Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Avocado-is

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-12, 12:26   #1
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Avocado-is

Hah! Det er en stund siden jeg erklærte slutten på mine forsøk på å lære å like avocado, men jeg gir meg visst ikke så lett. Dette ble bra!

Oppskrift med bilde er her.

Utgangspunkt:

  • 2 store avocado i biter, uten stein og skall
  • ca 190g kokosmelk/kokosfløte
  • saften av 1/2 lime
  • klype salt
  • søtning (jeg brukte ganske mye i denne porsjonen, av "frykt" for avocadosmaken. ca 3 ss sukrinmelis, 1 ss tagatesse, og 1 ts agavesirup)
...Mengder justerer du etter smak, selvfølgelig, og du kan sikkert bruke vanlig fløte eller lignende istedet for kokos hvis du ønsker/tåler det.

Alt sammen kjøres i stavmikserbolle/foodprocessor/lignende til en jevn, glatt, grønn masse. Fordeles deretter i ispinneformer (dette var nok til å fylle 9 av mine). Frys i minst 4-5 timer før inntak.

Forfriskende ispinner! Smaken var veldig merkelig først, men konklusjonen ble at det var godt - perfekt kremete, kjølig og knallgrønt i sommervarmen. Og så blir man mett i tillegg...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 12:32   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Jeg hører du sier det.... Men jeg kommer nok til å spise min avokado i guacamole. Avokadois blir for skummelt.

Respect for oppfinnsomhet!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 17:05   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Jøss! Er jo nesten nøyaktig samme oppskrift som kokos/avocado-smoothien jeg pleier å lage, jo! (Men jeg koster på meg en liten neve bringebær, og kanskje et egg i tillegg).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 21:27   #4
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Avocado-is

Heh, skummelt og interessant Men kul oppskrift!

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 21:34   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Det er jo bare frossen avocado-lime smoothie.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 21:51   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøss! Er jo nesten nøyaktig samme oppskrift som kokos/avocado-smoothien jeg pleier å lage, jo! (Men jeg koster på meg en liten neve bringebær, og kanskje et egg i tillegg).

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo bare frossen avocado-lime smoothie.

Kan være god som is likavel!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 22:11   #7
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Avocado-is

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo bare frossen avocado-lime smoothie.

Og nettopp derfor trur eg at det kjem til å bli MEGABRA!!! Eg elskar avocado-lime smoothie. MÅ PRØVE! :-D

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 22:29   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøss! Er jo nesten nøyaktig samme oppskrift som kokos/avocado-smoothien jeg pleier å lage, jo! (Men jeg koster på meg en liten neve bringebær, og kanskje et egg i tillegg).

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo bare frossen avocado-lime smoothie.

Det var det som kvernet i bakhodet, ja - men jeg klarer ikke å like smoothie-varianten. Ble lettere for meg med iskonsistens!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 22:40   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan være god som is likavel!

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Og nettopp derfor trur eg at det kjem til å bli MEGABRA!!! Eg elskar avocado-lime smoothie. MÅ PRØVE! :-D

Jeg har aldri sagt noe annet, jeg elsker den smoothien selv!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 00:03   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Avocado-is

Oj, spennande! Skal prøvast! Får ein tak i slike ispinneformer i "vanlege" butikkar? (har ikkje ikea nær...)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 05:04   #11
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Avocado-is

Ja det meiner eg du skal kunne finne både her og der, Furine. Eg kjøpte former i fjor (oj, det hugsar eg nettopp no, i ein annan tråd sa eg at eg ikkje hadde ) og eg meiner det var på ICA Maxi. På denne tida av året ser eg for meg at du kan finne former hos mange. Nille har sikkert.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 08:35   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Jernia har også noen silikon-ispinneformer, tror jeg - og Rafens, men jeg vet ikke hvor utbredt den kjeden er. Clas har sikkert noe også!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 11:41   #13
Siljenh
Juniormedlem
 
Siljenh sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 37
Innlegg: 27
Siljenh er på en erverdig vei

Sv: Avocado-is

Dette høres spennende ut.. Jeg har aldri spist avocadoen på annen måte enn guacamole eller i salat, så jeg føler meg litt skeptisk. Men hvis dere mener det er godt små tror jeg at jeg må forsøke dette. Etter at jeg kuttet melkeprodukter har jeg en usansynlig cravings på is, men kan jo ikke spise det.. Så dette må jo være et sunt alternativ.

__________________



Siljenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men prøver å ha fordelingen 5-20-75 Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 11:46   #14
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado-is

Elsker avokado/lime smoothie, supert tips ) Ungene mine vil hest bare spise is om dagen

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:44   #15
pæretre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 4
pæretre er på en erverdig vei

Sv: Avocado-is

Denne skal jeg prøve! Digger at det er kokosmelk i oppskriften, det er så godt, og jeg prøver å begrense melkeprodukter.

Kanskje jeg får barna til å like denne også? I hvert fall de små, de er ikke så kresne som de litt større, av en eller annen grunn...

pæretre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av ditt og litt av datt... Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 15:27   #16
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocado-is

Så god ide . Avocado er jo en god kilde til fett. Kan sikkert også smaksetes med litt funlight saft for variasjon, selve avokadoen smaker jo ikke s mye.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 15:32   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Så god ide . Avocado er jo en god kilde til fett. Kan sikkert også smaksetes med litt funlight saft for variasjon, selve avokadoen smaker jo ikke s mye.

En liten neve frosne bringebær er i alle fall helt konge i denne oppskriften når man lager smoothie, kan ikke forestille meg annet enn at det også gjelder i isen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 01:06   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado-is

du er utrolig flink!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 01:07   #19
mastra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 3
mastra er på en erverdig vei

Sv: Avocado-is

mmm, elsker avocado, mindre gla i kokosmelk, men må absolutt prøve den med fløte!!

Jeg har kjøpt "gammeldagse" is-former på nille!!

__________________


mastra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF. nysgjerrig på ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 15:12   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Dytter opp denne jeg. Lurer på om denne isen ble slik hard hjemmelaget is gjerne blir?
Jeg laget akkurat en helt fantastisk sjokoladepudding av 1avokado, 2ss kakao 2ts tagatesse og vaniljepulver. Og da kom jeg til å tenke på denne isen din. Kunne jo bli god sjokoladeis.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 15:17   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Dytter opp denne jeg. Lurer på om denne isen ble slik hard hjemmelaget is gjerne blir?
Jeg laget akkurat en helt fantastisk sjokoladepudding av 1avokado, 2ss kakao 2ts tagatesse og vaniljepulver. Og da kom jeg til å tenke på denne isen din. Kunne jo bli god sjokoladeis.

Ha!


Jeg har blitt en del mer begeistret for avocado siden jeg postet denne. Nå lager jeg samme type sjokoladepudding som deg, og tror at den i seg selv sikkert gjør seg bra som is, også uten ekstra kokosmelk eller annen væske.


Såvidt jeg kan huske så ble dette i ispinneform faktisk kremete, men trengte litt mer tid på å mykne opp enn ordinær fløteiskrem.


Har planlagt å prøve å lage avocadobasert iskrem i ismaskinen også. Skal rapportere.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 22:47   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-is

Du må gjerne prøve avokadois i ismaskin! Jeg lurer på det nemlig...

Den sjokoladepuddingen var god, smakte nesten som det var banan i den.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Emneord
avocado, iskrem, ispinne, kokosmelk, melkefritt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avocado ... xeena82 Ketolysekuren 48 23-03-11 10:19
Avocado? tattoogl Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 13-02-11 23:35
Avocado? blomkarse Dr Lindbergs 25 14-10-10 15:13
Avocado Maryrose Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 20-11-09 00:25
Avocado Summergirl Middag 11 23-01-09 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no