Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kvalme

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-06, 23:37   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Kvalme

Jeg tror jeg blir gal snart... siden forrige tirsdag har jeg vært kvalm og skikkelig ekkel i magen. Det gåt jo utover mat, søvn, psyke og ALT...

Jeg går og er småkvalm hele tiden, men av og til begynner jeg å svette, blir skikkelig klam og blir kjempekvalm.


noen som har noen råd? jeg har afipran, men jeg føler det bare "utsetter" det heller enn å ta bort kvalmen...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 10:51   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme

Hva med ingefær? Skal ikke det hjelpe?

Tror man kan lage te ved å trekke inngefær i vann... eller kjøpe ferdig te?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 11:15   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kvalme

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Jeg tror jeg blir gal snart... siden forrige tirsdag har jeg vært kvalm og skikkelig ekkel i magen. Det gåt jo utover mat, søvn, psyke og ALT...

Jeg går og er småkvalm hele tiden, men av og til begynner jeg å svette, blir skikkelig klam og blir kjempekvalm.


noen som har noen råd? jeg har afipran, men jeg føler det bare "utsetter" det heller enn å ta bort kvalmen...

Du ekke... da?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 18:14   #4
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Kvalme

Kan det være en liten bolle i ovnen? Ingefær skal hjelpe godt i alle fall.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 23:01   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme

Nei jeg håper virkelig ikke det er noe boller noen steder her... jeg har vært flink å ta pillene mine, og siden jeg har spydd litt har jeg vært kjempenøye med kondom, og siden jeg har PCOS i tillegg... tror ikke det. Jeg bruker å ha slike perioder med jevne mellomrom, og vet ikke helt hvorfor... Skal kjøpe Ingefær i morgen Aline... Har jo brukt det før... skjærer skiver og putter i vannflaska...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 23:49   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme

Opprinnelig lagt inn av Nicella

Du vil ikke prøve akupunktur Jeef? Jeg prøvde det mot migrene og det hjalp.

Du vet at kondom kan sprekke?!

Jeg har ikke tenkt på akkupunktur egentlig... det var et godt tips.

og jeg er klar over at kondomer kan sprekke... men jeg skal være ganske sikker alikavell... PCOS'en i seg selv gjør det jo vanskelig å bli gravid, og jeg tar jo p-piller da...(når jeg ikke spyr de opp)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 00:17   #7
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalme

Kanskje det er gallen din som spiller deg ett puss (som min gjorde i januar/februar i år). Gikk og var kvalm og spydde. Var helt satt ut og enkelte dager greide jeg knapt å ta meg av mine egen barn. Skikkelig demotiverende og deprimerende. Siden jeg har svart belte i svangerskapskvalme, så ble jeg litt motløs av å gå sånn. Fikk resept på Afipran, men Postafen reisesyketbl. og Marzine reisesyketbl (begge uten resept), hjalp mye bedre enn Afipran.

Legen min sa samtidig at det var greit at jeg brukte Postafen dersom jeg følte at de tok kvalmen bedre.

Løkke te da jeefern. Kan itj gå roint sånn vet du.
Skole no eller??

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 08:35   #8
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kvalme

Det høres som du har fått noen gode forslag som du kan prøve,
men kanskje lurt å ta en tur til legen for sikkerhets skyld?

Håper du snart blir bedre, ikke godt å gå sånn, uffa-uff!!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 22:49   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kvalme

I dag har jeg bare vært kvalm et par perioder, men ikke sånn at jeg har spydd... men jeg har hverken drukket alkohol eller tatt metformin i det siste da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Induksjon og kvalme MissFatBooty Induksjonen 3 14-01-06 08:18
Mint mot kvalme jeef-micro Spørsmål og svar 8 10-12-05 18:41
Kvalme i forbindelse med Eurodiett OBERTH Spørsmål og svar 5 26-09-05 11:54
Dårlig ånde og kvalme Bamseline Lavkarbo generelt 3 04-03-05 22:13
kvalme ved fedon kost? *lilje* Dr Lindbergs 10 09-02-05 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no