Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-05, 18:16   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Unhappy

Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Først må jeg klargjøre at jeg IKKE er gravid, det er helt utelukket!!

Da jeg fikk mensen sist, for et par uker siden, så hadde jeg ikke hatt den på ca 4-5 måneder, tror jeg. Jeg hadde helt normal mens, og den varte en uke. Dette er altså EN UKE siden jeg ble ferdig med den, og i går fikk jeg mensen igjen... Har ikke hatt smerter siden før jeg ble gravid, men i går og idag har jeg menssmerter og føler meg ikke bra.
Jeg har de siste ukene følt meg helt "rar", hormonene mine løper løpsk og jeg gråter og flyr opp i sinne for ingenting. Jeg er deprimert og tungsinnet, men føler det er mer fysisk enn psykisk. Jeg føler det er noe galt med meg... Høres nok ut som en hypokonder nå, men det er jeg langt ifra.

Er det noen som har hatt det slik? Noen som vet hva det kan være? Jeg må nok en tur til legen, men det er alltid greit å høre hva det KAN være først.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:30   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

kan det være pco eller pcos ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:32   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

:gulp: Får ikke håpe det, men på den annen side så håper jeg det ikke er mer alvorlig enn det. Leste litt om det nå, og jeg har verken uren hud eller mannlig hårvekst. Men det kan jo være et tidlig stadie, jeg aner ikke. Kan for lite om det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:35   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Opprinnelig lagt inn av Iset

:gulp: Det kan nok hende ja...

det høres veldig sånn ut ( uten at jeg er i nærheten av kompetansen for og utale meg om det ....) og du sier jo selv at kroppen din fungerer MYE bedre på et lavkarbo kosthold .....

synes så absolutt du burde sjekke det ! jeg har også hormoubalanse og gikk nok litt for seint til legen ( venta i et år )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:36   #5
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Kan jo også være endometriose eller myomer?

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:36   #6
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Jeg hadde ikke hatt mensen på et helt år når jeg fikk det for et par uker siden. Jeg kobler det delvis mot at jeg sluttet med p-piller i fjor høst, delvis pcos og delvis tvangsspisingen. (Mange bekker små osv..) Kan det være noe slikt hos deg óg?

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:40   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Opprinnelig lagt inn av Tricky

Jeg hadde ikke hatt mensen på et helt år når jeg fikk det for et par uker siden. Jeg kobler det delvis mot at jeg sluttet med p-piller i fjor høst, delvis pcos og delvis tvangsspisingen. (Mange bekker små osv..) Kan det være noe slikt hos deg óg?

P-piller har jeg ikke gått på siden før jeg ble gravid for snart 3 år siden, bruker ingen hormoner av noe slag. Men jeg tror nok tvangsspisingen har endel å si, når du nevner det. Klart kroppen blir påvirket i negativ retning av all den usunne maten... Det var vel bare et tidsspørsmål før jeg virkelig fikk problemer. Tusen takk for svar alle sammen, nå har jeg iallefall en enda sterkere grunn til å spise lavkarbo...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:44   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Opprinnelig lagt inn av Iset

P-piller har jeg ikke gått på siden før jeg ble gravid for snart 3 år siden, bruker ingen hormoner av noe slag. Men jeg tror nok tvangsspisingen har endel å si, når du nevner det. Klart kroppen blir påvirket i negativ retning av all den usunne maten... Det var vel bare et tidsspørsmål før jeg virkelig fikk problemer. Tusen takk for svar alle sammen, nå har jeg iallefall en enda sterkere grunn til å spise lavkarbo...

ja det har du - men lav karbo er lurt uansett ! men du kan du ikke gå til legen for sikkerthetsskyld ? ( det er bare det at jeg har brent meg så mange ganger på forseine lege besøk ... men nå har jeg lært ! )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:53   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Jeg tror nok du ikke kan utelukke PCOS nei, snuppa mi. Jeg har verken mannlig hårvekst eller uren hud, mine symptomer er utelukkende sjelden mens og stor overvekt. Vet du om du er insulinresistent?

  Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 19:09   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Uansett...ta deg en tur til legen du, Iset. Ikke noen vits å gå for lenge med sånne "uroligheter" i kroppen. Hormonene kan være skikkelig ekle mot oss.Det vet vi jo.

For flere år siden hadde jeg en tilsvarende periode eller det vil si jeg har faktisk hatt det i to perioder. Andre gangen så antok jeg at det var som sist. Jeg hadde noen små polypper på livmoren som "erta" den opp eller noe sånt. Gikk til legen og de ble fjernet der og da. Så roa det seg igjen...til neste gang og da var jeg raskere til å gå. Det var for meg enkelt å få gjort noe med, men det kan jo hende det er andre ting kroppen din jobber med da...

Ta deg en tur du....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 19:21   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Tusen takk dere. Jeg skal gå til legen, men må manne meg litt opp først, jeg har nemlig utrolig fobi mot underlivsundersøkelser... Jeg vil heller stikke en sløv smørkniv langsomt inn i tinningen enn å ta en GU.
Men nå er jeg jo desverre jente og MÅ gjøre det endel ganger i livet, så det er jo bare å hoppe i det. :grøss:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 19:24   #12
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Det går bra hos legen vettu, gu er over på et blunk

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 19:29   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Bedre å få det overstått, enn å gå å grue seg og tenke på det i flere dager/uker....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 19:31   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Ja jeg vet det. Måtte jo ta i svangerskapet, men da var det en kvinnelig vikar, og hun visste tydeligvis IKKE hva hun gjorde, det var grusomt vondt! Nei jeg får hoppe i det. Takk for svar, alle sammen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 20:35   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Er enig med at du bør oppsøke lege. Men be fastlegen/almenpraktikeren om henvisning til en spesialist i kvinnesykdommer. Kan anbefale Dr. Løkling. Han har kontor rett overfor Kilden, det torget med Smådyrklinikken, Babykos, Olly Sport vet du - ved siden av Interiørmagasinet. I 2. etg. der Fretex var før. Han er helt fantastisk behagelig og vet hva han snakker om. Han har vært overlege på SiR før. Jeg har gått til ham i over 20 år og jeg har aldri vært hos mer behagelig lege. Han har måttet sende meg videre til SiR ved et par tilfeller ( på grunn av svulster, polypper & diverse) og de legene der er helt grusomme i forhold..... (og jeg fikk ny lege hver gang jeg kom til kontroll.... )


Men ikke ta sorgene på forskudd da:

Det kan faktisk være å enkelt som at du er på vei til å få en regelmessig mens igjen. Når du ikke har hatt den på så lenge og så begynner å menstruere igjen vil det alltid ta litt tid før den kommer i gjenge og blir regelmessig. Så vidt jeg forstår har du lagt om kostholdet igjen nå. Og har klart å holde det en stund ?? Kan hende kroppen din reagerer positivt på akkurat det du gjør nå. Slik at hormonene IKKE er "all over" men tvert i mot på vei tilbake til en slags balanse ?

Bare noen tanker....

Håper det bedrer seg snart - føler med deg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 21:44   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

svarte deg på pm jeg Iset

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 08:30   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hormonene og syklusen min er helt på styr...

Opprinnelig lagt inn av Nille

Er enig med at du bør oppsøke lege. Men be fastlegen/almenpraktikeren om henvisning til en spesialist i kvinnesykdommer. Kan anbefale Dr. Løkling. Han har kontor rett overfor Kilden, det torget med Smådyrklinikken, Babykos, Olly Sport vet du - ved siden av Interiørmagasinet. I 2. etg. der Fretex var før. Han er helt fantastisk behagelig og vet hva han snakker om. Han har vært overlege på SiR før. Jeg har gått til ham i over 20 år og jeg har aldri vært hos mer behagelig lege. Han har måttet sende meg videre til SiR ved et par tilfeller ( på grunn av svulster, polypper & diverse) og de legene der er helt grusomme i forhold..... (og jeg fikk ny lege hver gang jeg kom til kontroll.... )

Tusen takk for tipset, har faktisk hørt om ham, bare en haug med skryt.


Opprinnelig lagt inn av Nille

Men ikke ta sorgene på forskudd da:

Det kan faktisk være å enkelt som at du er på vei til å få en regelmessig mens igjen. Når du ikke har hatt den på så lenge og så begynner å menstruere igjen vil det alltid ta litt tid før den kommer i gjenge og blir regelmessig. Så vidt jeg forstår har du lagt om kostholdet igjen nå. Og har klart å holde det en stund ?? Kan hende kroppen din reagerer positivt på akkurat det du gjør nå. Slik at hormonene IKKE er "all over" men tvert i mot på vei tilbake til en slags balanse ?

Bare noen tanker....

Håper det bedrer seg snart - føler med deg !

Oj det har jeg sannelig ikke tenkt på! Du har helt rett, det kan jo være at jeg pga kostholdet nå får kroppen til å normalisere seg, og det skjer jo ikke alltid uten sterke symptomer nei! Tusen takk for påminnelsen.
Håper det bare er det da. Men jeg skal jo få sjekket det opp, selvsagt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no