Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-07, 00:16   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Bare en liten pirketing jeg reagerte på, på bildene av de forskjellige rettene deres, så sto det antall kalorier, ikke karber, selv om de skriver at de baserer maten på low carb...
Ellers genialt dersom man ikke liker å lage mat, forsåvidt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 10:36   #27
Lasarus
Nytt Medlem
 
Lasarus sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 3
Lasarus er på en erverdig vei
Smile

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

På allle matboksene til "spisdegslanknk" er det kun angitt karbo, ikke kcal! På http://www.spisdegslank.no/ står rettene som er avbildet derimot i kcal.
Etter en avisartikkel i Romerikes Blad lørdag 10. mars og en halv side i "Se og Hør" fredag 16. mars ble etterspørselen så stor at inntaket av nye kunder ble stoppet, som man kan se på hjemmesiden:
"Vi har p.t. større etterspørsel enn produksjonskapasitet.
Vi må naturlig nok prioritere kunder som allerede har startet med vår diett, eller som har rekvisisjon fra lege eller behandler, og anmoder derfor nye kunder om å sette seg opp på venteliste. Vi vil ta kontakt så fort vi har ledig kapasitet."


For meg er det den idelle diett, slipper å kjøpe inn og lage mat og finne ut hva jeg skal spise til hvert måltid. Kjøkkenet mitt har aldri vært så rent og ryddig over flere uker, ovnen har jeg ikke brukt, kun mikron.


Lasarus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:43   #28
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Jeg var til frisør i dag,og las om "kuren". Syntes det hørtes fantastisk ut, siden jeg HATER å lage mat. Og prisen er "gunstig". Det er mindre i uka, enn hva jeg bruker vanlig på mat jeg ikke spiser.

Men jeg er bosatt i Trondheim, så jeg er spent på om de leverer hit.

Hvilken av menyene startet dere på? JEg fikk beskjed om å velge "Ekstrem Startdiett" hvis jeg ha det travelt... Men jeg vet ikke hva de mente med travelt . Venter i spenning på svar.

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 23:44   #29
Lucky
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 14
Lucky er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Jeg startet for noen få dager med ny runde med spisdegslank. Det er det eneste som fungerer for meg. Jeg er også litt kresen i matveien, men synes det er greit utvalg og jeg har prøvd det meste Noen uker kan jeg spise noe lignende jeg har laget selv istedet for et av de ferdiglagde måltidene, så det er ikke alltid jeg spiser opp alt på en uke. Tidligere har jeg gått ned 2-3 kg første uka og deretter 1-1,5 ukene deretter. Artig å se at det er endel her som bruker det samme opplegget og at jeg ikke er alene! (Det visste jeg jo da....det har blitt veldig populært)

Lucky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 23:52   #30
Lucky
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 14
Lucky er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Opprinnelig lagt inn av Donkea, her.

Men jeg er bosatt i Trondheim, så jeg er spent på om de leverer hit.

Hvilken av menyene startet dere på? JEg fikk beskjed om å velge "Ekstrem Startdiett" hvis jeg ha det travelt... Men jeg vet ikke hva de mente med travelt . Venter i spenning på svar.

Hei!
Må nok skuffe deg siden du bor i Trondheim. De leverer foreløpig ikke dit, men du kan kjøpe noen av tørrmatvarene og få de tilsendt pr- post. Det er f.eks brødmix og div. kakemix/vaffelmix. Travelt var vel hvis du skulle fort ned i vekt....gourmet er den i mine øyne med best og mest mat å velge mellom...

hilsen Lucky

Lucky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 00:41   #31
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Opprinnelig lagt inn av Lucky, her.

Hei!
Må nok skuffe deg siden du bor i Trondheim. De leverer foreløpig ikke dit, men du kan kjøpe noen av tørrmatvarene og få de tilsendt pr- post. Det er f.eks brødmix og div. kakemix/vaffelmix. Travelt var vel hvis du skulle fort ned i vekt....gourmet er den i mine øyne med best og mest mat å velge mellom...

hilsen Lucky

... hemm... Høres ikke bra ut. Men jeg får vel prøve. Har ikke fått tilbakemelding om noe ennå. Så muligens de har "utvidet" leveransene sine?

Men uansett, jeg ikke ha noen "tørrvarer". De kan jeg få overalt. Jeg vil ha "ferdigmat".

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 03:01   #32
Godisgris
Nytt Medlem
 
Godisgris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 42
Innlegg: 3
Godisgris er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Jeg prøvde en uke for litt siden og var superfornøyd med smaken på det meste av maten. De var også i passe str for meg. Men ska si at det er maten som koster ekstra som var best, de "billige" føltes ikke som et middagsmåltid. Sen har jeg kun brukt de som sløvmat, da jeg ikke orker lage mat og ikke fulgt spiserutiner. Jeg anbefaler ostegratinerte grønnsaker og lasagnen - helt supre.

__________________
Godisgris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 10:20   #33
Lucky
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 14
Lucky er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Nå er den første uka med spisdegslank-maten over og vekta viste 2.4 kilo mindre. Det er gøy Dessuten så har jeg blitt så inspirert av alle trådene her på forumet og siden generelt og ikke minst laptop-matboksen så her er det bare å fortsette. Ble forresten stor interesse for lav-karbo kostholdet på jobben i går og hele pausa gikk med på å snakke og diskutere....viste seg at det var mange som var nysgjerrige og kunne tenke seg å prøve...

__________________


Lucky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:52   #34
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Er hjemmesiden til spisdegslank.no nede?

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 08:20   #35
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

det virker slik.var det i går og

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 11:47   #36
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Nå har jeg fått svar fra "spis deg slank". Jeg kan begynne på "dietten", hvis jeg kommer til Skedsmo (der omkring) og henter varene.
Jeg har ikke mulighet til å kjøre dit for å hente varene. Er det noen her i Trondheim området som kjører dit for å hente varer fra "spis deg slank"? Hvis ja, kan noen evt ta med til meg også?
Hadde vært veldig fint om noen hadde fått det til

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:18   #37
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Jeg har tenkt prøve dette etter ferien - men hvilken diett har dere startet med? Ser at hvis man har legerekvisition må man begynne med Gourmetdietten, men den er dyrest.

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 22:55   #38
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Det er mye bedre å lære seg å lage mat selv helt fra starten, man kan jo ikke leve av bestilt mat resten av livet! Mye billigere er det også.

Ellers så synes jeg Spisdegslank ikke har helt skjønt konseptet med lavkarbo. De tror visst at man også må telle kalorier. På spisdegslank.no står det skrevet (PDF-format, "Overvekt - hvorfor alt gikk galt", side 21) at man skal innta 1000-1400 kalorier pr. dag samme hvordan du ser ut og om du er mann eller kvinne, og hvis du er over 60 år så skal du spise 800-1200 kalorier!! Det er jo ikke rart at mange mener at menyene deres er små og at man ikke blir mette av porsjonene de serverer.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 09:24   #39
intel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 57
Innlegg: 25
intel er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Det er mye bedre å lære seg å lage mat selv helt fra starten, man kan jo ikke leve av bestilt mat resten av livet! Mye billigere er det også.

Ellers så synes jeg Spisdegslank ikke har helt skjønt konseptet med lavkarbo. De tror visst at man også må telle kalorier. På spisdegslank.no står det skrevet (PDF-format, "Overvekt - hvorfor alt gikk galt", side 21) at man skal innta 1000-1400 kalorier pr. dag samme hvordan du ser ut og om du er mann eller kvinne, og hvis du er over 60 år så skal du spise 800-1200 kalorier!! Det er jo ikke rart at mange mener at menyene deres er små og at man ikke blir mette av porsjonene de serverer.

Litt uenig med deg der...
Har gått nesten tre uker på denne dietten (-6 kg, -6cm mage), og istedenfor å prøve selv (og kanskje feile?) tror jeg dette kan være en god introduksjon til low-carb dietter.

Porsjonene varierer i størrelse, det er bare å velge riktige matretter i forhold til til kroppens 'krav', vi er alle forskjellige (jeg var 126 kg og er/var(?) storspist) ... Uansett forsvinner jo sultfølelsen etter 2 dager. Også kan en jo spise litt (forhåndsgodkjente matvarer) mellom måltidene hvis en føler seg sulten.

Jeg for min del har tenkt å ta steget 'videre' til Ketolysekuren i august.
Skal da finne ut av kostnader, tror ikke det blir så mye billigere men vi får se.

Det er nok uansett ingen som fotsetter på SpisDegSlank-dietten etter at kuren deres er over, tror jeg. Det finnes vedlikeholdsdietter, men det er nok til å brukes i en overgangsperiode til det 'normale' liv.


Sist redigert av intel : 02-07-07 kl 08:49.
intel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 00:28   #40
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Heisann!

Jeg har gått på denne dietten i 2 mnd nå. Jeg synes maten er god og variert. God service også. Har gått ned 14 kg og 2 beltehull siden 10. mai. Etter en pangstart med 6 kg ned på en uke, har det stabilisert seg på 1kg/uke.
Jeg ligger på ca 950 kr pr avhenting, noe som jeg regner som en gratis slankekur. Faktisk brukte jeg vel mer penger før, da jeg ikke akkurat pleier å se på prislappene når jeg handler.

Jeg følger ikke helt kuren og legger på en del ost og kjøttpålegg, samt noe biff. Rømme bruker jeg til noen av rettene. Derfor henter jeg i snitt "ukesrasjoner" hver halvannen uke, resten er påfyll fra Ica...

Jeg anbefaler kuren, men regn karbohydrater slik at det ikke overskrider ca 25g pr dag. Med Gourmetmenyen kan en lett komme opp i mer enn 30 om en ikke teller.

Til monkey: Velg Gourmetmenyen. Jeg tror det er viktig at maten er god og variert. Eneste forskjell på menyene er at jo mindre de koster, jo mindre er utvalget. Regn med en snau 1000-lapp i uka uansett.

Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 01:11   #41
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Åååå...har så lyst til å begynne på denne, dumme ventetid
Noen som vet hvor lang ventetid det er?? Har ikke fått svar på mail..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 01:19   #42
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien
Wink

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

De skal ta inn flere kunder i august. Selv fikk jeg rekvisisjon fra lege, men da må du vel ha en grunn som f.eks høyt blodtrykk (?). Hør med legen din om han vil skrive en rekvisisjon.
Selv har jeg gått ned 10 både i over- og undertrykk siden jeg startet kuren. Fra tidligere har jeg sett at lavkarbo har gitt veldig positivt utslag på kolesterolet.

Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 11:53   #43
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Jeg kunne nok fått rekvisisjon pga PCOS, men mannen vil gå på det også, og han har ingen "berde" grunn enn at han vil se bedre ut
Men august er ikke sååå lenge til, da. HVis det ikke er sånn at man ikke kommer med da heller fordi det er så mange på venteliste...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 18:00   #44
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Jeg forhørte meg hos spisdegslank.no i dag da jeg hentet ukesrasjonen. De åpner for salg til alle den 20. august (er planen). Transportkapasitet kan være et problem, så i første rekke blir det åpnet for henting på Skedsmokorset.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 19:28   #45
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Jeg forhørte meg hos spisdegslank.no i dag da jeg hentet ukesrasjonen. De åpner for salg til alle den 20. august (er planen). Transportkapasitet kan være et problem, så i første rekke blir det åpnet for henting på Skedsmokorset.

Ok! Supert at du legger inn informasjonen her
Skal vel alltids kunne klare å hente det selvom det er et lite stykke

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 21:04   #46
Lasarus
Nytt Medlem
 
Lasarus sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 3
Lasarus er på en erverdig vei
Smile

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Ok! Supert at du legger inn informasjonen her
Skal vel alltids kunne klare å hente det selvom det er et lite stykke

Jeg hentet min ukesrasjon i dag, og nå er det åpent for alle til å handle. 35 plastbegre med diverse retter kostet meg kr. 870.-

Lasarus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 22:02   #47
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Opprinnelig lagt inn av Lasarus, her.

Jeg hentet min ukesrasjon i dag, og nå er det åpent for alle til å handle. 35 plastbegre med diverse retter kostet meg kr. 870.-

Akkurat begynt på ketolyse igjen jeg nå... Så får vel se hvordan det går..
Lykke til!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 13:23   #48
fru madammen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 45
Innlegg: 4
fru madammen er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

har brukt en"spis deg slank" men ikke denne her..den jeg bruker er vektkonsulentene.no,har lagt om livet og gått ned 18kg...

Opprinnelig lagt inn av Roxira, her.

Hei!

Er det noen flere her inne som bruker dietten til www.spisdegslank.no ?

Hadde vært kjekt å kunne taste litt med andre om erfaringer osv...


fru madammen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: move your body!!!!! Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:02   #49
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Hei!

Jeg startet mitt lavkarbo kosthold med å bestille mat fra Foseid (spisdegslank.no) Hadde et stort vekttap med 4 kg første uke Men i og med at jeg skal fortsette å leve på et lavkarbo-kosthold etter endt slanking, gikk jeg gradvis over på å lage mat selv etter to uker. Det går stålende og har nå gått ned nesten 12 kg fra 26.august

Bestiller nå av og til litt middagsretter, mandelkake og brownie (nam nam disse er veldig gode) som jeg har liggende i fryseren. Dette er min form for fastfood Enkelt og greit når man ikke har tid til å lage mat eller skal treffe lavkarbo-folk

Er det noen her inne nå som bruker Foseid.... enten ferdigmaten eller fra boka?

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:40   #50
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Jeg bor ikke så langt unna Skedsmokorset, så jeg vurdererer sterkt å bestille noe derfra, slik at jeg kan ha i fryseren. Det er jo ganske genialt i en hektisk hverdag!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 21:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no