Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her:)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-08, 16:40   #1
Gladlaksen
Juniormedlem
 
Gladlaksen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 42
Innlegg: 18
Gladlaksen er på en erverdig vei

Ny her:)

Hei alle flittige brukere av dette forumet

Jeg er ei jente på 26 år som gikk opp fra 62 kg til over 70 i løpet av de tre årene med samboer osv..Nå nærmer jeg meg 74 tallet selv om jeg aldri skulle over 70 igjen:P Synes Ketolyse - kuren høres ut som en spennende og overbevisende kur..så ønsker å forsøke meg på den. Er det hreit for meg å starte på kuren selv om jeg "bare"skal ned 10-12 kg...lavkarbo kur appelerer ihvertfall veldig til meg. Har kjøpt boken til Torkil samt bakemiksen og soyaprotein for å prøve meg fram

På forhånd takk

Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 17:39   #2
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Ny her:)

Masse lykke til! Sånn som jeg har forstått det så er Ketolyse anbefalt hvis man skal mye ned i vekt. Dersom man bare skal ned noen få kg må man vurdere om man virkelig vil belaste kroppen med en så heftig kur... om det er verdt det, liksom...

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 20:39   #3
Gladlaksen
Juniormedlem
 
Gladlaksen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 42
Innlegg: 18
Gladlaksen er på en erverdig vei

Sv: Ny her:)

Hei og takk for svar
Får se hva jeg gjør..Kommer nok mest sannsynlig til å lage en egenkomponert versjon. Ihvertfall satse på LAVKARBO

Ha en fortsatt fin lørdagskveld

__________________


Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 18:24   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ny her:)

Hei og velkommen!
Dette er en suveren kur som har gitt meg ett nytt liv i allefall. Anbefaler det på det varmeste!

Kuren passer best for de som har mer enn 10-15 kg overvekt og da faller jo du greit inn i den gruppen, så da er det bare å lese boka og komme i gang!!! Lykke til!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 22:42   #5
Gladlaksen
Juniormedlem
 
Gladlaksen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 42
Innlegg: 18
Gladlaksen er på en erverdig vei
Talking

Sv: Ny her:)

Tusen takk for hyggelig svar Har jo så smått vært på lavkarbo siden forrige tirsdag. Lest og fordypt meg masse på dette forumet før jeg kjøpte boken også. Blir ekstra inspirert av å lese om erfaringer her på forumet Har merket litt smerter i legger i går og idag, så i morgen er det tilbake til MENY for kostilskudd/ magnesuim. Bruker dere de?
Ha en fortsatt fin kveld

__________________


Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 09:58   #6
gloria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 25
gloria er på en erverdig vei

Sv: Ny her:)

Det første innlegget ditt - det kunne nesten vært om meg
Bortsett fra at jeg er litt eldre og litt tyngre da ;D

Jeg har også lagt på meg altfor mange kg de siste årene etter jeg fikk ny samboer... har gått fra 67-68 til 77!!!

Prøver meg nå så smått på Ketolyse for å bli kvitt noen av kg igjen.. er flink i ukedagene, men sliter litt med å få til ketolysekost i helgen - MEN det er bare på grunn av dårlig planlegging av måltider..

MEN summen av karbohydrater i løpet av uken er ihvertfall mye lavere enn den har vært hittil..

Har tenkt litt over det i det siste.. det med å kose seg forran tv'en.. da kommer det automatisk frem sjokolade og annent godis, det hører liksom med . Prøver å få det "inn i knollen" at det hører nødvendigvis ikke sammen - det går liksom an å kose seg i sofaen uten godteri

__________________


gloria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 11:31   #7
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ny her:)

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Hei og velkommen!
Dette er en suveren kur som har gitt meg ett nytt liv i allefall. Anbefaler det på det varmeste!

Lykke til!

Dette kan jeg bare signere på det sterkeste - jeg har også fått et nytt liv. Så lykke til!
Men husk - å vende tilbake til gamle synder etterpå ødelegger alt du oppnår ved ketolysekuren. Så jeg synes man bør gjøre seg noen tanker om hvordan man vil legge opp livet/kostholdet etter endt kur, så tidlig som mulig.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 14:56   #8
Fomle
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 40
Innlegg: 61
Fomle er på en erverdig vei

Sv: Ny her:)

Jeg er også helt ny. Etter å ha vært aktiv hele livet, falt det bokstaveligtalt i do da jeg fikk meg kjæreste/samboer. Lykkekilo.. Samboertillegg.. Kall det hva man vil. Jeg har gått fra 61 passelige kilo til 76-78.. Stram og veltrent med glatt og god hud. Til flesk på magen, muskler godt gjemt under et godt lag med spekk og fæle rugler på baksiden av lårene...

Trening er vel et must, men sliter litt der. Men har gode muligheter for å få en kjempe start på dette opplegget. Har fri fra jobb en hel mnd nå, kun studier. Og akkurat fått en ladning med ferdiglaget lavkarbo mat fra spisdegslank.no.. veldig spent!

Håper noen er som meg da.
Er forøvrig 24 år.

Fomle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:15   #9
Gladlaksen
Juniormedlem
 
Gladlaksen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 42
Innlegg: 18
Gladlaksen er på en erverdig vei

Sv: Ny her:)

Hei igjen

Er bare kjempefornøyd om dagen asså, etter å ha kommet i ketose Har ikke slitt noe særlig med bivirkninger utenom svak hodepine og littebitte leggkramper helt i starten. Føler overskudd og sulten er borte...hihi Har også funnet ut at karbotilbehøret som poteter, ris og pasta ikke er nødvendig...man blir jo mett av selve hovedretten. Igår var jeg ute i Oslo og spiste og klarte meg fint uten brødet som ble servert først og de saltstekte poteten som ble servert til hovedretten. Isteden ble jeg akkurat passe mett og fornøyd av indrefilet og spinat i en deilig sjysaus

Ha en fortsatt fin helg - dere er alle mine inspirasjonskilder

__________________


Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no