Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Ønsker meg frokostblanding

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-10, 14:31   #1
Kråkemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 13
Kråkemor er på en erverdig vei

Ønsker meg frokostblanding

Kan noen hjelpe meg med en "frokostblanding" med veldig lite karbohydrat. Etter litt analysering er det jeg sliter mest med å få i meg frokost. Orker ikke tunge ting som omelett, kjøtt etc og det blir så mye styr å lage i stand både frokost og lunch kvelden før.

Kan man lage noe med kli, nøtter, kanskje litt kokos, linfrø..? Kommer ikke på noe mer, men tar veldig gjerne imot forslag.

__________________

Kråkemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 14:47   #2
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Det jeg har blandet i min yoghurt er:
Kruskakli
Linfrø
sesam
litt solsikkefrø

Blir godt det.. kansklje noen hakka mandler?
Hvordan er innholdet på gresskarfrø?? Godt er det jaffal...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 14:49   #3
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Om du ser nederst på siden her er det mange tråder som handler om det samme .

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 14:51   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Lindberg har en frokostblanding, om du kan bruke den. Vet ikke hvor i Atkinsprogrammet du er?

Om ikke lavkarbo, så middelslavGI...husker ike helt. Verdt å sjekke.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:34   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Sitter med en pakke Fedon-musli foran meg nå. Pr. 100 gr. vare er det 23,7 gr. karber. Til sammenlikning til vanlige kornblandinger som har 54,4 pr. 100 gr., står det her da.
Men hvis du eksperimenterer deg frem til en blanding selv, kommer du sikkert under 10 karber pr. 100 gram vare, eller enda lavere

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:10   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Soyaflokker kan ristes litt en panne for å bli sprø og gode.
Gresskarkjerner er også godt, sesamfrø.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:22   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Opprinnelig lagt inn av Kråkemor, her.

Etter litt analysering er det jeg sliter mest med å få i meg frokost.


Man skal ikke slite for å få i seg mat. Løsningen er å vente til man blir sulten.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:42   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Man skal ikke slite for å få i seg mat. Løsningen er å vente til man blir sulten.


-

Kanskje vedkommende faktisk ER sulten på morran? Det er nemlig jeg, og frokost er noe jeg alltid har slitt med, siden jeg er småkvalm på morran om jeg ikke får sovet 10 timer.. Bacon og egg spiser jeg ikke på morran, ikke snakk om.

Ofte blir det 50g creme fraiche, 150g cottage cheese, noen ganger 20-30g bringebær, 50g paranøtter eller mandler og kaneldryss.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:04   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg frokostblanding

...eller kanskje vedkommende rett og slett tror at man MÅ spise frokost, fordi noen sier det er så sunt.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:10   #10
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Knust fiberrik tilsatt nøtter og frø. Det føles litt frescht siden Fiberriken knaser litt.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 21:47   #11
Nelly1973
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 28
Nelly1973 er på en erverdig vei

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Noen andre som har funnet på noen lure ideer siden sist ...

Jeg er ikke frokostmenneske ...i det siste (etter å ha blitt litt lei omelett) har jeg spist en god håndfull mandler i bilen på vei til jobb ...

Nelly1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:38   #12
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Orker heller ikke frokost, men lager en proteinshake med en god dæsj olivenolje. Funker for meg.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:27   #13
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Lag deg en stor porsjon som du rister i langpanna...du kan bruke, solsikkekjerner, gresskarfrø, alle typer hakkede nøtter, soyflokker, kli,linfrø og sesamfrø. bland fex 1oog av de tingene du liker og oppbevar i tett boks/glass etter en omgang i stekovnen
Du trenger jo igrunn bare noen gode spiseskjeer over litt CC lr CF og kansje noen bær

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 14:16   #14
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Jeg bruker soyaflak, linfrø, nøtter og noen ganger solsikkefrø og kokos. MEN igår kjøpte jeg en ny pose med soyaflak fra "JOCO" (Jonassen & co.), og der står det at den inneholder 25g karber pr 100g
På den til Spielberger står det jo bare 3,1g?!?
Samme med linfrø. Jeg kunne velge mellom to pakker på butikken. Den ene inneholder 0g karber, mens den andre står det 34g karber på. Frøene var helt like... Hva skal man tro

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:09   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Dette med linfrø er diskutert opp og ned i mente her.
Det er INGEN virksomme karber i linfrø.
Alle karbene kommer fra kostfibre vi ikke skal telle med!

Regner med at det er noe sånt med soyaflokkene også, men akkurat det vet jeg ikke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:14   #16
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Pfew, det var bra! Da kan jeg spise linfrøene mine med god samvittighet
Har nemlig vært veldig sparsommelig med dem fordi jeg har vært så usikker på innholdet.

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:03   #17
Kråkemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 45
Innlegg: 13
Kråkemor er på en erverdig vei

Sv: Ønsker meg frokostblanding

Takk for svar!

Jeg er ikke spesielt sulten om morgene, men all erfaring viser at dagen blir mye bedre om jeg får i meg litt mat. Og når jeg sier at jeg ikke orker egg/kjøtt/fisk til frokost så har det ingenting med klokkeslettet å gjøre, det er heller det faktum at det er dagens første måltid. Venter jeg med å spise til kl. 12.00 er det forsåvidt ikke noe problem, men tanken på egg/kjøtt/fisk gjør meg fortsatt kvalm, så da fortsetter jeg heller uten å spise, enn å spise en omelett el.l. Og det tror jeg ikke er særlig sunt.

Jeg har ikke klart å få tak i soyaflokker (bor i "gokk" og nærmeste helsekostbutikk hadde ikke), men jeg har spist litt tyrkisk yoghurt med linfrø, valnøtter og litt kruskakli på. Kanskje ikke verdens mest spennende mat, men supert morgenfôr for meg.

Forresten er jeg på 25 karber om dagen nå.

__________________

Kråkemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 17:40   #18
Pippipower
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1
Pippipower er på en erverdig vei

Sv: Ønsker meg frokostblanding

KNEKKEBRØD

2dl store havregryn
2dl sammalt rug grov
2dl blanding av solsikkefrø, linfrø sesamfrø
3,5 dl vann eller (3egg og resten vann til 3,5dl for mer proteiner)
ca 2 dl hakkede nøtter (jeg bruker mandler)
1 ts salt, valgfritt

Bland alt til en tykk grøt, trykk ut på bakepapir, bruk det store stekebrettet til ovnen. Stek på 160gr varmluft i 30 min, ta ut og rut opp med pizzakniven, stek videre 30 min til. Avkjøl på rist.

Disse bruker jeg både med pålegg, og som knust til kornblanding. Nydelig!


Sist redigert av Pippipower : 16-04-10 kl 00:41.
Pippipower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo, Fedon og Dr. Sofie Hexebergs filosofi. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frokostblanding karmar-pedersen Frokost og kveldsmat 2 11-01-10 19:09
Frokostblanding? Charl8 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 27-05-09 09:19
Frokostblanding gulrotklara Barns kosthold 0 18-02-09 16:09
Frokostblanding eller lignende? cilemora Lavkarbo generelt 5 20-01-08 13:06
Frokostblanding Tidligere bruker Lavkarbo generelt 8 19-04-06 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no