Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Brødskiver

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-12-09, 08:32   #1
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Brødskiver

Dette med brød til frokost sitter ganske godt implantert i min ryggmarg. Jeg har slitt med å finne gode frokost-alternativer.

Men her på lavkarbo har jeg funnet følgende oppskrift:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866

Jeg bruker finnello mozarella i denne oppskriften. Jeg synes den er desidert mest nøytral på smak av ostene jeg har brukt. Så lager jeg bare brødskiveformer av denne i stedet for en stor pizzabunn, putter dem i en pose og vips, så har man brødskiver til frokost.

Nå slipper jeg i vri hodet for å finne frokostalternativer. Det som puttes oppå skiva har aldri vært noe problem her i gården rent karbohydratmessig. Et tynt lag brelett, et blad rapidsalat med (hjemmelaget) leverpostei, kjøttpålegg, ost, agurk, tomat, osv oppå. Eller nå i disse dager litt rester etter julemiddagen.

I like!

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:40   #2
sirine
Juniormedlem
 
sirine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 14
sirine er på en erverdig vei

Sv: Brødskiver

Du lager pizzabunnen og steker den uten fyll og spiser den som brød?

sirine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:44   #3
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Brødskiver

Bytt ut brelett med smør så!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:41   #4
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Brødskiver

Opprinnelig lagt inn av sirine, her.

Du lager pizzabunnen og steker den uten fyll og spiser den som brød?

Jepp.. funker som en drøm. Gjør frokostmåltidet mye enklere. Jeg regnet også ut en "brødskive" inneholder ca 0,6 gram karber pr. stk.

Hadde med et par slike på jobb i dag og fikk en del spørsmål om "hva pokker er det der?".

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:47   #5
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Bytt ut brelett med smør så!

Nah.. Jeg liker ikke smør. Jeg elsker smaken av brelett. Og med 2gr. karber pr. 100 gram så gjør ikke breletten store utslaget.

Jeg har forøvrig lekt mye med denne pizzabunn-oppskriften. En kompis smakte på en en gang og kommenteret at konsistensen minnet litt om vafler.

Så jeg droppet osten og hadde oppi litt vanlijesukker og littegranne splenda og det ble faktisk ganske gode vafler som ikke ga noe som helst utslag på blodsukkeret. Men det ble ikke helt som vanlige vafler da.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 02:41   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Brødskiver

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Nah.. Jeg liker ikke smør. Jeg elsker smaken av brelett. Og med 2gr. karber pr. 100 gram så gjør ikke breletten store utslaget.

Det er ikke karbene vi tenker på, men transfettet. Les denne siden.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:17   #7
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Brødskiver

Dette skal prøves i dag Skal prøve med olje med hvitløk og steke litt xtra for å prøve å få det sprøtt Mmmmmm..

Noen som har prøvd det forresten?

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 10:36   #8
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Brødskiver

Kun ett ord om disse skivene: FANTASTISKE!!!
Første lavkarbo"brødet" jeg har syntes er spiselig! Så nå er froskost og lunsj berget for meg framover.. Jippi!!
Jeg laget det etter oppskriften (doblet den: altså 4 egg, 2 ss olje osv..), men hadde ikke soyamel så jeg byttet ut alt mel med en toppet ss fiberhusk og en ss kruskakli. Kjempegodt..
Stekte den i noen minutter i 225 grader, så tok jeg den ut å hadde oppå hjemmelaget hvitløkssmør, timian og kvernet havsalt å satte de inni igjen litt til. Stekte de såpass at de ble en mellomting mellom skiver og knekkebrød. Anbefales. Så nå sitter jeg å gomler på skiver med leverpostei og smør. Smaker litt foccacia av de med saltet og timianen.
Mmmmm

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 14:07   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Brødskiver

Jeg laget Nannahs snitter/smørbrød i går, 0g de var kjempeg0de til brødskiver 0g helt uten s0ya.. S0m kvinnf0lk er ikke s0ya n0e f0r meg mere enn en sjelden gang, det er et heftig h0rm0n.Jeg blir ilrød i kinnene, blir småirritert 0g rett 0g slett PMS m0nster 0g spente bryster..Sikkert ikke alle s0m reagerer s0m meg, men det kan være greit å tenke på å være litt f0rsiktig med den s0yaen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 08:25   #10
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det er ikke karbene vi tenker på, men transfettet. Les denne siden.

Hmm.. Interessant. Kanskje på tide å begynne å bruke godt, gammeldags Meierismør igjen?

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:20   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Brødskiver

Ja, margarin kommer ikke inn i huset her, kun naturlig fett. Legen og LCHF-forkjemperen Annika Dalquist kaller margarin for "fettindustriens hvite skokrem" eller noe sånt.
Jeg RØRER det ikke, skumle, skumle margarin. Her går det kun i meierismør, og man venner seg fort til smaken. Jeg brukte Brelett før (før 2002) og likte det godt, men nå får jeg frysninger bare jeg får litt margarin på tunga, det smaker faktisk som salt lim. Etter noen uker/måneder med meierismør, klarer du ikke å spise margarin altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:05   #12
Julianne-84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
Julianne-84 er på en erverdig vei

Sv: Brødskiver

Her er en oppskrift på en veldig godt brød jeg lager, nesten uten carbs:

http://juliannes-verden.blogspot.com...ten-carbs.html

Det tar litt tid å lage, men det smaker godt

Julianne-84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 11:21   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

S0m kvinnf0lk er ikke s0ya n0e f0r meg mere enn en sjelden gang, det er et heftig h0rm0n.Jeg blir ilrød i kinnene, blir småirritert 0g rett 0g slett PMS m0nster 0g spente bryster..Sikkert ikke alle s0m reagerer s0m meg, men det kan være greit å tenke på å være litt f0rsiktig med den s0yaen.

Ja, samme her, får jeg i meg nok soya får jeg noe jeg bare kan anta er som en skikkelig brystspreng! Ekkelt ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Brødskiver" cillesnuppa Frokost og kveldsmat 13 15-05-10 14:55
Sprekk etter 1 uke - jeg spiste 2 rause brødskiver m smør idag! høna Ketolysekuren 4 10-01-10 23:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no