Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hvis AP gjør alvor av dette ...

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 11:55   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Hvis AP gjør alvor av dette ...

skal jeg ALDRI stemme AP mer. ALDRI!!!!
Regjeringen vil fjerne sykefradrag

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:58   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette...

Hvordan stiller oposisjonen seg til dette da? Jeg mener sånn fra før av. Nå er de selvfølgelig strengt imot..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:12   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Jeg har aldri syntes AP har noen god politikk i forhold til kronisk syke. De behandler oss som unnasluntrere som bør presses til å jobbe ved å ta vekk/redusere alle økonomiske støtte- og fradragsordninger der det er mulig - fra før har de f eks i stillhet kuttet dramatisk i bostøtten ...

Men jeg tenkte det samme som Nellie. Hvem er imot dette? Jeg tipper det blir vedtatt av Stortinget ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:21   #4
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Derfor stemmer jeg ikke Ap heller.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:17   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Tidligere fikk alle med dia- diagnose automatisk halvt særfradrag hvert år bare man sendte inn legeattest en gang. Det tok de bort. Dette er bare en fortsettelse av dette!

Har aldri stemt på AP og kommer nok aldri til å gjøre det heller.......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:20   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Hei,
Dersom man leser hele artikkelen så står det faktisk:

”Regjeringen ønsker å bevilge penger til sykdomsutgifter over statsbudsjettets utgiftsside i stedet for skattesystemet og vil i hovedsak kanalisere støtten gjennom trygdesystemet.”

Så, da får vi bare se om det er en smart løsning for oss kronikere eller ikke, regner med at denne saken kommer til å versere i avisen i dagene som kommer.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:25   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Dersom man leser hele artikkelen så står det faktisk:

”Regjeringen ønsker å bevilge penger til sykdomsutgifter over statsbudsjettets utgiftsside i stedet for skattesystemet og vil i hovedsak kanalisere støtten gjennom trygdesystemet.”

Så, da får vi bare se om det er en smart løsning for oss kronikere eller ikke, regner med at denne saken kommer til å versere i avisen i dagene som kommer.

Det forutsetter at det tilbudet som gis er tilstrekkelig godt og tilpasset den enkelte. Om det hadde vært det så hadde vi vel ikke hatt ekstra utgifter med å være syk... tenker nå jeg?

Ja, det blir spennende å se hvor denne ballen lander.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:30   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det forutsetter at det tilbudet som gis er tilstrekkelig godt og tilpasset den enkelte. Om det hadde vært det så hadde vi vel ikke hatt ekstra utgifter med å være syk... tenker nå jeg?

My thoughts exactly

Og det å sette opp dette på utgiftssiden i stedet gjør kronisk syke i enda større grad til en byrde i systemet, og det er betenkelig synes jeg.


Sist redigert av Huldr : 05-10-11 kl 13:36.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:50   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det forutsetter at det tilbudet som gis er tilstrekkelig godt og tilpasset den enkelte. Om det hadde vært det så hadde vi vel ikke hatt ekstra utgifter med å være syk... tenker nå jeg?

De som har regnet på det, sier at vi kronikere alltid taper på det på den måten......
De skal jo også fjerne skatteletten for uføretrygdede og erstatte det med andre ordninger.......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:52   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

De som har regnet på det, sier at vi kronikere alltid taper på det på den måten......
De skal jo også fjerne skatteletten for uføretrygdede og erstatte det med andre ordninger.......

Hva?? Nei!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:53   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

My thoughts exactly

Og det å sette opp dette på utgiftssiden i stedet gjør kronisk syke i enda større grad til en byrde i systemet, og det er betenkelig synes jeg.

Jeg har ikke så god greie på politikk, i alle fall ikke godt nok til å vite hva opposisjonen sier til dette. Men når jeg leste dette, tenker jeg at det finnes så mange fine omskrivninger og vendinger, og når man virkelig leser og lytter og finner ut hva som egentlig ligger bak det, er det mye rart. Så om de her skriver at de skal gjøre det enklere, at den syke skal slippe å stå med luas i hånden og be om penger, så vil jeg se det før jeg stoler på det.
Men systemet har blitt enklere på ett område har jeg merket meg - man får automatisk frikort og trenger ikke søke om det. Selv om egenandelen er latterlig høy.

Jeg har en bekjent som er statsborger og bosatt i Israel, og dermed kan hun se hvor enormt bedre de syke blir tatt vare på der enn her. Hun fortalte meg at hun har osteopeose (eller hva det heter), og hun blir automatisk kalt inn til kontroller og må betale 40,- for medisinen en gang i månenden. Ei venninne av henne bor i Norge og må sørge for denne kontrollen selv og må betale 900,- for samme medisinen. Og hun er full av slike eksempler.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:00   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg har ikke så god greie på politikk, i alle fall ikke godt nok til å vite hva opposisjonen sier til dette. Men når jeg leste dette, tenker jeg at det finnes så mange fine omskrivninger og vendinger, og når man virkelig leser og lytter og finner ut hva som egentlig ligger bak det, er det mye rart. Så om de her skriver at de skal gjøre det enklere, at den syke skal slippe å stå med luas i hånden og be om penger, så vil jeg se det før jeg stoler på det.
Men systemet har blitt enklere på ett område har jeg merket meg - man får automatisk frikort og trenger ikke søke om det. Selv om egenandelen er latterlig høy.

Jeg har en bekjent som er statsborger og bosatt i Israel, og dermed kan hun se hvor enormt bedre de syke blir tatt vare på der enn her. Hun fortalte meg at hun har osteopeose (eller hva det heter), og hun blir automatisk kalt inn til kontroller og må betale 40,- for medisinen en gang i månenden. Ei venninne av henne bor i Norge og må sørge for denne kontrollen selv og må betale 900,- for samme medisinen. Og hun er full av slike eksempler.

Ja, det er utrolig tøft å være syk i Norge. Det rare er at man ikke tenker på hvor helsemessig belastende det er å være i en slik usikker, presset situasjon hele tiden, der man skaltes og valtes med og i tillegg utsettes for hån og mistenksomhet fra offentlig hold, fra NAV, fra politikere og andre både direkte og gjennom media.

Angående å stå med lua i hånda - den nevnte bostøttekutten (halvering av bostøtten i mange tilfeller, og ingen oppjustering i forhold til dagens markedspriser) gjør at mange tvinges over på sosialhjelp. Og da må man som kjent ydmyke seg og stå til rette for absolutt alt - man får ikke beholde noe som helst utover sosialhjelpsbeløpet ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:07   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hva?? Nei!

Joda, fra 2015 forsvinner skattefordelene samtidig som det nye varig uføre- opplegget trer i kraft.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:13   #14
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Dersom man leser hele artikkelen så står det faktisk:

”Regjeringen ønsker å bevilge penger til sykdomsutgifter over statsbudsjettets utgiftsside i stedet for skattesystemet og vil i hovedsak kanalisere støtten gjennom trygdesystemet.”

Så, da får vi bare se om det er en smart løsning for oss kronikere eller ikke, regner med at denne saken kommer til å versere i avisen i dagene som kommer.

Mitt problem er at min sykdom "eksistere ikke".. Skal jeg få noe dekket så må det under særfradrag.

Skal heller ikke stemme AP om de gjør dette..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:32   #15
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Enda en grunn til å få inn nytt blod i regjeringen... Er bare så redd for hva alternativet vil bidra med jeg da

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 17:37   #16
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvis AP gjør alvor av dette ...

Hvis dette er AP sin politikk, hva skjer da hvis Siv & co kommer til makta? De er jo enda mindre glade i oss uføretrygdede. (Stemmer ikke på noen av dem.)
Synes ikke om at det er egenandeler på "legebesøk" (pussig uttrykk; man "besøker" jo ikke legen).

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis dette er sant, hvorfor vet ikke legen min det? Gracella Generell ernæringsdebatt 23 06-03-11 13:12
Hvis man er i ketose hele tiden, gjør man det riktig da? sadra Ketolysekuren 15 21-10-08 19:51
Hvis man ikke er tilhenger av å bestille på nett, hva gjør man med tabelettene da? SkinnyToBe Ketolysekuren 10 17-10-07 22:52
Hvis du er smart, så leser du dette!! mofe Generell diskusjon 3 10-02-06 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no