Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Kven er med som er gravide lavkarbofolk?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-11, 11:55   #26
Cindrella
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
Cindrella er på en erverdig vei

Sv: Kven er med som er gravide lavkarbofolk?

Hiver meg å med her.. er jo snart ferdig å være gravid.. litt trist men skal bli veldig godt å få gullet ut:=) 35 dager igjen wee:=) har vært på lavkarbo i en uke nå snart å har allerede en helt annen hverdag.. :=) så dette blir bra

__________________
Cindrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og gravid :) Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 10:24   #27
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Kven er med som er gravide lavkarbofolk?

Hei
Jeg slenger meg på her, jeg har så langt lest mest her inne, og suget til meg av alle gode råd, fantastiske oppskrifter og annet nyttig stoff.
Ble så glad når jeg fant en egen tråd for gravide. Nå ser jeg jo at mange antageligvis allerede har født, men kanskje vi kommer noen nye til etter hvert?

Jeg er 34 år, og skal ha mitt tredje barn. Jeg har akkurat rundet 3 mnd. Veldig spent på hvordan det vil gå å leve lavkarbo under graviditeten. Jeg spiser ikke kjøtt, men jeg spiser økologiske egg og melkeprodukter. Har tidligere vært vegetarianer, og er tilbake der (lakto-ovo nå)etter en runde med noe hvitt kjøtt ol.
Prøver nå å spise renest mulig, endel nøtter, avocado, grønnsaker, kikerter/bønner/linser, og selvfølgelig kutte alt av sukker, hvetemel, pasta etc. Etter boka, kort sagt, men ikke superstrengt nå, siden jeg er gravid. Jeg spiser noe klibrød innimellom hvis magen trenger det, og noe frukt. (Grønne epler og vannmelon var plutselig det eneste som hjalp mot kvalmen)
Jeg teller ikke karbohydrater, men er bevisst på valg av matvarer.

I dag har jeg spist muffinsene som Iset har lagt ut (Atkins carrot and nuts muffins) til frokost. Modifiserte oppskriften litt, da jeg ikke hadde soyamel. Brukte en blanding av litt bokhvete, litt mer mandelmel og glutenmel, litt fiberhusk og ekstra egg. Hadde også i litt chia-frø. Bruker sukrin som søtning. Det ble supergodt!!!! Se her hvis du er interessert: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=328
*jeg klarer ikke sånn stilig linking der man bare trykker på et ord skrevet i innlegget*
Det er perfekt mat for gravide som kanskje egentlig fyser på litt karbohydrater. Her kan du jo lure deg selv til å tro at du momser kaker, mens du egentlig får i deg sunne, gode ting som egg, nøtter, rapsolje mm.

Til middag i dag (må ha med på skolen) blir det en gryterett med sopp, løk, andre grønnsaker, litt linser, med hakket tomat, fløte/creme fraiche. Jeg drysser over ost. Mulig jeg bør kutte ned på melkefettet etter hvert, har ikke lyst til å legge på meg mer enn jeg må, og er litt usikker på hvordan jeg kan styre det best mulig.

Håper vi er fler som titter innom her! Spent på å høre litt om hverdagen på lavkarbo fra andre gravide. Er det noe liv i den skravletråden for gravide, tro?
Ha en fin dag alle som måtte titte innom!


Sist redigert av Caprifolium : 07-09-11 kl 10:33.
Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endelig gelé for oss lavkarbofolk igjen mona71 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 31-03-11 12:30
Reviderte kostholdsråd for gravide Bæret Nyheter / media 1 09-05-10 12:26
Krom, ikke for gravide? 4711 Kosttilskudd 1 02-02-10 13:23
Noe godt til dessert til lav- og ikke-lavkarbofolk Turi Kake/dessert og snacks 8 21-07-08 16:56
hva med gravide?? syl Lavkarbo generelt 5 10-09-04 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no