Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-startere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-09, 20:18   #1
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

September-startere!

Er det flere som startet i september her inne?

Mannen (29) og jeg (26) startet på tirsdag. Enn så lenge har jeg ikke merket stort til negative bieffekter, annet enn at jeg flyr på do hele tiden.

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 20:57   #2
Svirre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 11
Svirre er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Jeg startet også på tirsdag og er fryktelig kvalm.

Svirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:04   #3
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Uff, det høres ikke noe bra ut Svirre!
Hva spiser du?

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:02   #4
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei jenter.

Startet tirsdag vi også, min mann og jeg

Inge bivirkninger ennå.......men flyr også på do støtt, oppe 2 gangr i natt.....Gjesp.

Og jeg sliter med å få i meg bortimot 3 liter vann....gubben også....

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:19   #5
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Hei Jannicke, fint at vi blir flere her!
Vannet går seg vel kanskje til etterhvert. Jeg prøver å drikke et stort glass vann før hvert måltid. Hjelper litt på metthetsfølelsen også.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:25   #6
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Ja, drikker att sånt stort 0,4dl glass før måltid....det hjelper godt.

Tok en sånn ketosestix i sta...hmmm fikk utslag, nr 10. Nest svakeste.
Er det på en måte en indikasjon på at jeg ikke er flink nok, eller er det virkelig slik at utslag er utslag åkkesom?

-Og dersom det er slik, hvorfor har man da en skala og gå ut fra......?

Har lyst å gå på vekta også i morra..... Men vet ikke om jeg tørr...hehe....

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:27   #7
Svirre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 11
Svirre er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Uff, det høres ikke noe bra ut Svirre!
Hva spiser du?

Jeg forsøker å holde meg under 20 karber til dagen. Har spist en del omelett av egg, ost, bacon og champion og løk og en del tunfisksalat av tunfisk, egg, majones, og selleri. Ellers grønnsaker, kylling, salat og lapper av cottage-cheese, egg og ost.

Jeg har en mistanke om at det er overgangen fra kaloritelling og mager mat med grønnsaker og frukt, til fettrik mat som er utfordringen for magen. Jeg spurte i en annen tråd her, og fikk beskjed om at mange opplevde kvalme i starten men at det går over. Så jeg gir det noen dager.

Svirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:37   #8
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Svirre: krysser fingrene for at det bedrer seg snart!
Jeg spiser ikke så mye egg ennå, er redd for å gå inmari lei fort, så jeg prøver å variere. Går hovedsakelig i grønt (brokkoli, purre, sopp, avokado, salat, spinat, asparges) og kylling/tunfisk, i tillegg til fløte i kaffen (uuæææh!) og cf/fløte til sauser.
Åja, og høvla meg en tynn flis meierismør bare for å teste... Var faktisk ikke så ille.

Det jeg VET hjelper mot kvalme er "sea bands". Du får de på apoteket, og det er en hundrelapp vel anvendt! Jeg har brukt mine både mot reisesyke og generell uggenhet. De lindret til og med den miserable kvalmen da jeg fikk omgangssyke! (Som gjorde at jeg i det minste fikk sovet litt).
Kanskje verdt et forsøk?

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:39   #9
Makronelle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 6
Makronelle er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Er det flere som startet i september her inne?

Mannen (29) og jeg (26) startet på tirsdag. Enn så lenge har jeg ikke merket stort til negative bieffekter, annet enn at jeg flyr på do hele tiden.

Hei hei
Jeg bestillte "full pakke" ketolysekuren idag på nettet, så begynner forhåpentligvis veldig snart. Satt å titta på videokurset nå også ble hele sida borte for meg og jeg klarer ikke å komme inn på det igjen. Lurer på om det er noe med sida eller serveren dems? Har noen av dere samme problemet med å komme inn på ketolyse.no nå ikveld??

__________________


Makronelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF ihvertfall :) Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:39   #10
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Tok en sånn ketosestix i sta...hmmm fikk utslag, nr 10. Nest svakeste.
Er det på en måte en indikasjon på at jeg ikke er flink nok, eller er det virkelig slik at utslag er utslag åkkesom?

-Og dersom det er slik, hvorfor har man da en skala og gå ut fra......?

Har lyst å gå på vekta også i morra..... Men vet ikke om jeg tørr...hehe....

Nå er jeg ikke akkurat veldig erfaren her ennå, men i Ketolyse-boka mener jeg at det sto at utslag er utslag uansett. Styrken på utslaget varierer også med hvor konsentrert urinen er.
Uansett, grattis

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:40   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: September-startere!

Hei,
Ketosestix
For best resultat så tester man om kvelden minst to timer etter siste måltid.
Husk: utslag er utslag – Har man utslag uansett hvor svak rosa farge så er man i ketose.
Mørk farge utslag derimot kan være en indikasjon på at man ikke drikker nok vann.

Kvalme – ubehag - hodepine
Mange opplever dette ved overgang på lavkarbo, de aller fleste blir bedre i løpet av noen dager mens hos andre varer det i 2-3 uker. Kroppen trenger litt tid på å venne seg av men høykarbokjøret – nesten som avrusning.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 00:16   #12
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Flott, da er jeg iallefall "i ketose" eller hva man kaller det.
men, nå har jeg lest boka litt stykkevis og delt, skumlest enkelte deler, lest nøye på noe, og ikke rukket andre deler............

.......men dette med 15 karber dagen, for meg og 20 for gubben.......... det var minst 15 og 20??

Men er det en øvre grense lissom? Ikke over 20 og 25 eller noe?
Eller er det sån 15 og 20 pluss-minus............

Blir greit å få ting mer "inn i fingene"

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 00:25   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Flott, da er jeg iallefall "i ketose" eller hva man kaller det.
men, nå har jeg lest boka litt stykkevis og delt, skumlest enkelte deler, lest nøye på noe, og ikke rukket andre deler............

.......men dette med 15 karber dagen, for meg og 20 for gubben.......... det var minst 15 og 20??

Men er det en øvre grense lissom? Ikke over 20 og 25 eller noe?
Eller er det sån 15 og 20 pluss-minus............

Blir greit å få ting mer "inn i fingene"

15 og 20 kh er minimum, men ikke veldig mye mer for å være sikre på å være i ketose. Når det er sagt så er noen faktisk i ketose ved inntak av 40 kh og mer, dette er veldig individuelt og noe man kan eksperimentere med etter hvert.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 18:02   #14
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei, mannen min og jeg startet også på tirsdag. Jeg har stort sett vært kvalm siden vi begynte, men regner med at det er pga de relativt store endringene i kostholdet. Håper på en bedre fortsettelse...

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:30   #15
Svirre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 11
Svirre er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Jeg begynner å bli bedre, så det er nok en tilvenningssak.

Svirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:29   #16
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Fikk kjøpt både tabletter og ketostix på Meny i dag (av alle ting). Fikk utslag så det holdt på lille dustepinnen (seriøst, jeg liker IKKE å tisse på ting... enten det er i glass eller sånne pinner).

Tror også at kroppen min rett og slett er veldig takknemlig for at jeg har kutta ut karbohydratene. Jeg føler meg i hvert fall bedre enn på lenge! Dette er GØY!

Kjøpte også Cocosa med smak i dag. Fy *** så dyrt for et halvlitersglass :S Men tenkte å ta en og annen skje når jeg føler jeg ikke har fått i meg nok fett.

Svirre: Fint å høre at du føler deg bedre!

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:05   #17
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Men dere, dette med å få i seg nok fett..... hvordan holder dere rede på det??
Huff, her i huset har vi bare regnet karber vi..............

Regner dere ut fettet dere spiser, hvor mange gram osv??

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 02:02   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Men dere, dette med å få i seg nok fett..... hvordan holder dere rede på det??

Det er lurt å holde rede på både protein og fett i tillegg til karbene. Energien skal jo komme fra de forskjellige fordelt ut fra en formel.
Du kan bruke f.eks diett.no eller mat på data fra matportalen.no og legge inn hva du spiser i løpet av dagen. Da får du opp alle tallene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 02:08   #19
thegjers
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 3
thegjers er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Er det flere som startet i september her inne?

Mannen (29) og jeg (26) startet på tirsdag. Enn så lenge har jeg ikke merket stort til negative bieffekter, annet enn at jeg flyr på do hele tiden.

Jeg begynte også på tirsdag. Flyger på do jeg også, og har tapt mellom 1 og 2 kg... Ingen negative effekter her. Synes kuren er genial, og føler meg allerede kvikkere.

thegjers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:25   #20
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Jeg må bare inrømme at vi ikke teller ting... Det er ikke så enkelt å veie ting når man lager lunsj på jobb osv. Jeg regner sånn ca. i hodet, men enn så lenge spiser vi ikke ting med spesielt mye karbo heller.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 16:41   #21
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er lurt å holde rede på både protein og fett i tillegg til karbene. Energien skal jo komme fra de forskjellige fordelt ut fra en formel.
Du kan bruke f.eks diett.no eller mat på data fra matportalen.no og legge inn hva du spiser i løpet av dagen. Da får du opp alle tallene.


Huff da.... nå har jeg ikke fått lest boka heeelt 100%, og dette har jeg ikke fått med meg. Vi trodde i grunnen at så lenge vi spiser "normal" kost, som kjøtt-fisk-ful, og blomkål, brokkoli, og andre lovlige grønnsaker, og brukte egg og bacon, og fløte, og smør, og holdt oss laaaaaaaaaangt unna mel, ris, poteter, gulerøtter, snop, sjokolade, og andre ting med mye karber, så var vi "safe"................

Hvordan regner dere andre proteiner og fett??
Og en anna ting, hvordan i alle dager vet jeg hvor mange/mye protein jg skal ha i løpet av en dag på ketolyse??
Og hvor mange gram fett, og hva slags fett??

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 19:52   #22
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei

Jeg sitter med samme følelse som deg. Er dette vanskelig eller er det bare meg???

Mange foreslår å følge oppskriftene i boka, men oppskriftene her inne er jo mye bedre.
Er det greit å bruke dem? HAr bare brukt Gerd sine, og hun er jo på ketolyse.

En annen ting jeg syns er litt vanskelig, er mengdene. Jeg er storspist. Kan spise mye, og det er jo ikke udelt positivt å dutte innpå med fett. Eller hva?
Vet ikke om jeg har gått noe ned denne ene uka jeg har gått på kuren, for jeg hadde to uker på cambridge før jeg begynte på ketolyse, og jeg veier det samme som når jeg sluttet på cambridge. I tillegg har jeg fått mensen

Jeg kunne så veldig gjerne tenkt meg at folk som opplever vektnedgang, legger ut hva de spiser i løpet av noen dager, og mengder.

Ha ei flott helg alle sammen!

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 20:34   #23
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Jeg kommer til å veie meg neste tirsdag igjen. Har hatt tanta på besøk, så jeg vet ikke helt hvordan det har hatt innvirkning på vekta.
Mannfolket har gått ned to kilo alt, men regner med dette er vannvekt.

Jeg tror jeg spiser litt for lite egentlig. I dag har jeg vært veldig svimmel, frem til jeg fikk hivi i meg noe mat igjen. Men samtidig finnes jeg ikke sulten. Mystisk!

Har hatt en kjip episode med bilen i dag også, måtte hentes av NAF (ren teknisk svikt, vi har ikke vært borti noe/noen) og brått røyk alle Sverigeplanene i morgen. Jaja.

Handlet inn røkelaks til frokost i morgen. NAM! Men merker dette går utover lommeboka.. :S

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 22:16   #24
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Ja, det hadde vert greit om vi kunne legge inn hva vi spiste iløpet av en dag, og mengdene.

Jeg ramler også inn på gerd sine bilde-oppskrifter.....himmelsk gryte og ostelasagne er foreløbige vinnere her.....

Selv har jeg de siste 2 dagene følt at jeg ike har matlyst, eller iallegfall at jeg blir fortere mett.

Jeg har altid spist 2 brødskiver hjemmelaget vanlig grovbrød, og 1 glass pepsi max til frokost (Jaaaaaa da jeg vet det er uhørt....men......huff.....).

Og nå etter vi begynte på kuren har frokosten alle dagene bestått av ; 2 egg, en dæsj fløte, og enten salami eller kokt skinke klippet i biter. ( kokt skinke og salami blir brukt forde vi må jo bruke opp pålegget vi hadde i skapet lissom....
Og så noen skiver ost.
Men både i går og i dag var halve nok for meg..
0,4 dl vann med pillen før jeg spiste, og 1 glass pepsi max mens jeg spiste........ble nesten kvalm og uvell.

Vel, har gått ned iallefall, 116,0 i dag. 117,6 på mandag.
Men, kanskje en tilfeldighet??
Mannen har gått ned fra 91 til 88,5.

Men vi har ikke trimmet vi da.... VEEET vi burde, men.....

LILLEVOFF: Trasig med bilen da....skjikelig kjipt.

Det merkes at dette går ut obver lommeboka ja.....
Hadde aldrig før tengt over hvor dyyyrt det er med kremfløte.......

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 23:20   #25
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei.

Jeg skal begynne førstkommende mandag og er både spendt og forvirret.

Det virker så enkelt, men jeg har en følelse av at det ikke kommer til å bli det.

Krysser fingrene

Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 17:23
Gå/joggeutfordring SEPTEMBER 2009 Areola Trening 111 05-10-09 11:25
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 12:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 23:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no