Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hunder og kosthold

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-09, 15:03   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Hunder og kosthold

Jeg har en syk hund for tiden. To ganger i året ca får han høy feber og smerter i ledd. Da er det rett på med antibiotika og smertestillende.
Det er tatt haugevis av blodprøver og mange flinke dyrleger har lagt sine hoder i bløt, men vi har fortsatt ingen diagnose.

Nå har jeg rotet litt på Canis og besluttet å prøve Barf. Fore rått. Gå langsomt over med litt tørrfor og rått kjøtt/fisk/innmat.

Hvorfor denne tråden her?

Se ingrediensene på tilfeldig utvalgt tørrfor nedenunder. Hunder dyrker heller ikke mais og ris. Så hvorfor fore med karbohydrater?

Ingredienser

Lammekød (>14%), ris (>14%), majs, malet durra, fiskemel, tørrede hele æg, fjerkræmel, roetrævler, animalsk fedt, hydrolysebehandlet kyllingeprotein, dicalciumfosfat, ølgær, salt, kaliumchlorid, natrium hexametafosfat, DL-methionin.



Råprotein 24,2% Vann 8,0% Råfett 15,4% Råfiber 2,1% Råaske 6,1% Kalsium 1,20% Fosfor 0,96% Vitamin A 11.000 IE Vitamin D3 1.000 IE Vitamin E (-tocopherol) 100 mg Kobbersulfat 20 mg -karoten 10 mg

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:27   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hunder og kosthold

Helt enig. Det er en grunn til at vi gir hundene tørrfor og det er prisen. Det finnes masse resteprodukter etter menneskemat (korn, fett, etc). Hunder lever best på mye mer rovdyrføde. De er laget til å ikke måtte spise noe særlig karbo i det hele tatt. De tåler litt, men trenger det ikke så lenge de får det de trenger gjennom animalsk føde. Tror man kommer langt med å få tak i involler fra slakteavfall og spe på med det.

Min hund døde av kreft i magen. Er det rart ? Tørrfor hele livet, hudallergier, etc.

Vet at noen hunder er allergiske mot fisk ??

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:38   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hunder og kosthold

Ikke spes. prisen tror jeg, men fordi det er så lettvint og.

Trente klikker for noen år siden hos en hundeterapeut/dyrlege. En av tingene var søk/hent, og da skulle vi dele en rå gulrot i tynne skiver og kaste utover plenen. Da jeg kommenterte at det ikke var særlig næring for en hund i å spise den, var selfølgelig svaret at den forsvinner ufordøyd gjennom systemet.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 18:11   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Min hund døde av kreft i magen. Er det rart ? Tørrfor hele livet, hudallergier, etc.

Dør ikke de fleste kjæledyr av kreft nå for tiden?

Jeg synes det er helt hårreisende hva slags mat de selger til kjæledyra våre. Jeg pleier å kjøpe en type boksemat hos dyrlegen til katten min som inneholder mye protein og fett. Katta får veeeeldig lite av dette, men da er han fornøyd også. Får han posemat fra Rema, går han og maser på mer mat hele da'n og han kan fint spise to-tre poser om dagen (ved siden av tørrforet selvfølgelig).

Hver bidige gang jeg kjøper den boksen hos dyrlegen, får jeg spørsmål om han er syk. Det er en sånn type fôr de gir kattene for at de skal komme seg raskt etter sykdom eller operasjon. Da spør jeg om det er medisin i maten, og da svarer de nei, og jeg får kjøpe maten likevel. Katta mi er overvektig, men det burde jeg nok ikke si til dem, for da ville de nok prakke på meg diett-for istedet. Det blir han ihvertfall ikke mett av. Det er omtrent bare mais og ris i det tørrforet.

Det ble mye - og det skulle kanskje vært i katte-tråden istedetfor....

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 18:22   #5
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hunder og kosthold

nei tror ikke det er mye forskjell i diettbehov mellom katt og hund. Ja og letvint er det, helt klart. Hunden gikk på diettfor siste åra.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 21:27   #6
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hunder og kosthold

For 100 år siden i min ungdom hadde familien katt. Husker mor kokte fisk og katten satt på kjøkkenbenken og ventet.

Tror ikke det var tørrfor å få kjøpt.

Jeg hadde en liten terrier som døde av lymfekreft 8 årgammel i 1994. Samtidig døde naboen`s hund av en svulst i magen bare to år gammel - en setter. Men min langhårede mini kanindachs ble 14 1/2 år gammel, foret i hovedsak på det som menneskene i familien spiste.

Kan jo være mye innavl i et lite land som Norge

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 21:43   #7
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Kan jo være mye innavl i et lite land som Norge

Det tenker jeg hver gang noen fra ernæringsrådet er på tv...

Vom & hundemat er forresten billigere enn tørrfor, og nesten like lettvint.

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 21:56   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Så utrolig rart denne tråden kom nå. Jeg satt nemlig å tenkte på dette på morgen i dag. Ikke på syke hunder da, men på hunders kosthold. Og lurte på om ikke de egentlig var ment for kjøtt

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 21:57   #9
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Helt enig. Det er en grunn til at vi gir hundene tørrfor og det er prisen. Det finnes masse resteprodukter etter menneskemat (korn, fett, etc). Hunder lever best på mye mer rovdyrføde. De er laget til å ikke måtte spise noe særlig karbo i det hele tatt. De tåler litt, men trenger det ikke så lenge de får det de trenger gjennom animalsk føde. Tror man kommer langt med å få tak i involler fra slakteavfall og spe på med det.

Min hund døde av kreft i magen. Er det rart ? Tørrfor hele livet, hudallergier, etc.

Vet at noen hunder er allergiske mot fisk ??


Min hund døde også pga kreft.... Vi måtte avlive henne i fjor, pga alt for store smerter. Hun var allerede operert 3 ganger....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:02   #10
Lines
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 26
Lines er på en erverdig vei

Sv: Hunder og kosthold

Jeg har hund og forer hovedsaklig på Vom og Hundemat(BARF). Smaker mye bedre, avføring og førdøyelse er myye bedre. Han får fortsatt litt tørrfor i en aktivitetsball, men det er ikke mye(egentlig kun for at han skal få bruke hodet litt). Vom og hunde mat er billig og veldig bra. Hunder stammer fra ulvene og hva spiser de(og villhunder) jo hele kadavere, med marg og hud osv. Gir han også avskjæret fra kjøtt jeg spiser også(han er liten og skal ikke ha sååå mye mat.
Var en gang jeg ikke fikk tak i slik mat og kjøpte butikk tørrfor, fy han prompa heeele tiden og avføringen var ikke bra

__________________


Lines er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:02   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Se ingrediensene på tilfeldig utvalgt tørrfor nedenunder. Hunder dyrker heller ikke mais og ris. Så hvorfor fore med karbohydrater?

Veterinæren vår sier at man ikke kan tenke sånn lengre! Det er veldig mange 1000 år siden hunden var et villdyr og de fleste raser er nå tilpasset et liv sammen med mennesker. Og kostholdet vårt!

I dag lever både mennsker og husdyr mye lengre enn tidliger, så helt galt kan det ikke være! Eller?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:19   #12
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Veterinæren vår sier at man ikke kan tenke sånn lengre! Det er veldig mange 1000 år siden hunden var et villdyr og de fleste raser er nå tilpasset et liv sammen med mennesker. Og kostholdet vårt!

I dag lever både mennsker og husdyr mye lengre enn tidliger, så helt galt kan det ikke være! Eller?


Ja vi lever lenger, men vi har MANGE flere sykdommer også da? Eller.... Det vi spiser som gjør at vi lever lenger gjør oss syke, liksom...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:21   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Hunder skal faktisk ha litt grønt. I vill tilstand spiser hundedyr vommen på byttet. Vommen spiser de med innhold, altså halvfordøyd grøntfor. De trenger det i liten grad for karbohydratene, men mer for fiber for fordøyelsens skyld.

Sånn sett er jo Vom og Hundemat perfekt. Der kommer jo grøntforet fra nettopp vom og ikke masse tilsatt mais og korn.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:24   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Veterinæren vår sier at man ikke kan tenke sånn lengre! Det er veldig mange 1000 år siden hunden var et villdyr og de fleste raser er nå tilpasset et liv sammen med mennesker. Og kostholdet vårt!

Hundens fordøyelsessystem er identisk med ulvens, og har ikke endret seg nevneverdig etter at hunden ble domestisert. Selger veterinæren din tørrfor?

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:28   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hundens fordøyelsessystem er identisk med ulvens, og har ikke endret seg nevneverdig etter at hunden ble domestisert. Selger veterinæren din tørrfor?

Ja, hun gjør det, men har aldri prøvd å få meg til å kjøpe noe før rottisen min fikk alvorlig furunkulose. Han er allergisk mot bla husstøv!!!

Begge hunden våre får 50/50 vått og tørt og bortsett fra denne bakterielle infeksjonen er de friske og fine!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:29   #16
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Vommen spiser de med innhold, altså halvfordøyd grøntfor.

De lar faktisk innholdet ligge igjen.

http://www.rawfed.com/myths/stomachcontents.html

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:32   #17
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ja, hun gjør det, men har aldri prøvd å få meg til å kjøpe noe før rottisen min fikk alvorlig furunkulose. Han er allergisk mot bla husstøv!!!

Begge hunden våre får 50/50 vått og tørt og bortsett fra denne bakterielle infeksjonen er de friske og fine!

Den eldste tispa mi har furunkulose, og ble merkbart bedre etter at vi byttet til råforing

Det jeg mente med å spørre om vet'en solgte tørrfor var at veterinærer har veldig lite om ernæring på skolen, og får mesteparten av informasjonen om slikt fra kurs og slikt sponset av tørrforprodusenter

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:32   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Ja vi lever lenger, men vi har MANGE flere sykdommer også da? Eller.... Det vi spiser som gjør at vi lever lenger gjør oss syke, liksom...

Dersom vi lever lenge nok, vil alle få kreft!
Levealderen styres av mye mer enn kosten og vi har ikke så mange nye sykdommer, bare teknologi til å oppdage dem. Og til å helbrede mange ting folk døde av tidligere, lungebetennelse og diabetes feks.

Min farmor døde av tykktarmskreft i 1966. Ingen ante hva som feilte henne før hun ble obdusert! I dag hadde hun sannsynligvis blitt kurert.........

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:33   #19
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Så utrolig rart denne tråden kom nå. Jeg satt nemlig å tenkte på dette på morgen i dag. Ikke på syke hunder da, men på hunders kosthold. Og lurte på om ikke de egentlig var ment for kjøtt

Ja ikkesant! Hunder har vel ikke dyrka så mye mark for å så grønnsaker det jeg vet
Mine spiser gress av og til. Katter gjør også det, og tror at det kan ha noe med hår i magen å gjøre, som de får i seg når de vasker sin pels.

Jeg har sjekket vom og hundemat og Polar. Finner ikke eller mangelfull innholdsfortegnelse. Mannen kjøpte et våtfor i Sverige i går. På esken står det bla,bla,bla og regnestykket med proteiner,16 % osv blir tilsammen bare 38 %. Hva består resten av?? Er resten 62 % vann? Jeg blir skeptisk når de har flotte nettsider men ikke kan fortelle noe om innholdet.

Nå har jeg tenkt å bruke 6 mnd på full overgang til BARF.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:34   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det tenker jeg hver gang noen fra ernæringsrådet er på tv...

Vom & hundemat er forresten billigere enn tørrfor, og nesten like lettvint.

Det er det eneste foreldrene mine ga hundene sine, og alle vi har hatt ble godt over ti år gamle og døde av alderdom.

Jeg gir katten min kun royal kanin. Det er tørrfor som man kun får kjøpt i dyreforretninger, og inneholder ganske lite stivelse i forhold til butikkforet, og en stor andel kjøtt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:36   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Den eldste tispa mi har furunkulose, og ble merkbart bedre etter at vi byttet til råforing

Det jeg mente med å spørre om vet'en solgte tørrfor var at veterinærer har veldig lite om ernæring på skolen, og får mesteparten av informasjonen om slikt fra kurs og slikt sponset av tørrforprodusenter

Vet- damen vår har peiling på mye og har flere hunder selv, så jeg stoler på henne ang for.

Bedre med råforing, ja. Hmmmmm...................
Etter 1 1/2 måned på antibiotika er han nå helt fin, men vil jo gjerne at han ikke skal få nye sår. Har alt vurdert råfor, så nå har jeg fått et nytt argument!
Takker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:37   #22
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

De lar faktisk innholdet ligge igjen.

http://www.rawfed.com/myths/stomachcontents.html

Der står det jo at ulvene ikke spiser vominnholdet i de store dyrene, men i de små dyrene. Jeg er ganske sikker på at jeg har lest nettopp dette tidligere, men også at vominnholdet fra de små dyrene har en funksjon - nemlig fiberet. Ellers tror jeg alle som har hatt hund har sett at hunden spiser gress en gang i blant, gjerne når de har magetrøbbel.

Men så er det ganske lang vei fra disse små mengdene til det konvensjonelle tørrforet som de fleste hunder spiser nå da.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:03   #23
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hunder og kosthold

Skal innrømme at hundens kosthold har jeg egentlig lite peiling på. Vi forer henne 50/50 med tørrfor og våtfor,i blant vom. Middagsrester får hun også når det ikke er for krydret. 7 år nå og frisk og rask.
Gress trodde jeg de spiste for og rense magen? Som katter gjør.
Vår hund beiter ofte i hagen på sommerstid og fremkaller brekninger. Da kommer det en del slim ut,men veterinær sier dette er helt normal adferd.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:06   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Min kjære rottis heter Nero, men han burde heter Ferdinan.
Han se stor og farlig ut, men han vil nok heller sitte under et tre og tygge strå!

Selv med all snøen i dag, gravde han seg ned til de tørre stråene og hadde ikke tid til å leke med nabotispa engang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:32   #25
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hunder og kosthold

og hunden vår hadde urinblæresten også...lurer på om det hadde med karboen å gjøre.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ME og kosthold Huldr Fysisk og mental helse 9 04-04-07 16:04
Genetikk og kosthold mofe Spørsmål og svar 5 20-12-05 22:09
ME og kosthold sommerfugl Generell ernæringsdebatt 11 14-11-05 20:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no