Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Stines 17. maikake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-16, 14:22   #1
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Stines 17. maikake

Stines 17maikake


Bunn:
200g mørk sjokolade (70% eller 86% etter hvor bittert du liker det)
100 g meierismør
4 egg
Søting etter smak


Sjokolade og smør smeltes. Egg piskes og smakes til med søting. Deretter blandes alt sammen og helles i en liten langpanne eller en stor rund form. Stekes på 200 grader i 8 minutter. Bunnen skal ikke være fast når den kommer ut av ovnen, da blir bunnen for tørr. Oppbevar i kjøleskap over natten.


Krem:
2 bokser Philadelfia
5 dl fløte
Søting etter smak


Pisk fløten til myk krem, og rør deretter inn kremost til det blir en glatt og fin krem. Smak til med søting. Fordel kremen oppå sjokoladebunnen og sett inni kjøleskapet igjen i noen timer til kremen har satt seg og blitt fast.




Topping:
1 boks fersk bringebær
1 boks fersk blåbær
1 dl vann
5 ark gelatin
Søting etter smak


Kok opp vann, bringebær og blåbær. Frossen bær vil gi like godt resultat. Legg gelatinarkene i an skål kaldt vann. Bruk stavmikser og miks til en jevn saus og bland inn søting. Kryst deretter vannet ut av gelatinarkene og bland inn i den varme sausen. Avkjøl til den er lunken og hell deretter på toppen av kaken og la den stå til gelelokket har blitt stivt. Veldig godt å legge på noen ferske blåbær og bringebær på lokket før det stivner.


Jeg skriver søting etter smak fordi jeg vet at det er store forskjeller på hvor mye søting man bruker. Jeg brukte lite søting i bunnen og toppen men lagde kremostkremen god og søt, for da komplimenterte den godt den litt bitre bunnen og den friske toppen. Men smak dere frem, det lønner seg alltid!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
17. maikake (med bilde) Bik Lavkarbo generelt 6 20-05-13 22:20
Hvit kakepynt på 17. maikake mysil Spørsmål og svar 15 16-05-12 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no