Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt hjelp til en nybegynner

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-10, 15:01   #1
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Litt hjelp til en nybegynner

Jeg er helt ny og plukker litt overalt :-)
Nå har jeg såogsi kuttet frukt og yoghurt som jeg var avhengig av.
Spiser ikke gotteri,har halvert suketter i te.
Spiser ikke poteter,ris,pasta og synlig sukker.
Lever på grønnsaker,salater,egg i alle varianter,helseklibrød og nå dette deilige ketolysebrødet :-) må ha noe brødlignende.
Er ikke redd for fett men lesser ikke på...merkelig nok så er søtbehovet ok.
Mitt gotteri nå er cottage cheese med litt lett syltetøy dette dekker mitt søtbehov.
Mitt mål er å minke sukkeravhengighet og gå ned i vekt.
Smakte på Skyr nydelig måtte ha noe å spise i farta,er dette noe som er for mye karber i?og er ei pølse i papir ok som hurtigmat ute når de ikke har salat?
Vanskelig å finne ting ute synes jeg,har som regel med matpakke men ikke alltid dette har holdt hele tiden.
Aner ikke hvor mye jeg får i meg,men tror at kostholdet mitt er ca ok.
Gikk ned første uke 2 kg men nå er min andre uke over og jeg har ikke gått ned mer.
Regner med at kroppen min kanskje har fått litt sjokk over å ikke få sukker :-)
Høres dette ok ut?noen tips til meg?

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 15:20   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Litt hjelp til en nybegynner

Siden du har en egenkomponert kostholdsfilosofi så er det litt vanskelig å si ang karbsene, men det ser jo bra ut dette for å være generell lavkarbo.

Spiser du ikke kjøtt, fisk eller fugl?

Ta en titt på www.lchf.no og les litt der, der står det om generell lavkarbo

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 15:23   #3
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Litt hjelp til en nybegynner

jo jeg spiser alt av kjøtt og middag med familien bare uten poter og slikt :-)
Tenkte bare på å se hvordan dette ligger an siden jeg har lest mye og blir helt forvirret av all infoen og slik har mitt kosthold blitt nå og jeg håper dette ser greit ut.
Jeg vil ikke telle eller bli for fokusert på noe spes bare finne noe jeg kan leve med som gjør greia :-)
pga spiseforstyrrelser må jeg ikke henge meg opp.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 15:25   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Litt hjelp til en nybegynner

Les på linken, der står mye god info samlet under en side

Nå er jo lavkarbo alt fra 0 - 150 g karbs pr dag og det du spiser ser bra ut.
Anbefaler deg å holde deg til rene produkter, og ikke halv eller helfabrikata, da er du som regel på den sikre siden

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 15:29   #5
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Litt hjelp til en nybegynner

ja jeg prøver det,men tilpasser meg det familien spiser og ellers om dagen lager jeg mat til meg.
Utrolig uvant dette men har prøvd det meste opp igjennom tiden og ingenting er noe man kan leve på i lengden.
Så jeg håper at dette er løsningen.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 15:32   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Litt hjelp til en nybegynner

Dette går fint an å leve med i lengden så lenge du spiser rett. Altså jo mindre karbs jo mer fett og omvendt.
Selv går jeg på Eurodiet nå pga at jeg har hatt endel motgang på Ketolyse, men jeg skal leve a la fedon når jeg engang er ferdigslanket og jeg ser ikke på det som noe problem i det hele tatt.
Betyr jo ikke at jeg aldri skal spise noe med masse karbs, men i hverdagen, som det jo er flest av, så ser jeg ingen problem med å leve lavkarbo, kun fordeler faktisk

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei. Trenger litt nybegynner hjelp Happiness Spørsmål og svar 11 05-10-09 06:33
Hjelp til en nybegynner Raffen Lavkarbo generelt 2 14-07-09 18:44
Hjelp en nybegynner! skatcat Eurodiett 3 02-07-08 14:00
Litt støtte for en nybegynner? 5barnsmor Dr Lindbergs 4 20-08-04 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no