Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-13, 16:01   #1
Nemo78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 41
Nemo78 er på en erverdig vei

Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Er helt ny i dette og synes det er litt skummelt at man kan føle seg svimmel og dårlig av å starte på Lavkarbo.
Ble du dårlig og/eller fikk dårlig ånde?
Noe man kan gjøre for å forebygge dette?
Jeg jobber et sted med mye folk og jeg vil ikke at det skal "stinke" av meg liksom....

Nemo78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 16:06   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Jeg har aldri hatt ketoseånde, selv ikke i en periode der jeg spiste under 10g karbo om dagen, jeg får den ikke.

Dårlig??? Kan være litt sløv/trøtt etter en sprekk, men det går over på dager.

Det er lurt å ta vitaminene til ketolyskuren om man spiser ketogent og huske på at det faktisk kan blir FOR lite salt i kosten om man spiser kun rent kjøtt og grønnsaker. Salt er viktig!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 16:10   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Jeg var ullen i hodet et par uker, og hadde ketoseånde i kanskje to måneder. Ikke behagelig, men tenk på det som en detox kur. Når dette går over blir belønningen desto større. Min erfaring er at andre ikke merker stålånden like godt som man gjør selv, om det er en trøst...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 16:23   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Har fått kommentar fra barna når jeg sannsynligvis har vært i ketose...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 16:25   #5
Nemo78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 41
Nemo78 er på en erverdig vei

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Takk for svar :-) Må man i ketose for å gå ned i vekt?
Kan jeg f.eks drikke et glass lettmelk om dagen og/eller spise en potet varm eller kald? eller blir det litt fyfy?

Nemo78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 18:12   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Lavkarbo er alt under 150 karbohydrater pr dag. Innenfor lavkarbo finnes det en hel rekke forskjellige måter og leve lavkarbo på / hvor mye karbohydrater man velger. Anbefaler deg og velge en retning og følge den.
Rent generelt er H-melk og kald potet bedre enn lettmelk og varm potet, men det er jo alt etter hvilken retning du velger hvor mye karbohydrater du skal holde deg til.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 23:11   #7
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Jeg har aldri merket noe til noe av det HI nevner. Følte meg tvertimot mye bedre etter overgang til lavkarbo.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 02:43   #8
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Du må ikke i ketose for å gå ned i vekt nei om du tidligere har levd høykarbo, og trapper ned med karbo slik at det innegår lavkarbo, vil du sannsynligvis gå ned uansett Ofte er det ikke store forskjellen som skal til. For noen holder det med litt nedtrapping på sukker, potet, ris og brød før underverker skjer Vil nok tro at ketose kanskje gir en raskere vektnedgang da.
Jeg var skikkelig dårlig da jeg startet lavkarbo. Hodepine, svimmelhet og kvalme i fjorten dager.. Ånden kom ikke, men hører mange bruker fribol som erstatning for tyggis Kjøpes på apotek, og finnes i flere smaker. Helt sukkerfri

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 18:28   #9
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo?

Hei! Mange opplever å få en del bivirkninger de 1 til 2 første ukene når kroppen går over på ketogen forbrenning og karbo-lagrene tømmes. De mest vanlige er hodepine, hyppig vannlating, ånde, svette m/lukt, sitring i musklatur/ kramper (følelse av å ha gangsperre), ullenhet i hode og generell slapphet.

Dette skyldes hovedsaklig at karbohydrater binder vann i kroppen. Når karbo-lageret tømmes, slippes dette vannet ut. Man flyr på wc i ett sett, er tørst , får hodepine osv.

Dette kan man forebygge/ redusere ved å drikke nok og spise 1 tsj salt pr døgn, dette binder opp litt vann så du ikke blir dehydrert siden kroppen slipper så mye så fort. Og husk at dette er normale birvirkninger som går over etter 1-2 uker for de fleste. Blir bivirkningene for store kan man trappe mer gradvis ned på karbo enn å kutte tvert.

Når denne fasen er over er kroppen gått over på ketogen forbrenning som vi ville. Men den må få litt tid til dette og man bør ta det med ro i denne fasen. Etter omstillingen får du masse energi, så det er verdt det.

Mange gir dessverre opp i denne fasen fordi de tror at de blir syk av lavkarbo. Er man forberedt på at dette er vanlige bivirkninger så står de fleste det over med stor gevinst. Har man en fysisk hard jobb, kan det være lurt å begynne i en friperiode. Man blir slapp og fissen noen dager, men det er ikke sykdom. Kroppen trenger bare litt tid på å få igang den ketogene forbrenningen. Det tar mer tid for kroppen å hente ketoner fra fettcellene enn fra lett tilgjengelige raske karbohydrater. Bare gi kroppen litt tid til å forstå dette, den får opp farten etter hvert (veldig forenklet forklart).

Bivirkningene er egentlig et tegn på at du gjør tingene riktig. Har du sykdom bør du nok gjøre dette i samråd med en lege som kan noe om lavkarbo for å utelukke andre symptomer som kan bli feiltolket.

Så husk å drikke nok, vær forberedt på bivirkningene og start i en rolig fase i livet ditt. Ikke minst få i deg nok salt. Det går over og jeg kan garantere at det er verdt det!

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde? Monagh Spørsmål og svar 1 23-05-11 07:33
Dårlig ånde Kvark Ketolysekuren 27 08-09-10 02:02
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 19:16
Dårlig ånde av lavkarbo. nyher Lavkarbo generelt 2 06-12-09 22:40
Dårlig ånde på lavkarbo? cilemora Lavkarbo generelt 7 08-01-08 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no