Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Iskrem-oppskrifter?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-06, 09:35   #1
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Iskrem-oppskrifter?

Jeg trenger ideer til hva slags iskrem som kan være ålreit å lage, uten tilsatt sukker. Splenda er det søtningsmiddelet jeg har tilgang på. Tar gjerne imot tips til hva slags frukt som passer bra å lage is av også. Går det bra med pærer/epler?

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 23:49   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Bruk Splenda du, - og trenger du oppskrifter er det bare å lese lenger ned på listen i forumet du har postet, der finner du:

Iskrem med sjokobiter
Deilig jordbær-iskrem!
nydelig halvfrossen blåbær-krem (utrolig godt)
Cookies 'n Cream Iskrem
Hjemmelaget iskrem
nyyydelig is
Smoothies-iskrem!!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 00:21   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Jeg kunne tenkt meg å hatt en slik ismaskin de har på McDOnald's. Tenk å lage hjemmelaget vanilje softis på den da!

Men den ismaskinen er vel i dyreste laget ja.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 18:09   #4
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Ser at det er en oppskrift med bringebær i. Hvordan gjør man med bringebærene? Knuser man dem med mikser først, har dem oppi blandingen hele, eller hva?

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 19:02   #5
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Jeg kjører bringebærene med stavmikser og rører det inn i isen "siste røring", altså rett før isen er kald nok til å spises.

Dere som har ismaskin: Får det ikke til å funke jeg? Lar ismaskinen gå, heller i røren, men det går et halv minutt og så stivner "røre-bladet" fast i kanten. Har dere noen tips?

Ikke for det - det går rimelig greit å lage den for hånd

  Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 19:03   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Om det er Fedon kaka med mandelbunn du mener, så har jeg hatt dem i hurtigmixer først - så blanda i det andre. Kan godt hende at andre har gjort det annerledes

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 20:09   #7
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Nille: Det er iskrem-oppskriften jeg mener.

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 20:49   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Blesha

Ser at det er en oppskrift med bringebær i. Hvordan gjør man med bringebærene? Knuser man dem med mikser først, har dem oppi blandingen hele, eller hva?

Om det er hjemmelaget iskrem bringebær isen, må man om man bruker iskremmaskin tine bærene først, ellers fryser det altfor fort. Om du skal bruke "røreforhånd" metoden er det nok å knuse dem i hurtigmixer og blande det andre oppi når mixeren går. Hva type mixer du har avgjør fremgangsmåten, - så dumå nok prøve deg frem !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 21:48   #9
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Har man kun en stavmikser, går det da an å knuse halvtinte bær med den, tror dere?

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 22:10   #10
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Det går helt fint!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 21:29   #11
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Vel, ISKREM er kanskje noe av det beste som finnes på denne jord, og siden jeg har sykla en LANG fin tur i Østmarka i dag, fortjente jeg noe digg. Tenkte nyte den til "Evas Øye" på Nrk senere i dag.


Lager selvsagt iskremen selv...

Smakstilsetning

kjør 300gram peanøtter, 150gram macadamianøtter og 50gram hasselnøtter, litt salt, litt chili (ja, chilipulver ja) og ca 1dl olje (jeg brukte raps) i hurtigmikser til de er skikkelig mushy
Deretter brekker du opp i en plate (100gram) Lindt 85% sjokolade og kjører mikseren litt til, men ikke så lenge at all sjokoladen knuses og blandes.

Dette nøtte- og sjokoladesmøret blander du inn i passe mengde RETT før iskremen er klar

Du vil ikke TRO hvor god denne isen er;-)


Redigert: altså - bruker ikke alt nøtte-sjokolade-smøret i isen da... Det blir litt mye.


Sist redigert av firth : 25-07-06 kl 21:52.
  Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 11:02   #12
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskrem-oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av firth

Redigert: altså - bruker ikke alt nøtte-sjokolade-smøret i isen da... Det blir litt mye.

Hvor gjør du av resten hen da Firth, er den god å "maule", som vi sier på sørlandet

Hvis jeg gidder å prøve å lage is en gang, så blir det nok denne først. (Har aldri gjort det før )

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ordbok for amerikanske/engelske oppskrifter. Fjonken Spørsmål og svar 4 13-04-06 12:33
Utveksle oppskrifter Pontius Oppskrifter 2 15-08-05 23:23
Software for oppskrifter Pontius Oppskrifter 9 27-07-05 14:38
Espelids oppskrifter smosje South Beach 8 22-12-04 07:48
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no