Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

spis deg slank

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-06, 20:28   #1
Flax
Juniormedlem
 
Flax sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Innlegg: 20
Flax er på en erverdig vei

spis deg slank

Hei.
Er det noen her i forumet som personlig har erfaring med konseptet fra www.spisdegslank.no Smaker maten ok? Er den innenfor det akseptable av det som kan kalles lav karbo mat? Er det nok mat så det ikke er nok en sultediett?
Glad for alle svar

__________________
Lag en fortsatt god dag.
Flax


Flax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowCarb or NoCarb Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 20:48   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: spis deg slank

Tja...det kan godt være at rettene er lavkarbo. Det ser jo slik ut. men uten en nærmere innholdsdeklarasjon er det umulig å avgjøre. Mine kommentarer til dette opplegget:

1.Det virker på meg som om kalorimengden er satt noe lavt (1100-1400/dag)
2. Frosne ferdigretter kan neppe kalles "sunn" mat, lavkarbo eller ikke.
3. Man lærer ihvertfall ikke å legge om kostholdet ved å spise pakke på pakke med ferdigmat, og det er tross alt der nøkkelen ligger: en varig kostholdsendring, og den får man bare til når man må lage maten selv.
4. Jeg tror jeg skulle fått til langt mer smakfull lavkarbo mat til en langt rimeligere pris om jeg lager maten selv. Da får jeg i det minste mat jeg vet hva er og mat jeg helt sikkert liker.

Just my 2 cents.
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 21:45   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: spis deg slank

Hei...legger inn denne jeg så får du rask noen flere svar
http://forum.lavkarbo.no/showthread....s+deg+slank%2A

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 22:28   #4
Flax
Juniormedlem
 
Flax sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Innlegg: 20
Flax er på en erverdig vei

Sv: spis deg slank

Takk for svar da har jeg også tatt meg et standpunkt.!

__________________
Lag en fortsatt god dag.
Flax


Flax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowCarb or NoCarb Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 23:27   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: spis deg slank

Opprinnelig lagt inn av Flax

Hei.
Er det noen her i forumet som personlig har erfaring med konseptet fra www.spisdegslank.no Smaker maten ok? Er den innenfor det akseptable av det som kan kalles lav karbo mat? Er det nok mat så det ikke er nok en sultediett?
Glad for alle svar

Marianne her inne bestilte derfra en stund. Husker hun syns det var lite mat pr måltid og at hun måtte plusse på med mat utenom. Men det kan jo godt hende at de har endret det nå...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 23:53   #6
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: spis deg slank

Opprinnelig lagt inn av jankph

Tja...det kan godt være at rettene er lavkarbo. Det ser jo slik ut. men uten en nærmere innholdsdeklarasjon er det umulig å avgjøre. Mine kommentarer til dette opplegget:

1.Det virker på meg som om kalorimengden er satt noe lavt (1100-1400/dag)
2. Frosne ferdigretter kan neppe kalles "sunn" mat, lavkarbo eller ikke.
3. Man lærer ihvertfall ikke å legge om kostholdet ved å spise pakke på pakke med ferdigmat, og det er tross alt der nøkkelen ligger: en varig kostholdsendring, og den får man bare til når man må lage maten selv.
4. Jeg tror jeg skulle fått til langt mer smakfull lavkarbo mat til en langt rimeligere pris om jeg lager maten selv. Da får jeg i det minste mat jeg vet hva er og mat jeg helt sikkert liker.

Just my 2 cents.
Jan.

Det positive ved dette opplegget synes jeg er at man kan komme igang raskt og ikke være nødt til å bruke mye tid på å kjøpe mat, lage mat og planlegge måltider, man kan bare ta opp neste måltid fra fryseren, og det tror jeg kan gjøre det lettere for mange å slanke seg. Problemet er vel når man skal begynne å vedlikeholde et vekttap.

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 21:11   #7
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: spis deg slank

Dette har jeg prøvd, men ikke igjen.

Dette er jo først og fremst en sultekur......Du får i deg så lite kcal, og posjonene er så små at det ikke er rart at man går ned i vekt. JEg syns også man får for lite protein.

Joda jeg raste ned i vekt 8 kg på 4 uker, men rett opp igjen når jeg sluttet kuren. De bruker mye ikke lavkarbo mat som anans, kokt gulrot ol i maten, søtstoffer er fruktose etc - jeg hadde mye heller hatt mer mat, mer protein som var lavkarbo. På et riktig Aktinskoshold for man mer mat og mindre karbohydrater

I terorien kan man gå ned av alle matvarer så lenge man spiser lite nok, denne kuren føltes ut som en slik kur..

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no