Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Nytt år og nye muligheter?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-10, 17:46   #1
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Nytt år og nye muligheter?

Heisann!

Jeg er ny i dette forumet og skal begynne på South beach mandag 3.januar, gleder meg til det. Er det flere som skal begynne i fase 1 eller noen som må ta seg sammen igjen etter jula?

Nå venter jeg bare på å få boka i posten, men jeg leser meg opp på forumet her for å få begynt skikkelig på mandag. Jeg har hatt et par forberedende dager nå etter julaften hvor jeg har kutta ned på karb og det har faktisk hjulpet! Jeg var sikker på at vekta var opp 2 kg, men har faktisk gått ned 0,5 kg I jula!

Håper å få flere med på en ny frisk nå i januar

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 17:54   #2
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter? :)

Hei du!

Jeg skal også begynne på'n igjen med Fase 1 på South Beach på mandag. Da skal jeg følge boka så godt jeg kan, blir dig og komme igang igjen! det blir litt sånn fase 1 light i første omgang siden de tre første helgene er booket til 30 årslag etc... men så godt jeg kan det er målet - så blir det en desto striktere februar!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 17:55   #3
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter? :)

Grattis med nedgang i jula forresten!
Hvilken bok har du bestilt?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 18:10   #4
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter? :)

Ah, strålende at flere er med

Har kjøpt denne boka: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1671255

Jeg vet ikke hvor bra den er, har ikke fått kikket i den enda. Regner med at det står en del basis-info i den som kan være nyttig.

Jeg prøvde meg på atkins for et par år siden, men den ble for hard kost for meg. Så jeg prøver meg på SB som ikke har så mye fett... Har vært litt i Grete Roede-land i høst og gått ned 5 kg. Men det har stoppet litt opp de siste ukene. I tillegg føler jeg meg mye bedre når jeg får mindre karb i kroppen

G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:11   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Det er den boka jeg har det. Har endel oppskrifter og sånn, har ikke brukt så mange av de, men det er kjekt og se på dagsplanenen syns jeg, om man ikke følger de til punkt og prikke får man vertfall en pekepinn på hvor man skal holde seg.
Har også prøvd Atkins og andre varianter med mer fett tidligere, men har samme problemet jeg at det blir for mye fett.

Glimrende at man er fler da, så kan man legge ut mat tips og sånn!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:05   #6
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei!
Jeg er også helt ny her inne.
Jeg starter på mandag jeg også. Har bestilt bok og er veldig spent på dette. Jeg skal gifte meg til våren og trenger å gå ned 10 kg i første omgang, men kan godt gå ned 10 til på sikt.
Koselig å være flere.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:11   #7
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hurra så bra!!
Håper man kan få litt fart på denne tråden da, det er jo tusenvis som følger ketolyse, men her har det vært veldig stille...

Godt Nyttår alle sammen - kun få dager (TIMER!! !! ) til kick off nå.. Ha en fortreffelig aften!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 14:34   #8
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Godt nyttår til dere også!
Jeg gleder meg veldig til å begynne. Men i kveld skal vi til gode venner å drikke vin!

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:47   #9
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei Hedvig og veldig godt nyttår til begge to

Jeg skal også gifte meg i 2011, så det er en motivasjon i seg selv for å få ned vekta. Men jeg har nylig fått påvist PCOS og da er det enda viktigere å komme seg unna sukkeret.. Det er viktigere å være sunn og frisk enn å se feilfri ut i brudekjolen

Da snakkes vi på nyåret

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 22:57   #10
snitzel68
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 28
snitzel68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Jeg startet for nøyaktig 1år siden, da på South Beach, men gikk over til LCHF etter en stund. Jeg trives bedre med det, formen er bedre, for ikke å snakke om hormonene. Fikk igjen mens, etter å ha vært borte i 4år. Men fra i morgen må jeg ta meg sammen igjen. Har sklidd for mye ut i jula.....

snitzel68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 00:35   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Godt nyttår Og lykke til i 2011

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 02:27   #12
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

snitzel68: Så flott at du har funnet det som passer for deg og din kropp, det er ekkelt når ting ikke funker som det skal! Jeg skal gi South Beach en prøve nå, det blir interessant å se hvordan det fungerer Jeg har ikke hatt mange symptomer hittil, men jeg hadde en snikende mistanke en stund.. og det viste seg å stemme. Det er viktig å lytte til kroppen!

Langaard: Godt nyttår til deg og

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 19:46   #13
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei alle sammen! Håper dere hadde en super feiring i går.

Jeg har nå forberedt meg så godt at jeg er klar for å starte Fase 1 i morra. Grugleder meg og er veldig spent på hvordan det står til med viljestyrken. . Har aldri testa lavkarbo før.

Veier meg i morgen tidlig.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:21   #14
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

I morgen skal vi reise til sverige for å hamstre inn matvarer

Vi har øvd i noen dager nå og det går greit, men det har ikke vært ren fase 1-mat i alle matrettene. Blir spennende å prøve dette opplegget, har ihvertfall ikke like stor matlyst når karbene blir borte

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:46   #15
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei allesammen! Og godt nyttår!!!

Jeg er ikke helt igang enda kan jeg jo si.. det ble rundstykker til frokost.. Men i morgen er det ingen bønn, da skal det kjøres igang for fullt!
Har planer om og lage en stor omelett etterpå, har alltid fungert veldig bra for meg og spise omelett til frokost. Resultatene har kommet fort da! Hva jeg gjør er og blande sammen egg, kesam eller Cottage Cheese, skinke, purre eller løk, tomat og ost... alt hva man liker (og som er lovlig kan man hive oppi rett og slett) også steker jeg den i ildfast form. Da har man mange raske frokoster..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:32   #16
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Godt nyttår ja

Det ble ikke sverige-tur på oss i dag, fikk jo f*** ikke sove i natt noen av oss Jeg mistenker at den nye kosten har skylda, hehe... Men det kommer jo flere sjanser!

Jeg lagde pai i går (med bunn) og sparte et stykke til frokost. Var flink og lot bunnen være i dag, spiste bare fyllet Smakte fortreffelig! Prøvde for første gang med Cottage cheese, det funka supert. Må prøve det i omelett også

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:35   #17
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Fikk ikke sove pga hva da? Kramper, vondt i magen, våken eller?? Jeg er stikk motsatt.. Sov elendig før lavkarbo og nå sover jeg skikkelig godt

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:45   #18
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Det var mer rastløshet... og øya ville liksom ikke lukkes. Så var det varmt.. Gikk tur i går men det hjalp tydeligvis ikke det heller Mistenker at det kan være abstinenser ute og går...

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 15:53   #19
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

HUff, håper det bare var en engangsforeteelse, G I Malin. Det er grusomt å ikke få sove.

Jeg ser jo nå at det er fristelser rundt hvert hjørne og spesielt når man skal være sosial. Men har klart å takke nei.

Jeg oppdaget også at jeg har gått opp 2 kg i jula. Da jeg veide meg. Men de skal vekk.

Det er jo ikke mandag enda, victory. Var det ikke da du skulle begynne? Kos deg mens du kan. Hehe.

  Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:53   #20
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hehe jo jeg starter i morgen, men jeg hadde lenge et håp om og klare det i dag.. Det gikk ikke helt etter planen!


Off, jeg har også slitt med og ikke sove i det siste, det er helt grusomt! Håper det gir seg fort for deg.

Nå skal jeg ut på ski - ingen kjære mor, sofaen henger jo snart fast på meg...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:07   #21
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Jeg leste South Beach boka i går, ganske lettlest så tok ikke lange tida Den gav ihvertfall motivasjon, så var det fint å få tips til matretter i de ulike fasene. I morgen skal jeg prøve å lage noen muffins av egg, skinke og grønnsaker, veldig kjekt å ha stående!

De siste dagene har jeg som sagt prøvd meg litt frem, men har spist klementiner og litt annet med karbs. Kjenner at suget etter klementiner begynner å gå vekk, mye fordi jeg blir mer sulten av å spise dem.. Er ikke noe morro å være fysen på mat hele tiden. Har hatt en atkins-bar i kjøleskapet noen dager som jeg har tatt en bit av når det ble for ille. Så lenge jeg lar den ligge i kjøleskapet klarer jeg å holde meg unna å spise hele

Victory: FLINK! Jeg har ikke ski, syns det er kjedelig... hehe. Men må vel pelle meg en tur ut for å få luft selv

Hedvig: Det er kjedelig når vekta går opp, selv om man vet hvorfor. Sånn sett er jeg glad for at jula er over, lettere å kontrollere inntaket

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 10:01   #22
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

God dag alle sammen!!!

I dag er dagen for alle, er det ikke????
Jeg har også gått opp ca 2 kg i jula...helt strålende vet du! Men det er fredagen som teller, da har jeg min første offentlige veiedag. Skal fortsette og ha fredag som veiedagen.

Har startet i dag med omelett til frokost, og sitter nå med en vannflaske og en kopp kinesisk balanse te - drikke, drikke, drikke!!!!
Lunch blir verre, kom plutselig på at jeg tror kantina er stengt i dag, det var ikke akkurat med i planen, mulig det da blir en liten kriseløsning med rett i koppen suppe som vi har stående her. Det var dritt, men man kan vel legge litt startproblemer inn i regnskapet da.

Og ski ja... enig det er ganske kjedelig!!! Jobber hardt for og lete frem litt skiglede, hadde vært så mye lettere og komme seg ut da.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 13:04   #23
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

I dag er dagen ja! Jeg har spist den siste halve skyr-boksen min + et kokt egg, begynte å bli tomt i kjøleskapet så jeg må på shopping i dag

Ellers er jeg stuptrøtt med hodepine, søvnen krølla seg totalt opp i natt også Nå skal jeg avgårde for å handle inn magnesium, etter tips fra noen her inne. Når man ikke får sove får man større behov for mat, og det har jeg da ikke behov for

Gikk meg en halvtimes gåtur i går kveld, så litt trim fikk jeg også. Spørs hva jeg orker i dag da...

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:10   #24
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Jeg er stuptrøtt i dag jeg også. Fikk aldri lagt meg i går liksom..
Mannen og jeg hadde film maraton i går med 3 filmer på rappen.. sjelden vi får tid til sånt med 2 små også sovner jeg stort sett alltid halvveis uti filmen.. he he

Jeg har laget meg en liten premieliste jeg..med småting ( og noen store) som jeg skal unne meg etterhvert som det blir mindre av meg..mmm gleder meg til den første allerede

Lykke til resten av dagen kjære south beachere..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:19   #25
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Flere som er trøtte i dag ja.. jeg er helt i koma og lengter hjem, hjem, hjem!!! Kan da ikke være lenge igjen av dagen nå!

Hei Anette, forresten! Takk for sist, håper alt står bra til. Så gøy med premieliste da.. fint og ha noe og se frem til.

Jeg burde skrive meg en handleliste jeg, er virkelig ikke god stemning i kjøleskapet om dagen! Temmelig stusselig rett og slett.. Foreløbig kommer jeg på:
Karbonadedeig /God og mager kjøttdeig
Laks
Kylling
Mager ost
Skinke
Purre
Tomat

Også må jeg lære meg at: "Jeg har IKKE lyst på medisterkaker lenger. Jeg har IKKE lyst på medisterkaker lenger. Jeg har IKKE lyst på medisterkaker lenger... osv.. osv...

Og dere:
Jeg har laget en blomkålsuppe slik:
Koke et blomkålhode sammen med litt buljong, mose dette og tilsette litt lett creme fraiche og matfløte.

Ville dere tenkt at dette er ok, eller er det bedre og kanskje finne noe lett philadelphia og ekstra lett melk evt?


Sist redigert av Victory : 03-01-11 kl 16:17.
Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no