Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kapsler eller flaske?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-10, 20:07   #1
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Kapsler eller flaske?

Jeg har en boks med Møllers Dobbel i kjøleskapet som jeg endelig har begynt å spise på. Men, jeg kan ikke slutte å lure på hvorfor det er så små mengder i de kapslene? Tar jeg tran fra flaske tar jeg en spiseskje om dagen. Hvis jeg tar to trankapsler om dagen, tilsvarer det mengden på mindre enn en halv teskje...? Hva er det med den tranen i kapsler som ikke er i flaska...?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 21:22   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kapsler eller flaske?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg har en boks med Møllers Dobbel i kjøleskapet som jeg endelig har begynt å spise på. Men, jeg kan ikke slutte å lure på hvorfor det er så små mengder i de kapslene? Tar jeg tran fra flaske tar jeg en spiseskje om dagen. Hvis jeg tar to trankapsler om dagen, tilsvarer det mengden på mindre enn en halv teskje...? Hva er det med den tranen i kapsler som ikke er i flaska...?

Mer konsentrert kanskje? Om man konsentrerer vanlig tran på flaske blir den vel helt umulig å få ned?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 21:29   #3
Kine87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 41
Kine87 er på en erverdig vei

Sv: Kapsler eller flaske?

uansett er det bedre med rein fiskeolje da det ikke kommer fra leveren til fisken som det gjør i tran

__________________





Kine87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 21:30   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kapsler eller flaske?

Det har jeg også lurt på... hehe. Tran er vel tran. Går det an å få konsentrert tran...? Vil det si at tran på flaske inneholder mye vann - og tranen i kapsler ikke har vann?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 14:08   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kapsler eller flaske?

På nettsiden til Møllers finner jeg dette under FAQ:

Hovedforskjellen mellom flytende tran og omega-3 kapsler er at mens tran lages av fersk lever fra torsk og skrei lages oljen som brukes i de fleste omega-3 kapsler ved å presse ut olje fra hele småfisk, som ansjos og sardin. En annen ulikhet er at i tran finnes det naturlig vitamin A og D, mens det må tilsettes i olje fra småfisk. Virkestoffene, omega-3-fettyrene DHA og EPA, finnes i begge typer og det er det viktigste. Hva som er best kommer mer an på kvaliteten på tranen/kapslene. Tre enkle regler for å sjekke om ditt produkt har bra kvalitet finner du under "Om Omega-3"

Ble ikke særlig klokere av det - heller mer forvirret. Møllers har forresten en lekker hjemmeside! Fikk veldig lyst på tran. hehe.

EDIT: Fra Møllers FAQ:
Hva er forskjellen mellom vanlig Möller’s Tran og Møllers Omega-3 flytende?

Forskjellen er at Möller’s Omega-3 flytende inneholder ca 40 % mer omega-3 per dagsdose enn vanlig Möller’s Tran. Det skyldes at vi har beriket produktet med ekstra mye omega-3, derfor koster også produktet noe mer enn vanlig Möller’s Tran.


Hmmm. MER Omega 3...? ehh. mer fett, da? Er det ikke i fiskefettet man finner omega 3? Går det an å finne omega 3 i fisken og trekke kun dette stoffet ut...? Jeg blir bare mer og mer forvirret.


Sist redigert av Veggpryd : 16-10-10 kl 14:14.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 14:48   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kapsler eller flaske?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Ble ikke særlig klokere av det - heller mer forvirret. Møllers har forresten en lekker hjemmeside! Fikk veldig lyst på tran. hehe.

Har ikke noe konstruktivt å komme med, hang meg bare opp i dette....lyst...på...TRAN? Hvilken skapning er du?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 15:00   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kapsler eller flaske?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Har ikke noe konstruktivt å komme med, hang meg bare opp i dette....lyst...på...TRAN? Hvilken skapning er du?

Hehe! I know...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir litt tatt av en eller annen vind ... Eller? Karin Generell diskusjon 1 25-04-09 01:06
Grønn te kapsler/karbblokkere? Megvel Spørsmål og svar 3 11-09-08 17:36
DHA - kapsler for barn mam Kosttilskudd 0 17-03-05 17:58
Omega 3 kapsler? Begod Kosttilskudd 4 14-01-05 14:13
[Bilde av HP] Hva er på HP's flaske??? HP Livets lyse side 19 14-08-04 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no