Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Har noen en god marinade/alternativ til grillkrydder?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-07, 20:16   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Har noen en god marinade/alternativ til grillkrydder?

Jeg kjøpte en kjempepakke med 2 kg frosne rå kyllinglår på Ica. Jeg lurer på hva slags nam-nam jeg skal krydre de med?

Barbeque saus og annen ferdig marinade er det sikkert karbohydrater i. Jeg liker den marinaden som heter "Smokey Honey". Noen som vet hvordan få denne smaken uten sukker?

Ja, vet noen av alternativ til grillkrydder? Selges det 0-karbo marinader i Norge?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 21:58   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har noen en god marinade/alternativ til grillkrydder?

Jeg syns det er godt med

Sambal Oelek Chili Paste (ca. 2 ss)
1-2 fedd hvitløk presses
olivenolje til du har en god sausete konsistens.

marineres natten over eller minst et par timer (dess lengre dess mørere kjøtt)

Stekes i ildfast form på 185 grader i ca. 30-40 minutter. Snu stykkene haveis i steketiden.

Namme.....

ellers har Santa Maria et sukkerfritt flytende Fajita krydder i pose (Meny butikker pleier å ha dette). Dette er utmerket til marinade.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:51   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Har noen en god marinade/alternativ til grillkrydder?

I dag fant jeg en ferdig marinade på Ica. Black Boy er merket. De har flere forskjellige, men rødvinsmarinaden hadde minst karbo. 3g karbo pr 100 g!!! I en pose ferdig marinade er det 70 gram, og det rekker til 0,6 kilo kjøtt.

Jeg brukte 2 poser til 1,8 kg kyllinglår. Det blir ikke mange karber pr kyllinglår nei! Noe av marinaden blir liggende igjen også, så det blir nærmest karbofritt.

Lurer på om en kan bruke en-to ts Splenda for å få en søtlig smak? Jeg liker jo honningmarinade.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 23:13   #4
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

Sv: Har noen en god marinade/alternativ til grillkrydder?

Noen av grilloljene fra Caj P er og bra, det er de små sorte flaskene med korker i forskjellige farger. Grillolje original har 0,6 g karb pr 100 g, mens Hvitløk steke- og grillolje har 2 g karbo pr 100 g. Også smaker de så godt, spes hvis kyllingfileten får ligge over natta og bade seg

JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no