Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Mellommåltider

CC-kos

Mellommåltider Har du gode tips til lavkarbo-mellommåltider? Her er plassen å dele dem med andre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-08, 17:58   #1
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

CC-kos

Jeg er ikke spesielt glad i klumpene i CC.
Oppdaget i dag at hvis jeg moser den helt i mikseren, har i hvalnøtter og litt søtningsmiddel, så blir det jo kjempegodt. Kan sikkert prøve med alle slags smakstilsetninger.

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:02   #2
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien
Thumbs up

Sv: CC-kos

Jeg elsker cc!!!
Jeg pleier å ha cc med litt bringebærsylt (når sommeren er her plukker jeg jordbær eller bringebær i hagen og har i uten sukker). Dette er kjempegodt!! (aner ikke hvor mye karbo...)

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:12   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: CC-kos

har noen ganger brukt stavmikser, noen frosne bringebær og litt bourbon-vanilje, litt cc og en liten dæsj sukrin og sist gang hadde jeg litt kanel i også. Blir litt sånn halvsmelta is med bringebærsmak av det meg like
Som du sier Tess, går sikkert med mange forskjellige smaker - fantasien får råde ikke alt jeg tester ut som blir like vellykka men noen ting blir jo riktig bra. Har frosne blåbær, i løpet av påsken kanskje tester ut med de? Ellers er jo blåbær og bringebær godt sammen.. får kanskje sjekke karbinnhold der

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 11:38   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: CC-kos

Cc ?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:19   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: CC-kos

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Cc ?

Jeg tenkte cottage cheese.. men begynte lure nå. Noen ganger hodet mitt tar snarveier i tolking av ting

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 18:03   #6
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: CC-kos

Cottage cheese, ja

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 22:20   #7
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: CC-kos

Jeg elsker cc, men klarer det ikke med søtt! Jeg syns det beste er med litt hakkede nøtter oppi, men nå har jeg ikke nøtter i hus fordi jeg har litt vanskelig for å styre meg. Det var det med å spise bare litt da ...

Ellers syns jeg ikke cc var noe godt før, og jeg brukte litt tid til å venne meg til det. Skjønner ikke helt hvorfor jeg gadd det, for egentlig er jeg i mot å venne seg til å spise ting, dersom man ikke er helt sær og ikke liker noe. Jeg har så få ting jeg ikke liker at de tingene kan bare være! Men nå er jeg jo glad for at jeg vendte meg til å spise cc da!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 12:57   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: CC-kos

CC med stravmixer og frosne bringebær= is!! nammmmm

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 09:56   #9
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: CC-kos

2 ss cc, et beger yogurt 0,0% blå bær og 5-6 mandler. Det er godt det!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 14:35   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: CC-kos

min standard frokost deet..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 23:40   #11
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: CC-kos

Jeg har også finni meg en CC-frokost;

Litt CC
Litt valnøtter
Litt kokos
Litt kanel
Litt FunLight Bringebær

Er ikke helt fortrolig med CC-konsistensen enda, men det kommer seg

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 10:33   #12
Minni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 59
Innlegg: 6
Minni er på en erverdig vei

Sv: CC-kos

Hender jeg får lyst på risgrøt, da tar jeg litt cc og blander med kanel. Kjempegodt.

__________________
Minni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 12:54   #13
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: CC-kos

jeg har idag prøvd hva som skjer med cc og heistad sin bringebærgele sammen.

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 13:34   #14
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: CC-kos

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

jeg har idag prøvd hva som skjer med cc og heistad sin bringebærgele sammen.

Venter på en oppdatering her

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:29   #15
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: CC-kos

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk, her.

Venter på en oppdatering her

HEHEHE, det ble rart

Burde ikke brukt så mye vann, og så skulle jeg jo har piska litt kremfløte til.
såg for meg "rosa fromasjcreme"
Men det var godt, hev den i fryseren, men den gikk greit å spise sånn med stivnet gele m/cc. Var ikke så verst nei, men tror at den rosa drømmen min kan være MYE bedre, så jeg tenker at jeg tar en ny tur til butikken imorra og fikser fløte og en ny boks med cc

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:37   #16
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: CC-kos

Jaja, jeg syns det var fint at du prøvde. Jeg er så dårlig på å teste ut sånna ting!

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

Var ikke så verst nei, men tror at den rosa drømmen min kan være MYE bedre, så jeg tenker at jeg tar en ny tur til butikken imorra og fikser fløte og en ny boks med cc

Venter på en oppdatering her

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 23:20   #17
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: CC-kos

herlighet, glemte å kjøpe cc og gele

får se om det blir noe i morra

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 22:44   #18
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: CC-kos

Nå ble jeg også nyskjerrig på oppdateringen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 23:01   #19
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: CC-kos

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Nå ble jeg også nyskjerrig på oppdateringen.

uff ja, har ikkehatt ork til å lage den og i morra reiser jeg til bergen for en uke, kommer nok til å lage den til dagen til mammas 60 års dag, så jeg har jeg også noe å spise på

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 13:02   #20
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: CC-kos

Jeg har nettopp spist trekvart boks med cc til lunsj... Hadde over noen hakkede friske jordbær og litt sukrin. Fyflatenoesåutroligdeilig!!!

Ble litt i metteste laget for et mellommåltid, så festen er herved omdøpt til dagens lunsj isteden

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 09:22   #21
Juve
Juniormedlem
 
Juve sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 34
Innlegg: 23
Juve er på en erverdig vei

Til de som sliter med å få i seg cc =)

Jeg har lenge slitt med å få i meg CC, brekker meg lett pga klumpene og sånn. Har liksom følt at jeg har spist tre måneder gammel melk. Men nå har jeg funnet frem til tre enkle oppskrifter som gjør at jeg faktisk synes det er kjempegodt, der jeg ikke merker at det er cottage cheese jeg faktisk spiser:

* Avocado med cottage cheese, pepper og reker:P
Kjempegod som frokost, og akkurat passe mettende. Tar bare en avokado og deler i to. I gropa etter steinen fyller jeg cottage cheese til randen, gjerne litt over også, peprer med litt nykverna pepper, og legger på masse reker. Hittil har jeg brukt reker i lake, og det fungerer som bare det. Hater egentlig reker i lake, og som sagt CC, og er ikke helt avocado-fan heller. Men sammen blir dette friskt og godt! Helt merkelig, men sant! Prøv det:P

* Cottage cheese, vaniljekesam og kanel
Prøvde først bare med cc og kanel, men det blei litt mye cc for meg. Så hadde vi litt vaniljekesam i kjøleskapet. Jeg hadde kanskje en spiseskje med cc og halvannen med vaniljekesam, og masse masse kanel (masse antioksidanter og øker fettforbrenningen). Ble veldig godt! Smakte litt som risengrynsgrøt:P Noe jeg har savna=)

* Cottagecheese med Nora blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker=) Det her var det aller beste! Sikkert ikke en nyhet, men må bare presisere hvor godt det var. Tror syltetøyet nøytraliserer smaken på cc'en. Hadde ca 3 spiseskjeer med CC og to gode teskjeer med blåbærsyltetøy. Smakte faktisk skremmende likt piano rislunsj med blåbær:P

Edit: Er vel kanskje enda bedre å bruke heistad blåbærsyltetøy, da dette har mye færre karbohydrater. Ble omtrent like godt også=) Nora hadde tilsatt druekonsentrat i sitt syltetøy uten sukker, for å få det til å bli søtere.


Sist redigert av Juve : 06-05-09 kl 12:29.
Juve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 17:09   #22
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: CC-kos

jeg spiste CC med kanel og nøtter, noen rosiner og tørket kokkos i dag.. det også var godt. vet ikke helt hvordan rosien og kokkos er iforhold te karbo men hadde så minimalt athåper det er lov hehe

helt ny i dette å prøver meg litt frem..

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 12:32   #23
Juve
Juniormedlem
 
Juve sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 34
Innlegg: 23
Juve er på en erverdig vei

Sv: CC-kos

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

jeg spiste CC med kanel og nøtter, noen rosiner og tørket kokkos i dag.. det også var godt. vet ikke helt hvordan rosien og kokkos er iforhold te karbo men hadde så minimalt athåper det er lov hehe

helt ny i dette å prøver meg litt frem..

Jeg tror ikke kokos er så veldig ille, men rosiner er jo omtrent bare karbohydrater (druesukker), som i tillegg har høy GI (gir rask blodsukkerstigning, som igjen er stimulerende for insulinnivået, som hindrer forbrenning av fett). Så ville ikke brukt for mye av det:P

__________________
Konsentrer deg om å være den personen du vil være, istedenfor å irritere deg over den personen du har blitt=)
Juve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 12:55   #24
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: CC-kos

Opprinnelig lagt inn av Juve, her.

Jeg tror ikke kokos er så veldig ille, men rosiner er jo omtrent bare karbohydrater (druesukker), som i tillegg har høy GI (gir rask blodsukkerstigning, som igjen er stimulerende for insulinnivået, som hindrer forbrenning av fett). Så ville ikke brukt for mye av det:P

Dette er feil. Rosiner inneholder ca. 50/50 med druesukker og fruktose. Det er dessuten ikke gitt at høy GI medfører økt insulinnivå; se denne tråden, pluss denne korte artikkelen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 05:39   #25
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: CC-kos

kansje greit og holde seg unna rosiner uansett da takk for tipset iallefall ... var ikke snakk om mange heller forsåvidt...
trives så godt med maten i denne filosofien her jeg ..får lissom ikke skat det nok. savner nesten ingenting.

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no