Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fett og magesyre

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-10, 15:14   #1
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Fett og magesyre

Jeg skjønner ikke helt dette her med fettet...
Når jeg har spist vanlig kosthold dvs mat jeg spiste før uten å tenke på karber, så var jeg søkkplaget med magesyre som jeg gikk å gulpet etter å ha spist bla stekt mat feks stekt fisk. Nå når jeg spiser enda mer fett og lite karber så er magesyra borte... Why?? (Ingenting er bedre enn det da... )

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 17:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fett og magesyre

Jeg aner ikke hvorfor, men sånn har jeg det også!
Er kjempeglad for å slippe og gå å smake på maten i timesvis etter et måltid, men lurer også på hvorfor!

Jeg blir ekstra ille av pizza, så tror at blant annet kombinasjonen karbohydrater og fett er en trigger for meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 18:33   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fett og magesyre

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg aner ikke hvorfor, men sånn har jeg det også!
Er kjempeglad for å slippe og gå å smake på maten i timesvis etter et måltid, men lurer også på hvorfor!

Jeg blir ekstra ille av pizza, så tror at blant annet kombinasjonen karbohydrater og fett er en trigger for meg!

Hos meg er det søt bakst som trigger.. Og især hvis det er kardemomme i baksten. Da går det ti min så gulper jeg...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 18:52   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fett og magesyre

magen er vel vant til en viss type matsammensetning. Bakterieinnholdet i magen endres med maten. Jeg får sure oppstøt av mye søtt nå og aldri fett og protein og grønnsaker.

Fett og protein gir ikke sure oppstøt er nå min konklusjon...men spis mye karbo og jeg blir oppblåst, utilpass og sur.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Mye magesyre - for mye fett? nita58 Ketolysekuren 1 08-03-10 09:31
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no