert og snacks 15 18-08-11 07:32
Nam, dessert! Bells Ketolysekuren 2 17-03-11 09:48
Dessert mumlen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-07-10 11:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no