Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Dårlig søvn og uro i kroppen

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-20, 09:16   #1
Therese71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Rørvik. Nord-Trøndelag
Innlegg: 13
Therese71 er på en erverdig vei
Unhappy

Dårlig søvn og uro i kroppen

Jeg har gått 1 uke på lavkarbo, altså rundt 30-40 karb per dag. Dette vet jeg jo fungerer da jeg har prøvd dette for mange år siden, MEN denne gangen vil ikke kroppen henge med på omstillingen. Det føles slik i allefall. Jeg har konstant uro i kroppen og sover fryktelig dårlig, 2-3 timer per natt, og jeg er oppe og tisser 3-4 ganger på natta. Sånn var det ikke sist jeg gikk på kur, har noen opplevd noe av det samme i starten? Dette sliter på kroppen og jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut
Mulig jeg startet litt for hardt. sukkk

Therese71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 01:36   #2
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 778
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Dårlig søvn og uro i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Therese71, her.

Dette sliter på kroppen og jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut


Det viktigste tror jeg er å ikke starte på noen "kur", men på en livsstilsforandring som skal vare resten av livet. Da tror jeg videre at en bør starte forsiktig, f.eks med å kutte ut sukker (være spesielt oppmerksom på sukkerholdig drikke som leskedrikk eller juice) og går det greit, så ta det ett steg videre med å kutte ned på karbene og ikke minst mengden kalorier. Tar en det gradvis og litt etter litt er sjansen større for at en klarer å leve med de varige forandringene. Jeg har selvsagt ikke noen fasit for noe som helst, bortsett fra hva som fungerte for akkurat meg, men en "kur", innebærer fort vekk noe midlertidig og da vil fort kiloene komme tilbake når kuren er over. Så å jobbe en del med det psykiske askpektet, det at skal en lykkes på lang sikt så må de endringene en gjør være varig, det tror jeg lykkes bedre om en går vekk fra å tenke "kur" til å tenke livsstil og tar det gradvis.

Det er særlig "savn", jeg trengte å jobbe psykisk med, det å innstille seg på at det jeg virkelig likte ikke lenger skulle nytes. F.eks. drakk jeg øl hver dag og Pizza annenhver dag, samt masse snacks etc. Det å forsone seg med å ikke lenger nyte slikt som jo er pokker så godt, det er en psykisk prosess. Men slik det nå har vært de siste årene for meg etter at jeg gikk ned, så har jeg gått fra å drikke nesten en sixpack med øl hver dag, til å drikke to halvlitere til julemiddagen og så ikke noe mer før neste jul og jeg savner det ikke engang. Pizza har jeg ikke smakt på to år og heller ikke det er et savn nå. Men jeg skal innrømme at det var litt av en "bøyg" å komme over, det å tenke at aldri mer.... så derfor er mitt råd å innføre restriksjonene gradvis og etterhvert forsvinner faktisk savnet, ihvertfall forsvant det for meg.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 19:45   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig søvn og uro i kroppen

Magnesium mangel?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 23:48   #4
Therese71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Rørvik. Nord-Trøndelag
Innlegg: 13
Therese71 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Dårlig søvn og uro i kroppen

Tenkte faktisk på magnesium jeg også. Og det er nok mulig jeg startet litt gir hardt ja. Takk for svar

Therese71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-20, 15:52   #5
NoSjø
Medlem
 
NoSjø sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2018
Innlegg: 120
NoSjø er på en erverdig vei

Sv: Dårlig søvn og uro i kroppen

Jeg hadde det også sånn i oppstarten, jeg sluttet brått og brutalt med karbo. Sov veldig urolig, oppe å tisset flere ganger om natten og våknet alt for tidlig. Tror det var et sjokk for kroppen rett og slett. Det stabiliserte seg etterhvert. Men det ligger nok noe i det Sofagubben sier, at man kanskje skal starte litt forsiktig.
Jeg mistet mengder med hår også etter etpar mnd, så jeg fikk nok ikke i meg alle næringsstoffer jeg burde ha. Jeg levde veldig strikt de første mnd.

NoSjø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 12:36   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig søvn og uro i kroppen

Magnesium og salt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-20, 10:56   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.185
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig søvn og uro i kroppen

Og gi kroppen et par tre uker til å normalisere seg. Det går seg til, ingenting å være redd for. Men nok salt er viktig ja. Mens man får I seg for mye salt på et "vanlig" kosthold, er utfordringene på lavkarbo ofte det motsatte.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo? Nemo78 Fysisk og mental helse 8 29-07-13 18:28
Mareritt og dårlig søvn! nina75 Ketolysekuren 8 05-09-10 22:03
Dårlig for kroppen å hoppe inn og ut av ketose? Bixen Spørsmål og svar 10 31-03-10 13:07
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 19:16
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no