Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

MIN solskinnshistorie

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-10, 15:05   #1
Nala23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 13
Nala23 er på en erverdig vei
Smile

MIN solskinnshistorie

Hei,
Jeg har PCOS og la på meg 40 kg i rekordfart da jeg var 18-20 år. Spiller vel egentlig ikke noe rolle hva som er grunnen til at man legger på seg så mye, for kiloene er jo der uansett. Uansett, jeg var hos x-antall "eksperter" fra jeg var 18-21 år, men uansett hva jeg prøvde resulterte deg i noen kilo ned og plutselig gikk jeg de opp igjen, på samme kosthold som jeg hadde gått ned.. Gav vel etter maange forsøk opp og det resulterte i at jeg gikk opp igjen de "få" kiloene jeg hadde sliti av meg i løpet av noen år og noen til. Endte opp med å veie 113,5 kg på det meste, og begynte også å få en del følges plager av overvekten naturlig nok. Når man er 22 år, så er det ikke særlig gøy å være så stor. Jeg leste veldig tilfeldig i et ukeblad nå jeg var borte hos noen og kom der over en artikkel som handlet om dette type kostholdet og derfra fikk jeg også navnet på Dr. Hexeberg. Jeg bestilte en time hos henne for å gjøre "et siste forsøk", men må vel ærlig innrømme at jeg ikke hadde særlig stor tro på at dette var noe jeg fikk til eller som funket for meg.. Etter jeg hadde vært hos henne, i midten av mars i år, kjøpte jeg hennes bok og leste. Jeg fikk god startveiledning av henne og kjente meg godt igjen i mange av historiene som sto i hennes bok. Derfor bestemte jeg meg for at jeg skulle gi dette en mnd og se hva som skjedde. Det skulle vise seg å forandre hele mitt liv. Nå har jeg vært i ketose siden 23. mars i år, startet med ketolyse da 22. mars, så kom raskt inn i ketose. Har ikke "skeia" ut, men fulgt dette kostholdet slavisk, UTEN problemer. Dette er virkelig ikke noe problem å følge, og jeg har vel vært den jeg kjenner som har vært mest avhengig av søtsaker og raske karbohydrater så lenge jeg kan huske. Har siden 22 mars, altså på 4 mnd, har jeg gått ned fra 113,2 kg til å denne mandagen veie 87 kg. - 26 kg på BARE fire mnd. Har ikke trena ved siden av, men skal begynne med det nå, da jeg ser jeg blir litt "slapp" i kroppen nå som jeg går ned så mye. Har i gjennomsnitt gått ned 1,4 kg i uken og er i bedre form nå enn jeg noen gang har vært. Er ei kraftig jente med enorm muskelmasse, så ser jo nå at jeg aldri blir noe 65-kilos-jente, men målet mitt er å kunne se meg selv i speilet i bikini å være fornøyd. Regner med jeg skal ned til jeg ender rundt 75 kg og har satt meg et mål om at det skal skje innen 1. november, noe jeg mener er veldig realistisk. Jeg har nok vært veldig heldig, for jeg får ingen vektnedgang-stopp av sukkerfrie pastiller og brus eller fløte osv, så jeg føler liksom at jeg koser meg litt hele tiden. Vet jo det ikke er helsemessig bra med søtstoffer, så skal vende meg av det nå snart, men det har hjulpet veeldig disse mnd Ble et langt og litt rotete innlegg, men føler jeg fikk frem hovedpoenget. DET ER MULIG!! ) Selv for ei som mener hun ikke eier selvdisiplin Fordelen med dette er at resultatene kommer så fort at du ikke har "samvittighet" til å slutte )

Noe noen lurer på så er det bare å spørre, synes det er så viktig å få ut positive historier ))

__________________


Nala23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:12   #2
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: MIN solskinnshistorie

Så flott å lese!

Jeg har og PCOS og sliter og med at jeg har et sinnsykt søtsug, kjenner ingen som er så ille som meg!

Din historie gir meg håp om at dette kan jeg kontrollere og klare!

Takker for at du deler din historie, og lykke til videre!

Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:12   #3
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: MIN solskinnshistorie

Så flott resultat - kjempeflink

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 16:17   #4
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: MIN solskinnshistorie

Gratulerer med flott resultat

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 17:52   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MIN solskinnshistorie

Så flink du er!!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 18:13   #6
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: MIN solskinnshistorie

Så flott :heie:

Du kan virkelig være stolt av innsatsen din

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 19:02   #7
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: MIN solskinnshistorie

Jøss! Imponerende!!!Kjempebra!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 21:36   #8
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: MIN solskinnshistorie

Supert! Håper alt går like bra framover også!

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 21:42   #9
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: MIN solskinnshistorie

Gratulerer så mye med flott vektap!
Lavkarbo virker som mirakelkuren for oss PCOS damer.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 19:26   #10
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: MIN solskinnshistorie

Utrolig bra! Har selv PCOS, og blir bare så glad når jeg leser historien din! håper jeg også får en solskinnshistorie å forteller. Hvordan går det nå?

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:25   #11
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: MIN solskinnshistorie

Så utrolig bra! Godt jobbet!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 12:58   #12
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: MIN solskinnshistorie

En utrolig og veldig imponerende historie. Så flott at det løste seg tilslutt og en takk til Dr. Hexelberg og andre leger som hjelper oss gjennom dette.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 13:05   #13
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: MIN solskinnshistorie

Gleder meg sammen med deg, dette var kjekt å lese

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:00   #14
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: MIN solskinnshistorie

Opprinnelig lagt inn av Nala23, her.

Hei,
...UTEN problemer. Dette er virkelig ikke noe problem å følge, og jeg har vel vært den jeg kjenner som har vært mest avhengig av søtsaker og raske karbohydrater så lenge jeg kan huske. Har siden 22 mars, altså på 4 mnd, har jeg gått ned fra 113,2 kg til å denne mandagen veie 87 kg. - 26 kg på BARE fire mnd. ..

Fantastisk respons fra deg og kroppen din! Har du hatt noe "emosjonalitet" rundt vekttapet (angst, usikkerhet med ny kropp etc?)

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MIN solskinnshistorie Nala23 Mer enn 30 kg overvekt 7 17-07-10 18:42
MIN solskinnshistorie (Ketolysedietten) Nala23 Ketolysekuren 1 14-07-10 21:49
En solskinnshistorie! Bør leses;) cillesnuppa Lavkarbo generelt 2 01-10-09 23:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no